צוברי: הבנתי שאני צריך לגלוש חכם יותר

צוברי. ידע שהוא צריך לעשות הכל כדי למנוע ממשיח להגיע לפודיום
צוברי. ידע שהוא צריך לעשות הכל כדי למנוע ממשיח להגיע לפודיום | צילום: עמית שיסל, עיריית אילצ

הגולש לגל"צ: "משיח הופתע, לא מגיב לפוסט שלו. יש סיכוי גבוה למדליה"

(גודל טקסט)

אחרי מאבק מתיש ולא פשוט, אחד המאבקים הגדולים בספורט הישראלי הוכרע בסוף השבוע האחרון בפלמה דה מאיורקה, כאשר שחר צוברי הקדים את נמרוד משיח, הגיע לשיוט המדליות וייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בקיץ בריו דה ז'ניירו, ובכך יתחרה תחת דגל ישראל בפעם השלישית ברציפות.

 

"אנחת רווחה? כן, לגמרי", סיפר צוברי בראיון לתכנית "נכון להבוקר", בגלי צה"ל. "באמת עברו ארבע שנים עם הרבה הפסקות, מנוחות והרבה מחשבות אחרי לונדון. ברגע שהחלטתי שאני ממשיך בכל הכוח אז גם היו הרבה פציעות בדרך, חילופי מאמנים וטלנובלה לא קטנה".

 

 

"היה הרבה לחץ והרבה התרגשות אבל אני באמת שמח שבסופו של דבר זה נגד פה בפאלמה, נגמר בקרב מאוד צמוד ומאוד מותח", התייחס הגולש לתחרות האחרונה. "מבחינתי באתי מאוד מוכן לתרחיש הכי גרוע, שנמרוד יקבל תנאים מושלמים מבחינתו ותנאים יותר קשים בשבילי. אפשר להגיד שזה כמעט היה ככה. מתוך תשעה שיוטים בתחרות בשבעה הייתה רוח חזקה, ידעתי שאני צריך לעשות ולשים את כל מה שאני יכול כדי לשמור על היתרון, הזה ושנמרוד לא יעמוד על הפודיום".

החליט לקחת את גורלו בידיו. צוברי (עמית שיסל, עיריית אילת)

 

"הייתי צריך לקחת את השליטה לידיים"

כאמור, במהלך התחרות האחרונה במאיורקה, במהלך מספר שיוטים התמקד צוברי בניסיון להפריע למשיח להתקדם. משיח זעם על התנהגותו זו של צוברי ופרסם פוסט חריג בפייסבוק בו האשים את צוברי שהפר לכאורה הישג ביניהם, מנע ממנו להתקדם ובכך "ירק בפרצופה של מדינת ישראל", כלשונו. "אני זוכר שכבר התבטאתי בתחילת הדרך, אחרי אליפות העולם באילת, שהתחרות הולכת להיות (בצורה הזו)", הגיב צוברי.

 

"כמובן, אם הדברים הולכים להיות לא בכיוון שאני רוצה, אז אני צריך להתחיל לקחת את השליטה לידיים שלי ולא לסמוך על מזג האוויר, שהוא לא בשליטתי, או על גולשים כאלה או אחרים שאין לי שליטה עליהם בעצם", הסביר צוברי. "אני חייב לגלוש בצורה יותר חכמה, יותר טקטית, להבין שבשביל להיות באולימפיאדה אני כן צריך לעשות מהלכים כדי לשמור על היתרון הזה שיש לי".

 

עימות קשה וצמוד, היה קרב. משיח (יח"צ)

 

צוברי סיפר גם איך הטקטיקה בה נקט נראתה מהמים עצמם: "מה קורה תוך כדי? כלום. פשוט גולשים, תחרות טקטית. נראה לי שנמרוד הבין את זה מהר מאוד, אולי הוא קיבל את זה קצת בתור הפתעה. הוא ניסה להתחמק. היה קרב מאוד מאוד צמוד, עימות קשה, כל מהלך השיוט הראשון והשני ובעצם לאורך כל התחרות נהייתה פשוט תחרות כזו של אחד על אחד. הוא מנסה להתחמק, אני מנסה לחסום, הרבה פעמים הוא הצליח, הרבה פעמים הוא לא הצליח, היה קרב".

 

צוברי סירב להגיב לפוסט המדובר של משיח: "אני לא מתייחס לזה, שם את הדברים האלה בצד ומסתכל מה קורה במים. ידעתי שברגע שהתחלתי עם הטקטיקה הזו אסור לשנות טקטיקה, צריך להישאר באותו קו. כמובן לנסות גם לעשות שיוטים טובים תוך כדי. דיברתי עם הרבה אנשים מקצוע בתחום וכולם אומרים: 'תקשיב, אתה עושה את מה שאתה צריך לעשות. באולימפיאדה זה גם יכול לקרות'. זה המצב. לחיצת יד? אני חושב שאנחנו מעבר לכך. אין ביננו תקשורת ואנחנו לא מדברים".

 

סיכויים גבוהים למדליה. משיח בבייג'ין (gettyimages)

 

הסיכויים למדליה גבוהים

כעת, צוברי רוצה להניח מאחור את המאבק עם משיח ומביט קדימה לריו: "הסיכויים למדליה גבוהים. אני בסך הכל גולש טוב בכל התנאים, אני עושה שיוטים טובים ויש עוד זמן עד האולימפיאדה. עכשיו מתחילים להתכונן לדבר הבא, עם הפנים קדימה. עובדים, עושים את הדברים. יש סיכוי למדליה, אני מרגיש טוב, מרגיש מצוין".

 

"ביקורת? אני לא מתייחס למה שמדברים", סיים הגולש. "אני מתפקד וממוקד בדברים שאני יודע לעשות. אני יודע מה חסר לי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי