פלפס בגמר נוסף, זמן מדהים למרפי ב-100 גב

בדרך לזהב שני בריו?
בדרך לזהב שני בריו? | צילום: gettyimages

האמריקני הצעיר לקח זהב עם התוצאה השניה בטיבה אי פעם. זהב שני להושו

(גודל טקסט)

בריכת השחייה בריו ממשיכה להיות המקום שבו מתרחשים הדברים המעניינים ביותר במשחקים האולימפיים עד כה. גם הלילה השלישי היה גדוש באירועים, כשבמוקד עמדו שני אמריקנים: מייקל פלפס וראיין מרפי.

פלפס, השחיין הטוב והמעוטר בהיסטוריה, כבר זכה בזהב אחד בריו וכעת הוא מכוון לאחד נוסף ב-200 מטרים פרפר. הפנומן העפיל לגמר עם התוצאה השניה בטיבה – 1:54:12 דקות – כאשר מי שמקדים אותו הוא ההונגרי בן ה-20, תמאש קנדרסי, שקבע 1:53:95. גם בגמר הוא יקדים את פלפס?

עוד לפני כן, ראיין מרפי בן ה-21 סיפק את אחד הסיפורים הגדולים עד כה בבריכה. האמריקני הצעיר זכה במדליית הזהב במשחה ל-100 מטרים גב, ו"על הדרך" הפך לשני בהיסטוריה שיורד מ-52 שניות. 


מאיפה הוא הגיע? מרפי אחרי המשחה המדהים (gettyimages)

מרפי קבע שיא אולימפי עם 51.97 שניות, רחוק 3 מאיות בלבד משיא העולם של ארון פירסול שנקבע עם החליפות הידועות לשמצה. ג'יאיו שו הסיני לקח את הכסף ואמריקני אחר, דייויד פלאמר, חגג עם הארד.

ההמנון של ארצות הברית הושמע בבריכה גם בזכות לילי קינג בת ה-19, שזכתה במדליית הזהב ב-100 מטרים חזה עם שיא אולימפי של 1:04:93 דקות. יוליה אפימובה הרוסיה וקתרין מיילי מארה"ב הגיעו אחריה, בעוד רוטה מיליוטיטה הליטאית מסיימת רק במקום השביעי.


אלופה אולימפית בגיל 19. קינג (gettyimages)

גמר 100 מטרים גב נערך גם אצל הנשים, אותו ניצחה קטינקה הושו בדרך לזהב שני במשחקים האולימפיים. ההונגריה נגעה ראשונה בקיר ועצרה את השעון על 58.45 שניות. 30 מאיות אחר כך הגיעה קתלין בקר מארה"ב וקיילי מאס הקנדית זכתה בארד.

הגמר הרביעי הלילה היה שייך כולו לסון יאנג. הפנומן הסיני לא השאיר סיכוי למתחריו ב-200 מטרים חופשי וניצח עם 1:44:65 דקות. צ'אד לה קלוס מדרום אפריקה לקח את הכסף עם 1:45:20 וקונור דווייר האמריקני הסתפק בארד עם תוצאה איטית ב-3 מאיות מזו של לה קלוס.


עוד זהב לאוסף. יאנג (gettyimages)


גם אנחנו אוהבים אותך. הושו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי