סמדג'ה: ששון ינצח את רינר, יש עתיד טוב

סמדג'ה וששון
סמדג'ה וששון | צילום: אסף קליגר, ריו

מאמן הגברים: "הג'ודו מצליח כי יש מסורת גדולה,המדינה חשובה לנו"

(גודל טקסט)

אכזבת הימים הראשונים כבר נעלמה בענן חגיגות הזכיה בשתי מדליות. שוב ענף הג'ודו, זה שהתחיל את המסע בברצלונה 1992, שלח את הנציגים לפודיום האולימפי. שוב אורן סמדג'ה היה בעמדה משפיעה. 

"הספקנו כבר לעכל את הזכיה של אורי ששון במדליה, כבר היינו במעמדים האלה וזה לא חדש", אמר לאתר ספורט1 אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים. "זה הישג עצום לאיגוד הג'ודו. שלושה ספורטאים – שגיא מוקי חמישי, שזה הישג בפני עצמו; ירדן ג'רבי ואורי ששון, עשו אולימפיאדה מפוארת. אני באופן אישי עשיתי את זה כספורטאי והיום כמאמן, שזה גורם לי לתחושת סיפוק אדירה". 

"יש סיכוי לנצח את טדי רינר", קבע ג'ודאי העבר כשנשאל על העתיד של חניכו המדליסט אורי ששון. "אורי הוא היחיד מכל הספורטאים בעולם שניסה לנצח אותו ונכנס לקרב בלי רגשי נחיתות. יש ספורטאים שמפחדים להתמודד איתו ונכנסים כדי להפסיד בכבוד. לאורי הייתה תכנית קרב כדי לנצח אותו, והוא גם ינצח אותו".


ששון מדליסט, סמדג'ה השלים דאבל (אסף קליגר, ריו)

"הג'ודו מצליח פה כי יש לו מסורת גדולה מאוד, יש בו אנשים מקצוענים שחשוב להם ההצלחה ומדינת ישראל", הסביר סמדג'ה. "יש לנו יושב ראש, משה פונטי, שבעצמו היה ספורטאי אולימפי ומאמן אולימפי שלי בברצלונה 1992. יש מערכת גדולה מאוד של היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי שתומכים בנו לאורך כל התקופה. ויש לנו ספורטאים מדהימים שאוהבים את המדינה והלב שלהם כחול לבן, מגן דוד".

"כרגע אני לוקח מנוחה עם המשפחה כדי לחשב את המהלכים שלי, לא יודע אם אמשיך לאולימפיאדה הבאה", גילה מדליסט הארד האולימפי ממשחקי ברצלונה. "אחזור מתאילנד ומסינגפור עם המשפחה שלי ואז אוכל לדעת. אני כרגע מאוד רוצה לנוח כי אני מאוד עייף. הייתה אולימפיאדה מאוד מטלטלת עם הרבה מאוד רגשות ודברים שעייפו אותי מאוד".

"כבר יש פוטנציאלים בג'ודו בקנה", המשיך המאמן. "יש לנו ארבעה ספורטאים שכבר יהיו באולימפיאדה עוד לפני שהתחלנו את הקמפיין לטוקיו – בלי לתת שמות, כי זה מוקדם מדי. אבל יש לנו 15 מדליות באליפויות אירופה בג'וניור, המון ספורטאים צעירים ששואפים להגיע. הג'ודו בנה תשתיות עד 2024, ואנחנו הולכים ומתעצמים".


תחילת דרך מופלאה? (אסף קליגר, ריו)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי