תקציב הספורט הישראלי יקוצץ באופן משמעותי

רגב. ממתינים לוועדה
רגב. ממתינים לוועדה | צילום: ערן לוף

במהלך 2017 יוזרמו על ידי הטוטו 408 מיליון שקל לעומת 540 מיליון ב-2016

(גודל טקסט)

המועצה הלאומית לספורט קיימה היום (חמישי) דיון בתקציב זמני לספורט עד סיום עבודתה של ועדת הרפורמות. התקציב השנתי הזמני יעמוד על 408 מיליון שקל וממנו יועברו החודש רק 1/12.

 

כידוע, תקציב הספורט בישראל נשען ברובו על תחזית ההכנסות של המועצה להסדר הימורים. תקציב זה עדיין לא הובא לאישור המועצה הלאומית לספורט לאור אי הודאות בשל הרפורמה בשוק ההימורים שמוביל משרד האוצר ושעדיין לא הושלמה.

 

 

עובדה זו עלולה לייצר עיכוב בשימוש בתקציבי גופי הספורט ולפגוע בהמשכיות של פעילות הספורט בישראל על כל רבדיו, עד פגיעה בעצם קיומם של ענפי ספורט רבים. על כן, קיבלה המועצה החלטה זמנית, לחודש ימים, על מנת לאפשר למצות את המשך הדיונים בוועדת הרפורמות בכנסת.

 

מהות ההחלטה כי התקציב לינואר 2017 יהיה במתכונת של 1/12 באופן יחסי מתרחיש התקציב הזהיר שהציג הטוטו (המהווה ירידה של כ-25%) ושעומד על כ-408 מיליון שקל (לעומת 540 מיליון שקל בשנה שעברה) וזאת בהתאם לחוות דעת של היועץ המשפטי של המועצה.

 

מטרת החלטה זו כי האיגודים והאגודות, הענפים המועדפים השונים, גופי הרוחב (הועד האולימפי, פראלימפי, איל"ת), המרכזים, ספורט הנשים, תכנית המתקנים וכן נושאים נוספים, יתוקצבו באופן יחסי לחלוקה שקבעה המועצה בשנת 2016 ויוכלו להמשיך את פעילותם באופן סדיר.

 

עודד טירה, יו"ר המועצה הלאומית לספורט אמר: "לא רצינו להגיע למצב הזה, אך פעלנו מתוך אחריות לגופי הספורט ולתכנית המתקנים שקבענו זה מכבר יחד עם שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר האוצרמשה כחלון. ככל שאנחנו מבינים, ועדת הרפורמות עומדת בפני הכרעות בסוגיות השונות העומדות בפניה ורצינו לתת זמן נוסף לנושא להבשיל לפני שנקבל החלטה על כל התקציב ל-2017 מבלי לקבל את מלוא הנתונים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי