צעד לפנים: אנשי שנת תשע"ז בספורט הישראלי

אלה אנשי השנה הקרובה
אלה אנשי השנה הקרובה | צילום: ערן לוף

כולם יודעים מה קרה, אך מי מוכן לנחש מה יהיה? הדמויות שיעשו את השנה הקרובה

(גודל טקסט)

בניגוד לישראלי הממוצע (גילוי נאות), כותב שורות אלה ממש גרוע בהימורים ואף מודה בכך. מניחוש תוצאות ועד לליגות פנטזי, משהו בראיית העתיד לקוי. גם העובדה שבשנה החולפת הפתעות ודרמות לא היו חסרות בספורט הישראלי והעולמי לא ממש עוזרת. מכבי ראשון לציון שהדהימה את מכבי תל אביב והפועל ירושלים, הפועל באר שבע שהחזירה את האליפות לנגב אחרי 40 שנה ולסטר… לא צריך להוסיף מילה חוץ מהשם. למרות זאת, כשהשנה העברית החדשה נכנסת, קשה שלא לזרוק השערות על איך היא תסתיים. ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר לנחש מי יהיו אנשי השנה הנכנסת.

כדורגלן השנה: טל בן חיים

כן, זאת קצת חוכמה בדיעבד להכריז עליו ככזה כשהוא כבר עם 11 שערים בכל המסגרות, אבל חלוץ מכבי תל אביב הראה בעבר חוסר יציבות והוכיח שכשהאוויר נגמר הוא שחקן אחר לחלוטין. השנה חמצן לא חסר בראש של בן חיים, שמצליח לעשות את קפיצת המדרגה ולהתבגר. ההשוואות לערן זהבי נמשכות וכך גם השמועות על שיצטרף אליו לגלגל מיליונים בסין. תחת הנהגתו, הצהובים מנצלים את הקמפיין האירופאי המרשים של הפועל באר שבע, מחזירים את האליפות לקריית שלום ומשלימים דאבל אחרי ניצחון בגמר גביע המדינה על חבורתו של ברק בכר. באנגליה נזכרים בצ'יפ על ג'יג'י בופון. ארסנל מגששת, גם טוטנהאם מביעה התעניינות, אבל תחנתו הראשונה בלונדון הופכת להיות ווסטהאם, שניצלת מירידה.


בן חיים, זה ברגליים שלו (עדי אבישי)

מאמן השנה: ברק בכר

גם בגזרה הזאת אין חדש תחת השמש. את תשע"ו בכר ובאר שבע סיימו עם 0:2 אדיר על אינטר בסן סירו ו-0:0 ביתי ומכובד מול סאות'המפטון, ואת תשע"ז הם פותחים עם שש נקודות משש מול ספרטה פראג, שמסדרות עליה היסטורית לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית. האדומים של אלונה ברקת לא מסתפקים בזה, מדיחים את קופנהאגן, שנושרת מליגת האלופות, מראים למכבי ת"א איך אפשר לחגוג על דאנדוק ומדהימים עם העפלה לרבע הגמר מול מנצ'סטר יונייטד וז'וזה מוריניו. בכר גורר תשומת לב באנגליה וזוכה לכינוי "המיוחד הישראלי", ב"ש שלו נלחמת בשני המפגשים בכבוד, אבל נכנעת מול הספיישל המקורי ונשארת עם המחמאות העצומות. בכר זוכה לשדרוג ועובר לאמן בבלגיה.


בכר, תפס אירופה (אודי ציטיאט)

כדורסלן השנה: שון דוסון

הפורוורד הצעיר מצליח להרשים במחנה האימונים של הפליקנס, ומצטרף לעומרי כספי בליגה הטובה בעולם. דוסון מעמיד ממוצעים יפים, הופך להיות פרזנטור של חברת דגני בוקר ומאות אנשים מכל רחבי המדינה מתעוררים באמצע הלילה בשביל לראות את משחקי הדרבי הישראלי בינו לבין פורוורד סקרמנטו, בהם הוא יוצא מנצח. ניו אורלינס מפספסת את המקום בפלייאוף בשניה האחרונה, אבל בהנהלה מתרשמים מהרוקי, מציעים לו חוזה ארוך טווח ובעיר היין כבר לא מחכים לו. בלעדיו, מכבי ראשון לציון מסיימת רק במקום השביעי בעונה הרגילה וחוטפת נקמה בסדרת רבע הגמר מהפועל ירושלים. את השנה הוא מסיים בתור חלק מרכזי בהצלחתה של נבחרת ישראל ביורובאסקט. לו יהי.


דוסון, תופס זמן אוויר (דני מרון)

ספורטאי השנה: אורי ששון

כשעל צווארו מדליית הארד בריו, ששון ממריא לגבהים חדשים ולאליפות העולם בבודפשט הוא מגיע עם עוד כמה הישגים בתחרויות משניות. שערוריה בינ"ל נוספת עם ג'ודאי מוסלמי שמסרב ללחוץ ידיים ישראליות ורצף ניצחונות מרשים שולחים את ששון לגמר מול טדי רינר. הפעם הג'ודאי הישראלי הבכיר עושה את הבלתי ייאמן, מחזיר לחיה הצרפתית עם איפון מטורף ורושם הישג מדהים נוסף. הפעם, אריק זאבי לא מייבב, ברשתות החברתיות לא קמה המולה גדולה וגם מירי רגב לא ממהרת לחבק. בכל זאת, אלה לא המשחקים האולימפיים.


ששון, מחכה לרינר (אסף קליגר)

ספורטאית השנה: חנה קנייזייבה-מיננקו

לאחר השנה המדהימה שעברה עליה, עם מדליית כסף באליפות אירופה ומקום חמישי במשחקים האולימפיים בריו, קופצת המשולשת ממשיכה במגמת העליה. הפעם בלי פציעה טורדנית, וכשהיא מסיימת במקומות הראשונים בסבבי הדיימונד-ליג עם שבירת השיא הישראלי שלה, מיננקו מקנחת עם כסף שני ברציפות באליפות העולם בלונדון. גם ירדן ג'רבי רושמת שנה מצוינת עבורה, מציגה בטורנירים השונים את היכולת שהביאה לה את הארד בריו וזוכה בספורטאית השנה 2016. אבל לתשע"ח היא נכנסת מאחורי האתלטית הבכירה בישראל.


זו השנה שלה (אסף קליגר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי