ששון: התגברתי על הכל. רינר: אזהר ממנו בעתיד

ששון עם אורן סמדג'ה
ששון עם אורן סמדג'ה | צילום: אסף קליגר

מדליסט הארד חגג בדמעות: "הפכתי ללוחם". האלוף: "ידעתי שיהיה קשה"

(גודל טקסט)

אורי ששון הפך למדליסט האולימפי השמיני של ישראל הודות למדליית הארד שזכה בה הערב בריו, לאחר שעשה דרך מרשימה במשקל של מעל 100 ק"ג בג'ודו.

ששון פרץ בבכי מיד לאחר שניצח את אלכס גרסיה מנדוסה הקובני בקרב על מדליית הארד ואמר בראיון לאחר הסיום: "אני מתחיל להאמין שזכיתי בארד רק עכשיו שזה מול העיניים שלי. המדליה מסמלת את כל החיים שלי ואת הדרך שעברתי ומאמין שזה ייקח אותי כל חיי. עבדתי כל כך הרבה בשביל זה, עברתי ניצחונות והפסדים, ניצחתי את הפחדים והפכתי להיות לוחם, אני ראוי לזה".

ששון יצא גם במסר לצופים בבית: "רוצה להגיד תודה לכל עם ישראל ושאני יודע שעקבתם, המדליה הזאת שייכת לכולנו, ואני לא מסוגל לראות את עצמי חי במדינה אחרת".


כזכור בסיבוב הראשון פגש ששון את היריב המצרי איסלם אל שהאבי, שסירב ללחוץ את ידו בסיום הקרב: "יודע שהיו אמוציות ולא נתתי לזה להשפיע יותר מדי. ידעתי לשים את הלחצים הפוליטיים בצד, חונכתי ללחוץ ליריב את היד וגם סמדג'ה אמר לי לעשות את זה".

גילי לוסטיג, ראש המשלחת הישראלית לאולימפיאדה צפה בקרב ביחד עם מאות ישראלים ואמר בסיום: "הכל עבד כמו שצריך. הגיעו שבעה ג'ודאים ברמה הגבוהה ביותר וההצלחה היא של כל המערכת".
 


ששון על היריב המצרי: "חונכתי ללחוץ ליריב את היד" (AFP)
 

"היה לו ביטחון אדיר", המשיך לפרגן לוסטיג הנרגש, "הוא שלט בכל הקרבות ומבחינה זו הייתי קצת שקט. ההתרגשות הייתה בעיצומה ואנחנו מאוד מקווים שמעיין דוידוביץ' תזכה במדליה נוספת ביום ראשון. אורי ששון היה הירואי, הוא פשוט היה מוכן בצורה מיטבית והיה מאוד נחוש, ממוקד ומרוכז. הוא אמר לי לפני 'אני מרגיש שאני הולך לנצח'. הוא פשוט בא לקחת את המדליה".


אביו של ששון, איציק לא היה יכול להסתיר את הדמעות: "היה קשה לעמוד במתח וההתרגשות, התגשם לנו חלום וכשזה קורה יורדות דמעות, אין מה לעשות. זה פשוט הישג מדהים, הוא עשה זאת בצורה פנטסטית מול יריבים מצויינים וגרם לנו לגאווה". אמו ורדה: "כולי גועשת שמחה ומאושרת בשבילו, הוא הבטיח שיביא מדליה ואכן עשה זאת, אני לא ממש מעכלת את זה".
 

משה פונטי יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי: "אני מאוד מאושר. ארבע שנים של עבודה קשה של המאמנים וכל המערכת השתלמה. זה לא בכדי שזכינו בשתי מדליות אולימפיות, בזכות עבודה קשה, נחישות וטכניקה טובה שיש לנו".

 

"עשינו הכל נכון", החמיא פונטי למאמנים ולמערכת, "אני בסך הכל יושב ראש, מי שעשה את העבודה עשה אותה מצוין ונכון. הם לקחו החלטות והלכו איתן מההתחלה ועד הסוף – ולכן הם הצליחו. אורי ששון היה בלחץ אדיר, אבל תיפקד הכי טוב שיכול להיות ועשה תחרות מדהימה".
 


עשה תחרות מדהימה. ששון (אסף קליגר)


"אורי היה אחרון והיה עליו לחץ", המשיך פונטי, "חלק מהספורטאים כבר חזרו והוא נשאר פה לבד להתחרות במשקל כבד. למרות הכל והבעיות הקטנות הוא עשה תחרות מדהימה. הוא היה גדול מהחיים".


בזכות ההישג העצום ששון יקבל 250 אלף שקל מהוועד האולימפי, משרד התרבות והספורט והטוטו. מאמנו אורן סמדג'ה יכניס לכיסו 125 אלף שקל.

רינר: "ידעתי שיהיה קשה מול ששון"
האלוף האולימפי ואחד הג'ודאים הגדולים בהיסטוריה, טדי רינר הצרפתי שגבר בחצי הגמר על ששון ממש על הבאזר החמיא כשאמר: "ידעתי שזה יהיה קשה. נכון, חשבתי שאנצח וגם חשבתי שזה יהיה הרסוואה היפני. הם יריבים גדולים וראויים ואצטרך להיזהר מהם בעתיד". ומה לגבי טוקיו 2020: "אני רוצה לחיות את זה ולהמשיך", סיכם רינר בן ה-27. האם ששון ישיג נקמה ביפן?


רינר, יש לו עם מי להתחרות (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי