המדריך לבחירת כורסת טלוויזיה ממחלקה ראשונה

צפייה מכורסת טלוויזיה
צפייה מכורסת טלוויזיה | pexels

כורסא מפנקת, מרגיעה ונוחה יכולה לשדרג את חווית הצפייה בטלוויזיה וגם אירועים חברתיים בסלון של הבית. אז איך בוחרים אותה ומה ההבדל בין הדגמים המומלצים? הנה המדריך המלא

(גודל טקסט)

מסך הטלוויזיה משמש בדרך כלל כמוקד שסביבו מרהטים ומעצבים את הסלון. כפועל יוצא מכך, יש משמעות למרווח בין מערכות הישיבה לבין המסך וכדאי לשמור על מרחק של 2 מטר לפחות כדי להבטיח חווית צפייה אופטימאלית. לשם השוואה, אנשי מקצוע ממליצים על מרחק של 10-25 ס"מ בין רהיטי ישיבה כדי לאפשר שיחה זורמת ומרווח של 45-50 ס"מ בין שולחן הקפה לבין קצה הספה. 

מבין פתרונות הישיבה הקיימים, אין ספק שהרהיט המרשים והחשוב ביותר הוא כורסת טלוויזיה. כיום ברור שבעזרת כורסאות טלוויזיה ניתן לשדרג את הסלון ולעצב אותו בהתאמה ספציפית לצפייה באירועי ספורט שונים. מעבר לכך, כורסא מפנקת ומרגיעה יכולה לשמש גם כפתרון ישיבה נוח באירועים חברתיים והיא נותנת את הטון בחלל הפנים של הבית. 

השאלה המתבקשת היא כיצד בוחרים כורסת טלוויזיה איכותית, או מה ההבדל בין הדגמים הקיימים. בשביל לענות על זה, צריך להכיר את הווריאציות השונות של כורסאות טלוויזיה וכך לבחור אותן טוב יותר:

1. כורסאות בד, עור ובד משולב עור

הכי נוח לראות את ההבדלים בין סוגים שונים של כורסאות טלוויזיה לפי סוג הריפוד. האפשרויות שעל הפרק כוללות כורסאות בד, כורסאות עור וכורסאות בד משולב עור ולכל אחת מהן יתרונות אחרים. 

כורסאות עור מתאימות לסגנון עיצוב אלגנטי והריפוד שלהן מעניק תמיכה מצוינת ורכות מפנקת. לעומת זאת, כורסאות בד יהיו זולות יותר אבל אפשר להשיג אותן במגוון עצום של צבעים ומרקמים. לשם השוואה, כורסאות בד משולב עור יתאימו בעיקר לבתי משפחות עם ילדים כי נוח לנקות אותן והן נראות נהדר גם אחרי שימוש אינטנסיבי. 

2. כורסאות עם או בלי ריקליינר

מה שמיוחד בכורסת טלוויזיה לעומת כורסא רגילה הוא הריקליינר. במילים פשוטות, מדובר על מנגנון שמאפשר לפתוח את החלק התחתון של הכורסא ולהעביר אותה ממצב ישיבה לשכיבה. בזכות המנגנון הזה, הכורסאות משמשות לא רק לצפייה בטלוויזיה אלא גם לקריאה, מנוחה וכמובן נמנום ושינה.

ההמלצה היא להתמקד בכורסאות עם ריקליינר בלבד על מנת לנצל עד הסוף את הפוטנציאל שלהן. עם זאת, גם בקטגוריה הספציפית של כורסאות עם ריקליינר צריך להכריע בין מנגנון מכני וחשמלי. מטבע הדברים, מנגנון מכני יהיה זול יותר אבל אפשרויות התפעול שלו יחסית מוגבלות. מנגד, המנגנון החשמלי אידיאלי עבור בעלי מוגבלויות ומבוגרים והוא גם מבטיח ספקטרום רחב של זוויות עבור התמיכה בגב התחתון ובשוקיים.

בכורסא עם ריקליינר יש משענת גב והדום רגליים שמתכווננים למגוון מצבי ישיבה. בנוסף, הבונוס הוא בדגמי Scotch Guard שבהם כל חומרי הריפוד עוברים תהליכים מיוחדים לדחיית כתמים. אז מהבחינה הזו, לא צריך לדאוג מעניין הניקיון וההיגיינה אפילו אם שוכבים על הכורסא עם נעליים. 

3. סוג המנגנון של הכורסא

כורסא ממחלקה ראשונה בוחרים גם לפי המנגנון: יציב, משייט ומסתובב או מתנדנד. על טעם וריח קשה להתווכח, אבל מעטים יערערו על כך שהמנגנון המשייט והמסתובב מציע תמורה מלאה להשקעה ושהמנגנון המתנדנד ההוא משהו שמשפר את איכות החיים בצורה מיידית.

לבסוף, אפשר להיכנס לעובי הקורה על מנת להשוות בין דגמים עם מנגנונים משוכללים ובהם SMART SUPPORT להתאמת נפח הכרית בגב התחתון על ידי ידית מיוחדת או Silent System להשכבת הכורסא והרמת ההדום בשקט. בהחלט שווה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי