UFC

צפו בתקציר: מייוות'ר ניצח בנוקאאוט טכני את מקגרגור בקרב הכסף

פלויד מייוות'ר
פלויד מייוות'ר | צילום AFP

לעיני 20 אלף צופים בלאס וגאס "מאני" ניצח את האירי הידוע לשמצה בסיבוב העשירי. האמריקאי שלט בקרב מהסיבוב השלישי, ניצל את העייפות של יריבו ושבר שיא של 50 ניצחונות ללא הפסד

(גודל טקסט)

פלויד מייוות'ר וקונור מקגרגור נכנסו לזירה בלאס וגאס הבוקר (ראשון) מול עשרות אלפים באולם ומיליונים בבית, ובאמצע הסיבוב העשירי "מאני" הכניע את יריבו האירי בנוקאאוט טכני.

כל העיניים הופנו אל קרב הכסף ב-T-MOBILE ארנה, כשצבא של אוהדים אירים פשט על העיר הצבעונית. לברון ג'יימס, מייק טייסון ועוד עשרות מפורסמים הגיעו לצפות  בשני הלוחמים הגדולים באיגרוף וב-MMA, ובקרב היקר ביותר בהיסטוריה של האיגרוף. הקרב החל באיחור של שעה בעקבות קריסת שידורי הקרב בפלורידה ובקליפורניה.

לברון ג'יימס. המלך הגיע לצפות בקרב הכסף (AFP)
לברון ג'יימס. המלך הגיע לצפות בקרב הכסף (AFP)

הסיבוב הראשון החל בהתנפלות של מקגרגור על מייוות'ר, אבל האמריקאי הצליח להגן על עצמו. הסיבוב נגמר כמעט ללא מגע חוץ מסנוקרת של האירי באמצע הסיבוב. הסיבוב השני המשיך להיות בשליטתו של האירי כשהוא מתגרה בפלויד, אך הסתכן בחבטות בעורף שהיו עלולות לגרום לפסילה. הפתעה בוגאס כששני הסיבובים הראשונים הסתיימו לטובתו של האירי.

הסיבוב השלישי סימן את ההתדרדרות של מקגרגור. מייוות'ר החל לתקוף את האירי הידוע לשמצה, כשהעייפות החלה להשפיע על תכנית הפעולה שלו. הסיבוב הרביעי נפתח בהחלפת מהלומות בין השניים, כשהאמריקאי המשיך לשלוט בקרב ומקגרגור ניסה להרגיע את הקרב בקלינץ' ולהגניב אגרופי ג'אב. לאחר ארבעה סיבובים, פלויד הוביל לאחר שהנחית 25 מכות כוח מתוך 50, כשהאירי הוציא מעל 100 מכות כוח ופגע רק ב-19. 

מקגרגור משגע את מיוות'ר (AFP)
מקגרגור משגע את מיוות'ר (AFP)

בתחילתו של הסיבוב החמישי מייוות'ר התחיל להפעיל את הכושר הנהדר שלו, לעומת מקגרגור שהעייפות התחילה להשפיע עליו והקרב החל ללכת לכיוונו של האמריקאי. אחרי הפעמון פלויד דחף את מקגרגור עם חיוך ממזרי. בתום הסיבוב מייוות'ר הוביל עם 22 מכות גוף, לעומת מקרגרגור שפגע רק 12 פעמים. הסיבוב השישי החל באחיזה מאחור של מקגרגור על מייוות'ר, האירי החל לאגרף את העורף של המייוות'ר והיה על סף פסילה. האמריקאי התאושש מהחבטות ושוב נכנס לפעולה. מייוות'ר שלט באופן כמעט אבסולוטי בסיבוב, ומקגרגור השתעשע רק כדי לנסות לשאוף אוויר. הדומיננטיות של פלויד התבטאה עם פגיעה של 27 מכות מתוך 37 מכות כלליות בסיבוב.

בסיבוב השביעי מייוות'ר שינה במקצת את תכנית הפעולה והחל ללכת אל מקגרגור, דבר שלא אופייני לשיטת האיגרוף של פלויד. "מאני" חבט באירי עם אגרופי ג'אב לפנים, ומקגרגור בקושי הצליח להתגונן. מייוות'ר התנהל בביטחון רב בעקבות הידיעה שהוביל בניקוד והוא בדרך לניצחון. פלויד עם נתון מדהים של 88 חבטות שפגעו מתוך 176 ניסיונות, ומנגד מקגרגור חסר הניסיון עם 82 חבטות שפגעו מתוך 326 ניסיונות. הסיבוב השמיני היה קצת שונה מהסיבוב הקודם. האירי היה קצת יותר תזזיתי, סגר יותר זוויות, ניסה יותר, אך מייוות'ר המשיך לצעוד אל מקגרגור וחיפש את העימות עם האירי.

מייוות'ר לוקח את הקרב אך מקגרגור העייף (AFP)
מייוות'ר לוקח את הקרב אך מקגרגור העייף (AFP)

הסיבוב התשיעי היה תחילת הסוף עבור מקגרגור התשוש. האירי כבר כמעט ולא הצליח להגן על עצמו, וכושר הגופני הפנטסטי של מייוות'ר שיחק לטובתו. מייוות'ר לקח את הלוחם האירי אל החבלים, סגר אותו כמעט ללא יכולת תקיפה חזרה והאירי כמעט נפל את הקרקע לאחר אגרוף וו ימני של האמריקאי.

הסיבוב העשירי הכריע את הקרב. מייוות'ר התנפל על מקגרגור, שנראה חסר אונים. ג'אב מימין, וו משאל. מקגרגור כבר לא הצליח לעמוד בחבטות של מייוות'ר, השופט סיים את הקרב וקבע נוקאאוט טכני למייוות'ר, שנכנס לספרי ההיסטוריה עם ניצחונו ה-50 בקריירה וללא הפסדים.

פלויד מייוות'ר. עומד לבדו בזירה כרגיל (AFP)
פלויד מייוות'ר. עומד לבדו בזירה כרגיל (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי