על הגב שלה: היחס לג'רבי, הציפיות ושמירה על המסורת

ג'רבי
ג'רבי |

האלוף האולימפי גל פרידמן על שינוי מצב הרוח הלאומי הודות לג'ודאית

(גודל טקסט)

ירדן ג'רבי היא גיבורה אמיתית. למה? כי ביום אחד של קרבות היא הצליחה לשנות את כל האווירה השלילית שהייתה סביב הספורטאים האולימפיים, ולהביא לעם ישראל את המדליה שהוא כל כך רצה.

ראיתי את כל הקרבות של ירדן בשידור חי. מצא חן בעיניי שהיא באה לתקוף מהרגע הראשון. בניגוד ליריבות שלה, שהתעסקו יותר מדי בטקטיקה וחיפשו להשיג ניצחון בכל מיני שיטות, היא באה מפוקסת, ידעה היטב מה היא צריכה לעשות ועשתה את זה כמו ענקית. 

לפני האולימפיאדה אמרתי שלדעתי נזכה בשתיים או שלוש מדליות, ואני עדיין עומד מאחרי התחזית הזאת. ההתעמלות האמנותית, מעיין דוידוביץ' בשייט, או מישהו אחר – בטוח שתהיה לנו עוד מדליה. אני חושב שהייתה היסחפות לגבי הביקורת על הספורטאים. נכון שאלכס שטילוב איכזב, אבל הוא יודע את זה בעצמו. מספורטאי ענק כמוהו ציפינו בצדק ליותר, אבל מכאן ועד הביקורת הארסית והמשתלחת שהייתה ישנה תהום שאסור לחצות. 


ירדן ג'רבי, נלחמה מכל הלב (gettyimages)

שמעתי אנשים אומרים שלא צריך לשלוח ספורטאים לאולימפיאדה אם אין הישגים. נו, באמת. ובכל זאת, אני רוצה להסתכל על חצי הכוס המלאה. השבוע הזה הוכיח שאנשים אוהבים ספורט. למרות הדימוי שלנו כאומה של כדורגל וכדורסל, העם כן מחבק את הספורטאים ונמצא בעננים כשזוכים במדליות. ואני בטוח שירדן תפתח את הדלת לעוד ילדים וילדות שיעסקו בספורט, כך שמסורת הזכיה במדליות תימשך. אל אל ישראל.

גל פרידמן (40) הוא האלוף האולימפי הראשון והיחיד של ישראל. גולש הרוח זכה במדליית הארד במשחקי אטלנטה 1996 וקטף את הזהב במשחקי אתונה 2004. בנוסף, זכה בשלוש מדליות באליפויות העולם, בארבע מדליות באליפויות אירופה וגם הוכתר כאלוף ישראל באופני הרים.


גל פרידמן, מכיר את הנושא מקרוב (gettyimages)

הביא לפרסום: שלמה חסיד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי