חדר שינה של בני נוער – עיצוב החדר המושלם

חדר מתבגר
חדר מתבגר | pexels

חדרי שינה של בני נוער מתבגרים צריכים להעניק להם תנאים מושלמים לשינה, למנוחה, לאירוח ולהכנת שיעורי בית. אבל איך עושים את כל זה בחדר סטנדרטי? הנה כמה הצעות

(גודל טקסט)

מתבגרים נוטים לעסוק לא מעט בפעילות גופנית, ממשחק כדורגל בשכונה ועד אימון בחדר כושר או ריצה. חלק חשוב מנושא הספורט והפעליות הגופנית הוא גם נושא המנוחה והשינה, שכן במהלך התקופה הזו השרירים נחים ונבנים.

לפי תקנות התכנון והבנייה שקובעות מידות מינימאליות של חללים שונים בדירה, הרוחב המינימאלי של חדר מגורים צריך להיות 260 ס"מ. בנוסף, התקנות מחייבות שטח של 8 מ"ר לפחות בחלל שמוגדר על ידי הקבלן כחדר שינה ובכל דירה חייב להיות חדר מגורים אחד ששטחו 12 מ"ר מינימום. הבעיה היא שהחדר הגדול בדרך כלל שמור להורים, מה שמשאיר ילדים בכלל ובני נוער בפרט עם אפשרויות עיצוב מצומצמות.

מלבד הגודל, הקושי בעיצוב חדרי שינה של מתבגרים הוא בשילוב בין פונקציות שונות: לעומת המטבח שמשמש רק לבישול והסלון שמיועד לאירוח, חדר שינה לבני נוער חייב להעניק להם בו זמנית תנאים מושלמים לשינה, מנוחה והכנת שיעורי בית. השאלה היא איך עושים את זה בצורה נכונה, אך מסתבר שיש לפחות 4 טיפים שיכולים לעזור:

1. בחרו מיטה וחצי איכותית

מיטה וחצי מאפשרת לכם לנצל על הצד הטוב ביותר את חלל השינה של המתבגר. בגלל שאפשר להשתרע עליה בנוחות ולשכב תוך כדי צפייה בטלוויזיה, משחק בטלפון או קריאה, היא משמשת ילדים מגיל ההתבגרות ועד אחרי הצבא. מעבר לכך, בדגמים נבחרים של מיטה וחצי יש ארגז מצעים שמאפשר לאחסן דברים אישיים ומגוון עצום של סגנונות עיצוב. 

מבחינה רפואית, האיכות של מיטה וחצי נמדדת במזרון. מומלץ להשקיע במזרון מרופד, אורטופדי ונוח שמעניק תמיכה לגב התחתון והעליון של בני נוער בשלבים הקריטיים של גיל ההתגברות. כמו כן, צריך לוודא שהמזרון והמיטה מתאימים להעדפות השינה של הילדים וכדאי לערב אותם בתהליך קבלת ההחלטות. 

מערכת תמיכה בריאותית משולבת בדגמים שונים של מיטה וחצי. במקביל, יש אופציה לשלב במיטה מנגנון חשמלי או הידראולי להרמה והורדה של משענת הגב. 

2. תלו את הטלוויזיה בפינה המתאימה

בני נוער נמצאים רוב היום מול מסכים ומשתמשים בהם לצריכת בידור, לתקשורת ולהעשרת הידע. התפקיד שלכם כהורים זה לספק להם כלים ליהנות מיתרונות המסך גם בחדר השינה, אך מבלי שזה יגזול מקום מחלל הפנים. לכן הפתרון הוא לתלות את המסך בפינה המתאימה של החדר ולשמור על מרווח של 2 מטר לפחות בינו לבין ראש המיטה.

הפינה המתאימה ברוב חדרי השינה תהיה זו שנמצאת מול הדלת. למרות שאפשר לכאורה לתלות את המסך גם מעל דלת הכניסה לחדר, זה מתכון לצרות וסיכון בטיחותי גבוה בחדרי שינה של ילדים. לשם השוואה, אפשרות אחרת תהיה לשלב את המסך בתוך דלת הזזה של ארון – אבל זה כבר ידרוש השקעה כספית גבוהה יותר.

3. אל תשכחו את התאורה

תאורה עושה פלאים בחדרי שינה של מתבגרים. קודם כל, היא מאפשרת להם לשנות את הייעוד של החדר – ממצב שינה ומנוחה, דרך מצבי והכנת שיעורי בית ועד אירוח של חברים מהכיתה ומבית הספר. שנית, גופי תאורה נראים נהדר ומייצרים אשליה אופטית של חלל גדול ומרווח גם בחדרי שינה קטנים, אבל הם לא גוזלים מקום מהרצפה. 

תאורה מחמיאה מבוססת על שילוב בין תאורה טבעית ומלאכותית. בתאורה המלאכותית תוכלו לשלוט בעזרת גוף תאורה מרכזי באמצע החדר, בעוד את התאורה הטבעית אפשר להחליש או להגביר עם וילון. במידה ותבחרו גם את סגנון התאורה יחד עם הילדים, תרוויחו שיתוף פעולה ותגרמו להם להרגיש בוגרים מתמיד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי