ששון: יודע שהציפיות גבוהות, אך אני מוכן לזה

ששון. מקווה להיות מדורג בשמינייה הראשונה
ששון. מקווה להיות מדורג בשמינייה הראשונה | צילום: לירון שרון

סגן אלוף אירופה נחת בישראל: "יכול לנצח את רינר. לא יודע מה יהיה בריו"

(גודל טקסט)

נבחרת הגברים בג'ודו בניצוחו של סגן אלוף אירופה שנה שנייה ברציפות, אורי ששון (מדליית כסף בקטגוריית המשקל הכבדה ביותר- מעל 100 ק"ג) שבה ארצה מהאליפות בקאזאן ונחתה היום בצהריים (שני) בנמל התעופה בן גוריון, תוך כדי שהיא זוכה לקבלת פנים חמה של משפחה וחברים שהמתינו עם בלונים ושלטים.

 

אחרי מדליית הכסף בפעם הקודמת, ששון קיווה להתייצב הפעם בראש הפודיום עם מדליית הזהב, אך נעצר בגמר על ידי אלוף העולם הכמעט בלתי מנוצח, הצרפתי טדי רינר. "רינר זה חתיכת אתגר. ספורטאי שלא הפסיד מאז 2010, אלוף עולם שבע  פעמים, הוא באמת ספורטאי יוצא דופן" התייחס ששון ליריבו בגמר.

 

 

"מתכוננים לקרב בדיוק כמו לכל קרב, אורן בנה איתי תכנית קרב, הרגשתי שנתתי את כל כולי. יש עוד כמה דברים שאני צריך לשפר, אם זה כוח ואם זה דברים טקטיים כדי שאני אוכל לעשות את זה, אני מאמין שזה אפשרי אבל הדרך עוד ארוכה. היו רגעים בקרב שהיו לטובתי, שמעתי שהרבה זמן הוא לא התערער ככה. אבל המטרה שלי היא לא לתת פייט, אלא לנצח את כל מי שעולה מולי".

 

ששון. "הרגשתי שנתתי את כל כולי" (לירון שרון)

 

"זה מעמד מאוד מרגש, במיוחד שזה קורה בפעם השנייה ברציפות, זה לא מובן מאליו" אמר ששון. "תחושת סיפוק פנימית וכיף גדול אני ממשיך מומנטום טוב, כמה תחרויות אחרונות אני מגיע למעמד של גמר, התחושה לקראת ריו היא טובה ואני רק מקווה להמשיך באותו קו".

 

על הרף הגבוה שהציב התייחס סגן אלוף אירופה: "אני יודע שהציפיות ממני עולות אבל אני מוכן לזה. אני יותר בוגר, יותר מכיל ואין לי בעיה עם ציפיות. ומה אפשר לעשות בריו? אף אחד לא יודע מה יהיה בריו. אני רק יכול להבטיח שנמשיך באותו קו של הלחימה, ההתמקדות וההתעלות".

 

בעקבות ההישג, ששון יזכה למענק מיוחד של 28 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו אורן סמדג'ה, שהורחק במהלך הגמר, יקבל מחצית מהסכום: "הישג מדהים של אורי. ביום לא הכי טוב שלו הוא הצליח גם לנצח באיפונים, לנצח בנקודות, ואני חושב שאנחנו רואים אורי אחר ממה שראינו בבאקו. הוא עדיין לא במיטבו אבל הוא התפוצץ בתחרות וסיפק את הסחורה" שיבח המאמן.

 

ששון והמשפחה. "אני בוגר יותר, אין לי בעיה עם ציפיות" (לירון שרון)

 

הישגיו של סגן אלוף אירופה במגמת עלייה ראויה לציון. הוא זכה במדליית הכסף בגראנד סלאם פריז, שנחשב ליוקרתי ביותר בעולם הג'ודו, ובמרץ האחרון זכה בזהב בגראנד פרי בטביליסי, עוד הישג אישי שכן זו הייתה מדליית זהב ראשונה של ששון בסבב הגראנד פרי.

 

כעת הוא מדורג תשיעי בדירוג האולימפי עם 240 נקודות, כאשר מטרתו של ששון היא להתברג בשמינייה הראשונה כדי לקבל הגרלה נוחה יותר במשחקים האולימפיים. "זה עוד לא נגמר. יש לי עוד לעשות, אני צריך לעשות לפחות עוד תוצאה טובה שתמקם אותי בשמינייה הראשונה. מקווה שכבר בגראנד סלאם בבאקו זה יקבע" סיכם ששון. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי