שטילוב: לא דמיינתי את זה. צריך להתמודד

אלכס שטילוב
אלכס שטילוב |

המתעמל, שעף כבר במוקדמות: "גם דברים טובים נגמרים. פרישה? נראה"

(גודל טקסט)

אלכס שטילוב הוא המתעמל הישראלי הטוב בכל הזמנים, אין ספק. אך גם הוא יודה שבזירה האולימפית הוא לא מיצה את הפוטנציאל. הספורטאי בן ה-29 סיים את ההופעה האולימפית השלישית שלו מוקדם מהצפוי עם הופעה לא מספיק טובה במוקדמות.

 

שטילוב ויתר על ארבעה מכשירים ובחר להתמקד במתח ובקרקע. הוא הצטרף לסבב השני עם תרגיל לא מרשים במתח וקיבל ציון 14.066, שלא מספיק כדי להתקדם. במכיר הקרקע, המרכזי שלו, החליק בפס האקרובטי השני, קיבל ציון חלש (13.500 נקודות) והחמיץ גמר נוסף.

 

"לא הלך כפי שרציתי, אבל זה הספורט, צריך לדעת להתמודד גם עם אכזבות", אמר שטילוב לאחר התחרות: "אין ספק שאני מאוכזב, אך החיים ממשיכים. התאמנתי ורציתי לעשות תחרות יותר טובה, אבל אין הזדמנות נוספת וצריך להמשיך הלאה".

 

על תרגיל הקרקע: "הרגשתי מצוין והתחלתי טוב מאוד, אבל בגלל שגיאה קטנה לא הצלחתי לסיים את התרגיל ונפלתי. הבנתי שזה אבוד, אבל בכל זאת רציתי לסיים את התרגיל כמו שצריך. זה תסריט שלא דמיינתי, אבל גם דברים טובים נגמרים. זה הזמן להודות לכל המדינה ולאנשים הקרובים שהיו לצדי". 

 

שטילוב. "לא זמן טוב להחליט לגבי ההמשך" (הוועד האולימפי בישראל)

 

"אני לא חושב זה לא זמן טוב להחליט לגבי ההמשך. אני סוער עכשיו, אבל נחליט אחרי. האם נראה אותי בטוקיו 2020? נחיה ונראה. עכשיו אני אלך לראות את יתר המתעמלים, אני צריך להירגע ורק אחרי זה לקבל את ההחלטה".

 

שטילוב החל את דרכו האולימפי בבייג'ין 2008, אז סיים במקום השמיני בגמר הקרקע. ארבע שנים מאוחר יותר, במשחקי לונדון 2012, הוא דורג שישי בקרקע והגיע גם לגמר הקרב-רב (מקום 12). בשתי המהדורות הקודמות הוא לא הגיע לפודיום, הפעם הוא אפילו לא התקרב.

 

מוקדם יותר הפכה הג'ודאית שירה ראשוני לישראלית הראשונה שלוקחת חלק בתחרויות במשחקי ריו 2016. כשתי דקות בלבד בתוך הקרב מול מרינה צ'רניאק האוקראינית היא נפסלה בטענה להתקפה לא חוקית לכיוון הרגל וסיימה את דרכה הקצרה בברזיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי