משיח לא נרגע: ככה לא זוכים במדליה בריו

עדיין עצבני. משיח
עדיין עצבני. משיח |

הגולש נחת בישראל: "הדרך חשובה מהתוצאה". צוברי: "יצאו מפרופורציות"

(גודל טקסט)

סערת נמרוד משיח VS שחר צוברי מסרבת לגווע. לאחר סיום התחרות במאיורקה, בה הבטיח צוברי את הופעתו במשחקים האולימפיים בריו, משיח נחת הערב (ראשון) בישראל ותקף פעם נוספת את הקולגה. 

כזכור, במהלך התחרות האחרונה הגולש ממכמורת האשים את המדליסט האולימפי מבייג'ין בכך שהפר את ההסכם בין השניים, כאשר טענתו של משיח הייתה שצוברי חסם אותו באופן לא חוקי ומנע ממנו לעקוף אותו במאבק על הכרטיס לריו.

"זה הרבה מעבר להסכם בין שני מאמנים וביני לבין שחר, זה הרבה יותר גדול מזה. אני משלם מחיר, אבל הדרך יותר חשובה מהתוצאה", הסביר משיח עם נחיתתו והוסיף: "שחר בחר בטקטיקה של פחד. הוא בחר להסתכל על התחזית ולהגיד 'אני לא מסוגל לנצח את נמרוד, אז בוא נשבש לו את הדרך'".

משיח המשיך: "ציפיתי למשהו יותר אחראי ממנו. ספורטאי שנוסע לאולימפיאדה מתוך רצון להרוס לאחר לא יכול להצליח. הוא בחר לפחד ובחר בטקטיקה שראינו שהיא לא נכונה לטווח הרחוק. הוא בחר שלא להאמין ביכולות שלו. זה בדיוק מה שהייתי יכול לעשות באילת, אבל אמרתי אז שהבן אדם עוד רגע עושה מדליה. אני לא מתכוון להסתכל על התחזית ולהגיד יש רוחות קלות, אז אני אפריע לו כדי שלא יעשה מדליה. אתה לא יורד לרמות נמוכות".


דברים קשים של משיח. צוברי (עמית שיסל)

"חוקית אפשר לעשות את זה, אבל יש פה משהו שהוא הרבה יותר גדול מזה. אני לא יכול לבוא עם עורך דין ולא יכול להגיד שקרה פה פשע. שנינו נכשלנו במבחן הזה לפני ארבע שנים. לא ככה עושים אולימפיאדה וחולמים על מדליה. זו לא הדרך. אני לא בוחר לפחד במאני טיים, אלא מאמין ביכולות שלי", הדגיש משיח.

משיח סיכם: "מבחינתם, הסיוט הכי גדול התממש. הסיטואציה חזרה על עצמה, רק שהפעם יש את התחום האפור. בפעם הקודמת היו דברים מלוכלכים מאוד (במאבק על הכרטיס ללונדון), אבל הפעם עשו את זה בתחום האפור ולכן עכשיו קשה להגיד שהייתה עבירה בלתי ספורטיבית. אני לא מאמין שכך ספורטאי צריך להגיע לאולימפיאדה. אין הבהרות ולא אבקש הבהרות". 

צוברי: "דברים יצאו מפרופורציות, אני מאוד נאמן לדרך שלי"

 

שעה לאחר משיח, נחת גם שחר צוברי, שהגיע בטיסה נפרדת: "זה כיף לחזור לארץ, ועכשיו העבודה האמתית מתחילה", אמר צוברי. "אני די רגיל לסיטואציה. זו הייתה התחרות האחרונה שקובעת את הנציג לאולימפיאדה, ידעתי שאני בהובלה ושתהיה תחרות טקטית. השבוע נגמר בצורה חיובית מאוד מבחינתי, והדברים קצת יצאו מפרופורציות כי בסך הכול העפלתי למשחקים האולימפיים. עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה לריו".

 

צוברי בנתב"ג. "החלטתי לתקוף ומבחינתי זו הדרך לנצח" (סתיו איפרגן)

 

"זו הייתה תחרות קצת שונה בגלל המצב שהיה ביני לבין נמרוד. הרמה בתחרות לא הייתה גבוהה וגם התנאים לא דומים למה שיהיה בריו. בתחרות הזו ביססתי את המעמד שלי יותר ברוחות חזקות. זה היה אימון טוב, ועכשיו עם הפנים למשחקים האולימפיים".

על הדברים שאמר משיח: "התעמתתי איתו, החלטתי לתקוף ומבחינתי זו הדרך לנצח. כל אחד חושב אחרת, וכל אחד עושה את הבחירות שלו. אני מאוד נאמן כל השנים לדרך שלי ובינתיים זה עובד. אני חושב שהיה עימות טוב, עימות בריא לעומת הקמפיין הקודם, תחרות בריאה. מבחינתי הקמפיין היה עם הרבה עליות ומורדות. אני מאמין שהגולש הטוב ביותר יהיה בריו. אני עדיין לא יודע אם אשתתף באליפות אירופה".

 

"לא נעלבתי מהדברים של נמרוד, אני נשאר מקצועי ולא מתייחס. בסך הכול אנחנו ספורטאים. לא דיברתי איתו מאז סיום התחרות. במהלך הקמפיין היו יחסים טובים, הוא לא ציפה לזה ולכן קרה מה שקרה. זה קמפיין שלישי עבורי וכמובן שאני מצפה למדליה. צריך לעבוד קשה בשביל זה ואני מקווה שהכול ילך חלק. הלוואי".

 

חבריו של צוברי באולם קבלת הפנים בנתב"ג (סתיו איפרגן)

 

דודוביץ': "הפעם לא אהיה פזיזה בבחירת המאמן"

 

גם מעיין דוידוביץ', שהבטיחה סופית את השתתפותה בריו, היתה מרוצה עם הנחיתה בנתב"ג: "כבר עיכלתי שאהיה פעם שנייה במשחקים האולימפיים (הראשונים היו בבייג'ינג 2008, ס.א). הגיע הזמן להתחיל לעבוד ולשכוח מכל מה שהיה בחודשים באחרונים ולעשות את כל מה שאפשר בשביל להגיע לשם מוכנים".

 

"קשה להגיד שהייתי בלחץ מאליפות העולם האחרונה באילת, הייתי פשוט מאוכזבת מעצמי בכל החודשים האחרונים. ידעתי שיש לי את כל היכולות ורק רציתי לסדר לתקן את כל הבעיות שהיו ועכשיו אני בכיוון הנכון".

 

דוידוביץ'. "הפעם המטרה היא מדליה" (עמית שיסל, איגוד השייט)

 

על עזיבת המאמן, גל פרידמן: "אשב ואחשוב על מציאת מאמן, הפעם לא אהיה פזיזה. אני אנסה לקבל את ההחלטה הכי טובה שאפשר. אני יודעת שאני יכולה להסתדר עם האנשים שתומכים בי ועוזרים לי, אבל אני גם יכולה להסתדר לבד ולהצליח. לא אקח החלטה שאני אצטער עליה. אני לא יודעת אם יש אפשרות שאהיה בלי מאמן, מה שבטוח זה שלא אמהר למצוא מאמן שאני לא בטוחה ב100%. מאמן שלא מתאים זה גרוע יותר מאשר להיות לבד. זה לא התחבר עם גל פרידמן, היה שם משהו שלא עבד. לא דיברתי עם גל מאז שנפרדנו העדפתי להתנתק ולא לתת לזה להשפיע עלי".

 

"הפעם אגיע למשחקים האולימפיים הרבה יותר מנוסה. בבייג'ין סיימתי עשירית והמטרה שלי עכשיו היא מדליה. יש לי יכולת להצליח חוץ מיום אחד שכבר תיקנתי והצלחתי לתקן. כמו שלי את היכולות גם לגולשות אחרות יש, צריך שזה יתחבר, אבל זה אפשרי. כל הנבחרת, כולל 470 ושחר, אמנם לא עשינו מדליות בשנה האחרונה אבל לכולנו יש את האפשרות להביא מדליות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי