צ'מטאי: מתרגשת, לא דמיינתי שהרגע הזה יגיע

צ'מטאי וסלפטר. הדרך עוד ארוכה לרמות הגבוהות
צ'מטאי וסלפטר. הדרך עוד ארוכה לרמות הגבוהות | צילום: הוועד האולימפי בישראל

רצת המרתון המריאה עם בעלה לריו. סלפטר: "נקווה להתברג בחצי העליון"

(גודל טקסט)

הג'ודוקא שגיא מוקי ויו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי הותירו סימני שאלה רבים בנוגע לכשירותו של הראשון כשסירבו לענות על שאלות בנושא לפני המראתם למשחקים האולימפיים בריו. מוקי, הנחשב לאחד מהמועמדים לזכייה במדליה במשלחת ישראל, נפצע בגבו בשל עומס באימונים וכתוצאה מכך לא יכול היה להתאמן בצורה מלאה בשבועות האחרונים.

 

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה התחייב בשבוע שעבר כי מוקי ישתתף באולימפיאדה לאחר שעברו עליהם "שלושה שבועות מורטי עצבים ודאגה רבה". מוקי עצמו לא התראיין בשדה התעופה בהתאם לנוהל שקבע פונטי לקראת האולימפיאדה, וגם היו"ר התעקש לא להתייחס למצבו של מוקי. "היעד הוא להשתתף ולהצליח כמה שיותר. לא רוצה לדבר על כישלון", אמר פונטי. "הציפיות שלנו גבוהות מאוד".

 

 

מי שעוד המריאו לריו הם רצת המרתון לונה צ'מטאי, ובעלה ומאמנה דן סלפטר. צ'מטאי קיבלה אזרחות ישראלית רק בחודש מרץ לאחר ששר הפנים אריה דרעי נתן את האישור הסופי. היא מתגוררת בישראל מאז 2008 לאחר שהגיעה למדינה לעבוד בקונסוליה הקנייתית. היא קיבלה אזרחות בעקבות נישואיה עם סלפטר וילדה בן בשנה שעברה. היא חזרה להתמקד בריצה לאחר מכן ומראה מאז התקדמות מרשימה.

 

מוקי ופונטי. "ציפיות גבוהות מאוד" (הוועד האולימפי בישראל)

 

"אני מתרגשת כי זו האולימפיאדה הראשונה שלי", אמרה צ'מטאי. "לא דמיינתי שהרגע הזה יגיע אבל כל העבודה הקשה שלי הביאה אותי לפה". סלפטר הוסיף: "אנחנו ריאליים בציפיות. להתברג איפשהו בחצי העליון זה יהיה הישג מכובד מאוד ברמה שהיא נמצאת בה כרגע. זו אולימפיאדה ראשונה והיא מאוד צעירה כרצת מרתון. זה נחמד להשתתף במשחקים אבל הדרך עוד ארוכה לרמות הגבוהות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי