נשבר שיא המהירות בפורמולה1: 378 קמ"ש

בוטאס
בוטאס | צילום: gettyimages

הנהג של וויליאמס טס על המסלול של באקו. רוזברג ניצח וברח להמילטון בפסגה

(גודל טקסט)

שיא המהירות במירוץ פורמולה 1 נשבר על המסלול של באקו, בירת אזרבייג'אן. מי שקבע את הרף החדש הוא ואלטרי בוטאס, הנהג הפיני של וויליאמס, שהאיץ ללא פחות מ-378 קילומטרים בשעה – שיא חדש אחרי למעלה מעשור של מירוצים. 

מי שקבע את השיא הקודם היה חואן פאבלו מונטויה ב-2004, אז הצליח להאיץ במונזה למהירות 372.6 קמ"ש. בתחילה עוד הצהירות בוויליאמיס שבוטאס הצליח לטוס במהירות 361.1 קילומטרים בשעה, אבל לאחר מכן הבינו את גודל ההישג, שלא הספיק ליותר ממקום שישי במירוץ. 

מי שניצח בגראנד פרי של אזרבייג'אן היה ניקו רוזברג. הגרמני של מרצדס שייט לדגל המשובץ בתוך 1:32:52.366 שעות והגדיל את הפער בפסגת דירוג הנהגים עם ניצחון חמישי העונה ו-141 נקודות בסך הכל. חברו-יריבו למרצדס לואיס המילטון סיים הפעם חמישי ו-10 הנקודות שלו לא ממש סייעו לו במאבק על תואר. 


בוטאס שבר שיא, רוזברג ניצח (gettyimages)

בעוד פרננדו אלונסו וקרלוס סאינס הספרדים נאלצו לפרוש, הפרארי של סבסטיאן פטל חצתה שניה את קו הסיום. סרחיו פרס המקסיקני (פורס אינדיה) תפס את המקום השלישי על הפודיום, בזמן שקימי רייקונן סיים במקום הרביעי. 

המירוץ הבא ייערך בעוד שבועיים באוסטריה, שם ניצח ניקו רוזברג בשנה שעברה על אף שהמילטון זינק מהפול פוזישן. בשיא הניצחונות על המסלול עדיין מחזיק אלן פרוסט הצרפתי (3).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי