פורמולה 3.5: רוי ניסני סיים שני במירוץ הונגריה

ניסני על הפודיום. הישג שיא לישראלי
ניסני על הפודיום. הישג שיא לישראלי | צילום: יח"צ

הישראלי הצליח לחזור מהמקום ה-8 לאחר שהחליק והשיג שיא אישי

(גודל טקסט)

רוי ניסני השיג היום את הישג השיא שלו בקריירה כאשר סיים במקום השני באליפות העולם למכוניות פורמולה 3.5 ליטר, שהתקיים במסלול הונגרורינג בבודפשט.

 

המירוץ התקיים בתנאים קשים תחת גשם שוטף והזינוק התבצע תוך כדי נסיעה אחר רכב הבטיחות. כבר בפניה הראשונה, ניסני החליק על המסלול הרטוב והסתבסב, מה שגרם לו לאבד מיקום ולרדת למקום השמיני. הקפה אחת לאחר מכן, ניסני הצליח לעקוף ולהתקדם למקום השביעי, אז החליט לרדת לרחבת הטיפולים להחליף צמיגים.

 

כשחזר למירוץ, ניסני איבד שני מקומות נוספים וירד למקום התשיעי. בעקבות החלקה של אחת המכוניות מכונית הבטיחות חזרה למסלול מה שאפשר לניסני לצמצם פערים. הוא ניצל את העובדה שרכבים נוספים ירדו אל רחבת הטיפולים להחליף צמיגים והתמקם בשלישיה הראשונה.

 

בהקפה ה-16 של המירוץ, ניסני קבע את הזמן המהיר ביותר על המסלול וגם סיפק את עקיפת היום, כאשר חלף על פני הצרפתי ארליין פאניס בדרך למקום השני. עד לסיום ניסני לחץ על תום דילמן ההולנדי, שהוביל במירוץ אבל לא הצליח לעקוף אותו.

 

במסיבת העיתונאים לאחר המירוץ אמר ניסני: "זה היה מרוץ מטורף, מקצה הדרוג בבוקר היה מצוין, אבל תנאי מזג האוויר לא היו לטובתנו."

 


גם החלקה בפתיחה לא מנעה ממנו את המקום השני. ניסני (gettyimages)

 

"בנוסף האספלט בהונגרוריג הוא חדש ובתוספת המים שעליו הוא הפך לחלק מאד, מה שגרם לי להסתחרר בפתיחה ולאבד מיקום", הסביר הנהג הישראלי.

 

ניסני דיבר גם על הקאמבק שעשה לאחר ההחלקה: "ירדתי עד למקום העשירי ואז קיבלתי החלטה בתוכי לא לוותר ולמרות שהתנאים נראו אבודים להיאבק ולהמשיך להתקדם ואני מאושר שהצלחתי בסופו של דבר לסיים במקום השני". 

 

בזכות ההישג, הישראלי הפך לנהג המוביל של לוטוס, לאחר שעקף את האוסטרי רנה בינדר, והתמקם במקום החמישי בדירוג הכולל 14 מירוצים לסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי