צמיד כחול לבן: תימור מרגולין זכה בחצי מיליון דולר באליפות העולם בפוקר

תימור מרגולין
תימור מרגולין | האתר הרשמי

המקצוען תושב רמלה גבר על 1,247 שחקנים וניצח בטורניר ה-2,500, כשהוא מנצח בדרך את אלוף העולם לשעבר כריס פרגוסון, ורשם רווח של 507,274 דולר. "פשוט שמח להיות כאן, שמח על החוויה"

(גודל טקסט)

בזמן שברוסיה מתנהל אירוע הכדורגל הגדול בעולם, שחקני ואוהדי משחק אחר מתכנסים בלאס וגאס בהמוניהם וכולם רוצים דבר אחד: לזכות בצמיד אליפות העולם בפוקר (WSOP), התואר הנחשב ביותר בענף. הלילה (בין ראשון לשני) הצטרף ישראלי לרשימה של מגשימי החלום הזה: תימור מרגולין ניצח בטורניר ה-"2,500 דולר נו-לימיט הולדם" וזכה ב-507,274 דולר, צמיד זהב ומקום של כבוד בהיסטוריית המשחק.

מרגולין, שחקן פוקר מקצועי בן 34 תושב רמלה, היה בין 1,248 שחקנים שהתחילו את הטורניר ושרד יום אחרי יום כדי להישאר בין ששת האחרונים שהגיעו בסופו של דבר ליום האחרון, יחד עם אלוף העולם לשעבר כריס פרגוסון, שזכה בשישה צמידים בקריירה הארוכה שלו. אחרי כשבע שעות הוא נותר עומד אחרון כשהוא גובר בקרב ראש בראש על המקצוען האוסטרי-גרמני ישמעאל בויאנג, וזכה בצמיד הנחשק ובפרס הכספי הגדול בקריירה שלו. מבויאנג עצמו נמנע הצמיד הראשון בקריירה, בשולחן הגמר ה-15 שהוא מגיע אליו בטורנירי WSOP.

לפני שלוש שנים מרגולין הגיע לשולחן הגמר באותו טורניר בדיוק, והיה קרוב לגעת בחלום כבר אז אך הסתפק במקום השני. הלילה הוא סוף סוף סגר את הסיפור עם צמיד כחול לבן והרבה התרגשות. 2018 מסתמנת כשנה מצוינת עבור הישראלי, שבמרץ האחרון סיים במקום השני גם באירוע המרכזי של סבב אליפות העולם ברוזבדוב שבצ'כיה וזכה בכ-166 אלף דולר. הניצחון הלילה יקפיץ אותו למקום השישי ברשימת השחקנים הישראלים המרוויחים בכל הזמנים.

תמונת הזכייה הרשמית (האתר הרשמי)
תמונת הזכייה הרשמית (האתר הרשמי)

"התחלתי את קרב הראש בראש כשאני מוביל", סיפר מרגולין לאחר הניצחון, "וחשבתי 'סוף סוף!', אבל כמובן, ישמעאל הוא שחקן חזק מאוד וזה יכול ללכת לכל כיוון, והיו לו כמה ידיים מאוד חזקות. פתאום הכל התהפך והוא היה בהובלה. וחשבתי 'אוי אלוהים, לא שוב, זה אי פעם ייגמר?' אבל פשוט שיחקתי כמו ששיחקתי כל הטורניר. אני מרגיש במקום טוב יותר מנטלית בתקופה הזו, אני פשוט שמח להיות כאן, שמח על החוויה בכל מקרה. שיחקתי טוב, ועשיתי את אותן ההחלטות בלי לתת לזה להשפיע עליי. ואז הגיעו כמה קלפים בכיוון שלי וזהו זה".

משחק הפוקר אמנם עדיין לא חוקי בישראל, אך מעבר לים השחקנים שלנו עושים לא מעט כבוד. הצמיד של מרגולין הוא התשיעי במספר שנרשם על שמו של שחקן ישראלי, מה שמציב את ישראל במקום התשיעי בעולם במספר הזכיות. זאת בנוסף לישראלים-אמריקאים רבים שזכו בתואר היוקרתי, המפורסם והמצליח שבהם הוא המקצוען הוותיק אלי אלעזרא שמחזיק בשלושה צמידים והיה קרוב לפני כשבועיים לזכות ברביעי כשסיים במקום השני בטורניר ה-"10,000 דולר אומהה היי לואו". לפני כשבוע זכה גל יפרח, יזם ישראלי בן 31 תושב לוס אנג'לס, בצמיד ובכ-460 אלף דולר בטורניר ה"3,000 דולר נו-לימיט-הולדם 6-מקס". בעוד כשבוע יחל בווגאס האירוע המרכזי של WSOP, שהמנצח בו – אם כי לא באופן רשמי – בתור אלוף העולם בפוקר, וצפויים להתחרות בו כשבעת אלפים שחקנים.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי