כך תהפכו את חדר השינה שלכם לממלכת צפייה

חדר שינה
חדר שינה | pexels

אוהבים להתחפר במיטה כדי לצפות בסדרות, סרטים ואירועים ספורטיביים? הנה המאמר שיסביר לכם איך לשלב רהיטים שונים בחדר שינה מפנק במיוחד

(גודל טקסט)

עיצוב חדרי שינה עלול להיות משימה מורכבת. מצד אחד, תקנות התכנון והבנייה מלכתחילה קובעות מידות מינימאליות קטנות מאוד לחדרי שינה ולפיהן הרוחב צריך להיות לפחות 260 ס"מ והשטח 8 מ"ר. מצד שני, החדר משמש אותנו לא רק לשינה אלא גם לקריאה, לזמן איכות עם עצמנו ועם בני הזוג וכמובן לצפייה בטלוויזיה.

עבור רבים מאתנו, חדר השינה הוא המקום הכי נוח לצפות בו בסדרות, סרטים ואירועים ספורטיביים. אבל בשביל לשלב בין הייעוד הפונקציונאלי והאסתטי של חדרים כאלה, עלינו גם לדעת כיצד לעצב אותם. אז מאיפה מתחילים? הנה כמה טיפים שכדאי להכיר:

1. שמרו על מרווח ומידות נכונות

חדר שינה מעוצב נראה טוב ונעים לשהות בו. אם תרצו לשדרג את חווית הצפייה בטלוויזיה, תצטרכו שהמרחק בין ראש המיטה לבין המסך יהיה לפחות 2 מטר ושיהיה עוד מרווח של 10-25 ס"מ בין המיטה לבין השידה שעליו תניחו שלט, בקבוק מים וכמובן את השעון המעורר.

בכל הנוגע לשאר החדר, הרבה תלוי בגודל החלל ובמספר הרהיטים שאתם חייבים בתוכו. הטעות הנפוצה היא להכניס לחדר השינה כורסא, אך מהר מאוד היא הופכת למתקן תלייה לרהיטים וגוזלת המון מקום יקר ערך. במקום זה, נסו לבחור חדר שינה קומפלט עם מיטה שיש מתחתיה ארגז מצעים ובדקו אפשרות להוספת ארוניות לילה וקומודה. 

את איכות השינה שלכם תוכלו לשפר בעזרת מערכת מתכווננת מסוג מוביליטי אקסקלוסיב או מערכות מתכווננות סוויספלקס. בכל אחת מהמערכות הללו, הדגש הוא על תמיכה לגב העליון והתחתון ועל אפשרות לשנות את תנוחת המיטה לצורך צפייה בטלוויזיה בלחיצת כפתור אחת.

2. חסכו במקום באמצעות שילוב טלוויזיה על דלתות הזזה 

הכי כיף לצפות בשידורי טלוויזיה בכלל ובספורט בפרט באמצעות מסך שנראה כמו חלק אינטגרלי מחדר השינה. למזלכם, יש כיום המון אפשרויות עיצוב כאלה ואין צורך להתפשר על איכות הצפייה גם אם רוצים לחסוך במקום. 

האופציה הקלאסית היא לשלב מסך טלוויזיה על דלתות הזזה של ארון בגדים. אם ממילא יש לכם בתוך החדר ארון גדול שמשמש לאחסון בגדים וחפצים אישיים, הסוד הוא לנצל אותו כפלטפורמה להתקנת המסך. מאחורי הקלעים, כל מה שיישאר לכם לעשות זה לחבר את המסך לממיר, סטרימר, דונגל או מחשב ולהזרים ישירות אל המסך את התכנים המועדפים עליכם – בלי לקום מהמיטה. 

3. אל תשכחו את הקומודה

קומודה היא מסוג הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול בעיצוב חדר שינה. אתם יכולים לבחור בין הדום מעוטר להדום בלי טופינג, וכך לעצב את חדר השינה בסגנון קלאסי או מודרני. בעלות של כמה מאות שקלים בלבד, ההדום יהפוך את חדר השינה שלכם לחדר אקסקלוסיבי של בית מלון ויאפשר לכם לגוון את השימוש בו. 

ההדום מומלץ עבור חדרי שינה שהופכים לממלכת צפייה כי הוא יכול לשמש גם לישיבה. אם מדי פעם תרצו בכל זאת לצאת מהמיטה ולהתיישב ישירות מול המסך, למשל כאשר קבוצת הכדורגל המועדפת עליכם מתקרבת לשער היריב, ההדום יהפוך במיידי לכיסא נוח. בכל שאר הזמן, תוכלו לשבת עליו כדי להתלבש, לנעול נעליים או סתם לנוח. 

לסיכום, השימוש בחדר השינה לצפייה בטלוויזיה שכיח ודורש התאמות בעיצוב. זה מתחיל עם המרווח והמידות בין הרהיטים, ממשיך עם שילוב המסך על הארון וכולל גם הדומים מפוארים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי