פלפס הגיע ל-21 מדליות זהב, גם לדקי והוסו חגגו

פלפס
פלפס | צילום: gettyimages

האמריקני זכה ב-200 פרפר וגם ב-4X200 חופשי. מדליה אולימפית מספר 12 ללוכטה

(גודל טקסט)

מדליית זהב. ועוד אחת. למייקל פלפס יש כבר 21 כאלה אחרי שהפך למבוגר ביותר שזוכה במשחה אישי בבריכה והשלים עם חגיגה בשליחים 4X200 חופשי. והיה גם זהב שני לקייטי לדקי, על חשבון פלגריני ושיוסטרום,  כשקטינקה הוסו הדהימה עם זהב שלישי. 

איזו הצגה סיפק ערב הגמרים מהבריכה האולימפית בריו. אם היה נראה שיהיה קשה להאפיל על שלשום, אז נשברו שלושה שיאי עולם ופלפס זכה בזהב עם השליחים ב-4X100, אז בלילה בין שלישי לרביעי הוכח שהמים בברזיל מסרבים להירגע, בינתיים.

במשחה 200 פרפר לגברים נרשם מתח בין מייקל פלפס הבלתי נגמר ליריבו הדרום אפריקני צ'אד לה קלו עוד באליפות העולם בשנה שעברה, כשהאמריקני היה מושעה. לה קלו שבר את שיא העולם במשחה זה, רק שפלפס החזיר לו תוך פחות מיממה. הפעם השניים שחו זה לצד זה על במה הגדולה ביותר בעולם, כשרק אחד מהם יכול להיות מוכתר כאלוף האולימפי. פלפס עשה זאת בענק והפך לזוכה המבוגר ביותר במדליית זהב אישית בשחייה.

פלפס נגע בקיר אחרי 1:53.36 ובמשך שניות ארוכות סימן עם אצבעותיו "בואו אליי" תוך כדי שהוא נתלה על אחד מחוצצי המסלולים ולא זז ממקומו. בעודו יוצא מהמים, הוא זקף את זרועו לסמל הכוח הגברי, כנראה לעבר יריבו. בכל זאת, זהב אולימפי מספר 20.


עדיין בראש. פלפס (gettyimages)

לה קלו בן ה-24, שסיפר לעולם ששני הוריו מתמודדים עם מחלת הסרטן והוא יקדיש להם את המדליה אם יזכה, סיים רביעי אחרי 1:54.06 דקות. מסאטו סקאי היפני ותמאש קנדרשי, ההונגרי בן ה-19, זכו בכסף ובארד עם 1:53.40 ו-1:53.62 בהתאמה. אגב, באותו משחה שחה גם לסלו צ'ה ההונגרי בן ה-31, שסיים שביעי. בזמן חלוקת המדליות עלה פלפס אל הקהל, שם חיכו אמו וארוסתו. המוני הצלמים עטו על ההזדמנות ברגע בו נישק בהתרגשות את ילדו בומר. 

במשחה הנועל של הערב, 4X200 חופשי, הופיע שוב מייקל פלפס. הצגה כפולה. ואיתו הגיע חברו לנבחרת ראיין לוכטה במשחה הלפני אחרון בקריירה המפוארת שלו (מחר ישחה 200 מעורב אישי). פלפס זכה במדליה ה-21 המוזהבת שלו כשהיה השחיין האחרון מבין הארבעה לקפוץ למים. הוא עצר את השעון על 7:00.66 דקות, בעוד הבריטים זכו בכסף (7:03.13) והיפנים בארד (7:03.50). עבור לוכטה זו הייתה מדליה ראשונה בריו וה-12 בסך הכל – יותר ממארק ספיץ ומאט ביונדי ורק מאחורי פלפס. מכובד.


שלושה דורות של פלפס. רגע מרגש (gettyimages)

ראשונות לקפוץ לבריכה היו הבנות במשחה 200 חופשי ובראשן האחת ויחידה, קייטי לדקי. לאמריקנית היו שתי מטרות הלילה: לזכות בזהב ולשבור את שיא העולם, שמוחזק מ-2009 על ידי פלגריני והחליפות האסורות – 1:52.98 דקות. במשימה הראשונה היא עמדה בהצלחה, בשניה פחות כשנחלשה לקראת 100 המטרים המסיימים ואיבדה את הסיכוי להפוך להיות האישה הראשונה ששולטת בכל משחי החופשי מ-200 ואילך. לדקי נגעה בקיר ראשונה אחרי 1:53.73 דקות והוסיפה לאוסף זהב אולימפי שני בריו ושלישי בסך הכל. 

הבאה לסיים אחריה הייתה השבדית הנפלאה שרה שיוסטרום עם 1:54.08 דקות. אחרי ששברה את שיא העולם ב-100 פרפר וזכתה בזהב, היא הפכה לכוכבת הספורט של שבדיה בשבוע זה כשהכותרות בעיתונים שואגות: "זלאטן איברהימוביץ', מי?". אמה מקהון האוסטרלית לקחה את הארד (1:54.92), פדריקה פלגריני האיטלקיה סיימה עם טעם חמוץ במיוחד כשסיימה רביעית אחרי 1:55.18 דקות. בינתיים, היא יכולה להתנחם בכך ששיא העולם עדיין שלה. 


לדקי, עוד זהב לאוסף (gettyimages)

קטינקה הוסו, אשת הברזל ההונגריה, זכתה במדליית זהב שלישית שלה (וכרגע מובילה על לדקי) עד עכשיו בריו במשחה 200 מעורב אישי. היא קבעה שיא אולימפי חדש – 2:06.58 דקות – ומדורגת במקום הראשון כרגע בבריכה בדירוג ההופעות על הפודיום. סיובן-מארי קונור הבריטית נתנה פייט עד הסוף והפסידה בסך הכל ב-30 מאיות. מדליין דיראדו האמריקנית זכתה בארד (2:08.79).


קטינקה הוסו, ממשיכה לספור (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי