ריבקין בספק לאליפות אירופה: "פציעה לא קלה"

ריבקין. מתעמלת ענקית בכל קנה מידה
ריבקין. מתעמלת ענקית בכל קנה מידה |

מאמנת הנבחרת אירה ויגדורצ'יק: "חלום שמתגשם. זה יותר ממדליה אולימפית"

(גודל טקסט)

שמונה ימים לפני פתיחת אליפות אירופה בהתעמלות אומנותית שתיערך בחולון, קיים איגוד ההתעמלות מסיבת עיתונאים. 37 מדינות, מספר שיא, יגיעו לישראל כדי להשתתף באליפות, בניהן נבחרת רוסיה, המדורגת ראשונה בעולם. תקציב הפקת האליפות עומד על 8 מיליון ש"ח ונכון לעכשיו נמכרו 88% מכלל הכרטיסים לאליפות.

 

הדמות הבולטת במשלחת הישראלית, נטע ריבקין, נמצאת בספק לתחרות: "יש לה פציעה לא קלה, מקווים שהיא תוכל להשתתף", אמר יו"ר האיגוד אופיר פינס. הנציגות הנוספות במשלחת יהיו טורי פילנובסקי והנבחרת הקבוצתית תחת אירה ויגדורצ'יק.

 

 

"נטע ריבקין היא תופעה", המשיך פינס. "היא מתעמלת ענקית בכל קנה מידה. הולכת לאולימפיאדה שלישית שזה לא מה בכך. היא פצועה ועובדים עליה יום יום שעה שעה כדי שתגיע מוכנה בריאותית לאליפות כי זה דבר מאוד מאוד גדול מבחינתה ומבחינתנו שהיא תוכל להתחרות בישראל, בבית שלה, ולא רק בחו"ל. גם טורי פילנובסקי פצועה. היא נמצאת בצמרת המתעמלות.

 

פינס. "אפילו 'מה קשור?' עשו סדרה על הנבחרת" (איגוד ההתעמלות)

 

"זה אירוע חסר תקדים לענף ההתעמלות, לאיגוד. אין ספק שזה מבחן מאוד מאוד חשוב לספורט הישראלי בכלל, לאיגוד ההתעמלות בפרט. המבחן הוא כפול פעם אחת הוא ביכולת לארגן תחרות ברמה גבוהה ביותר על פי הסטנדרטים האירופאים. אנחנו עובדים על פי קוד אירופאי מאוד קשוח שצריך להתאים אותנו אליו, כולל המנטאליות שלנו וצורת העבודה שלנו".

 

זה לא סוד שהתעקשנו להביא את האליפות לכאן, כמבחן אחרון להתעמלות לפני ריו. זה לא מקרי. אנחנו באים לאליפות באליפה במטרה כדי להסתער על המדליות בכל הענפים: אישי קבוצתי וג'וניור. זה לא קל, אתגר מאוד קשה, אבל זה המגרש הביתי שלנו, עם הקהל הביתי שלנו, עם המתעמלות הכי טובות שיש לנו בכל הרמות ועל זה אנחנו הולכים עם כל מה שאפשר מבחינה ספורטיבית בתקווה שנגשים את היעדים".

 

הנבחרת הקבוצתית של ישראל מדורגת בין חמשת הקבוצות הכי טובות בעולם. הבנות שלנו נפלאות, עומדות במשימות ובלחצים. אנחנו יודעים כמה זה קשה. אפילו 'מה קשור?' עשו עלינו סדרה כדי להראות כמה שזה קשה. אנחנו בונים את הג'וניור. יש לנו ארבע מתעמלות שם והן מאוד מוכשרות. אנחנו תולים בהן תקוות. אני מאמין ששידור התחרות יגרום לאלפי ילדות להצטרף לענף".

 

ויגדורצי'ק. "לא נכון לעשות אליפות ביתית לפני ריו" (סתיו איפרגן)

 

אירה ויגדורצ'יק, המאמנת הראשית: "אני מגשימה חלום נעורים. אליפות אירופה במדינת ישראל ובחולון זה יותר מבחינתי ממדליה באולימפיאדה ואני עושה את זה עם אנשים מאוד יקרים לי. באליפות אירופה נדע אם אנחנו נמצאות במקום המתאים לפני ריו. רק הקדוש ברוך הוא יודע איך יצא הביצוע בינתיים".

 

"התרגשות? זה לא נכון לעשות אליפות ביתית לפני אולימפיאדה. הבנות לא כאן כדי שלא יראו את העיתונאים, את הבנייה באולם. הן לא כאן כדי שלא יזהו כלום עד שהכל מוכן, כמו אליפות אירופה שהן מכירות. לגבי הפוליטיקה שקיימת אצל השופטים, זה הצד הסובייקטיבי, השופטות יוסיפו קצת אם הביצוע יהיה טוב כי זה הבית של המתעמלות. יש אובר אחריות וזה יותר קשה".

 

ראש עיר חולון, מוטי ששון: "החלום שלנו מתגשם. נסעתי לרוסיה ומשם הגיע הגראנד פרי בחולון ומשם התגלגל לאליפות אירופה לאור שהיינו מספר אחד בארגון. בעבר פניתי לארגונים שהיו רלוונטיים רצו ארגון של 5000 מקומות ישיבה. כשהגיע הרגע שצריך לבנות את האולם – כולם נעמדו דום. היינו צריכים להגיד שלא תהיה כאן אליפות אירופה, למרות ההתחייבות למתעמלות. בסוף החלטנו לדבוק במשימה הזו, זו מחמאה למדינת ישראל ולמתעמלות". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי