נוגעת בזהב: 0:6 לברזיל, תפגוש בגמר את גרמניה

ניימאר
ניימאר |

ניימאר כיכב עם צמד על חשבון הונדורס. 0:2 למאנשאפט מול ניגריה

(גודל טקסט)

ברזיל כולה חולמת על זהב אולימפי היסטורי בכדורגל, וזה כבר בכלל לא רחוק. הסלסאו פירקה 0:6 את הונדרוס בחצי ועלתה לגמר הטורניר הביתי, שם תשחק מול גרמניה שגברה 0:2 על ניגריה. מי שתפס כמובן את מרכז הבמה היה ניימאר, שהבקיע את השער המהיר ביותר בתולדות המשחקים ובתוספת הזמן השלים צמד אישי. 

ברזיל – הונדורס 0:6 

16 שניות בלבד, זה הזמן שלקח לניימאר כדי למצוא את הרשת של היריבה ממרכז אמריקה. 16 שניות משריקת הפתיחה ועד לשער הראשון, שהוכרז מיד בתור המהיר ביותר בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים. והכל התחיל מאיבוד כדור של ווילסון פלאסיוס שהוביל למתפרצת, הדיפה ושער זריז מריבאונד. 


ניימאר, פתח בסערה (gettyimages)

גבריאל ז'סוס, שהוחתם לאחרונה על ידי מנצ'סטר סיטי, הבקיע את השער השני (16) והשלים צמד אישי כעבור 9 דקות, הפעם מבישול מצוין של ניימאר. כוכב בארסה היה גם זה שסיפק את האסיסט למרקיניוס (51), לואן המחליץ נעץ את השער החמישי (79) ורגע לפני שריקת הסיום ג'וני פלאסיוס פגע בלואן ברחבה. ניימאר ניגש בעצמו לנקודה הלבנה ובעט פנימה. שישיה מטלטלת, פיצוי קטנטן על השביעיה הבלתי נשכחת ההיא. 

ברזיל הגיעה שלוש פעמים בעבר לגמר האולימפי ובכל המקרים סיימה עם מדליית הכסף. הסלסאו זכתה בכל תואר אפשרי בהיסטוריה של הכדורגל, רק זהב אולימפי אין לה. הפסד נוסף מול הקהל הביתי יחריף את המשבר, שנמשך מאז קופה אמריקה 2007 והפך לטרגדיה לאומית עם ה-7:1 לגרמניה בחצי גמר מונדיאל 2014.


זינק לגמר (gettyimages)


אז כמה שחקני הונדורס צריך כדי לעצור ניימאר אחד? (gettyimages)

גרמניה – ניגריה 0:2

כמה שעות לאחר הניצחון על הונדורס, ברזיל קיבלה את הבשורה לה ציפתה וממנה חששה. היריבה בגמר תהיה המאנשאפט שניצחה 0:2 את ניגריה בחצי.

שנתיים אחרי שנפגשו בחצי גמר המונדיאל הבלתי נשכח שהסתיים ב-1:7 מדהד לגרמניה, בדרך לזכיה באליפות העולם, הסלסאו תקבל הזדמנות לנקום. וניימאר במיוחד, שפספס בשל פציעה את אותו משחק.

הבטיחו מדליה. שחקני גרמניה (AFP)

לוקאס קלוסטרמן (9) ונילס פיטרסן (89) הוליכו את הגרמנים הצעירים למעמד הגמר, ויקוו להוסיף הישג נוסף על אדמת ברזיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי