אארון זאנג זכה בטורניר הפוקר היקר ביותר בהיסטוריה

אארון זאנג
אארון זאנג | Joe Giron/PokerPhotoArchive

הסיני גבר על 54 מקצוענים ואנשי עסקים עשירים ששילמו כל אחד מיליון ליש"ט כדי להשתתף בתחרות, במהלכו גויסו כמעט שלושה מיליון דולר לצדקה. ברין קני, שסיים שני, הפך למוביל טבלת הרווחים בכל הזמנים

(גודל טקסט)

אירוע היסטורי התקיים בסוף השבוע האחרון בלונדון: טורניר הפוקר היקר ביותר אי פעם. סדרת ה"טרייטון היי רולר", סדרת טורנירים בעלי סכומי כניסה גבוהים שהזול שבהם הוא 25 אלף דולר, קיימה טורניר חד פעמי בעל סכום כניסה של מיליון ליש"ט (1.2 מיליון דולר), בנוסף ל-50 אלף פאונד מכל משתתף שהלכו לצדקה. לאחר שלושה ימי טורניר היה זה אארון זאנג הסיני שגבר על 54 שחקנים, הניף את הגביע ולקח הביתה 13 מיליון ליש"ט – קצת פחות מ-18 מיליון דולר.

הטורניר התנהל במתכונת שונה מכל טורניר שהתקיים אי פעם. רשימת השחקנים הייתה סגורה מראש והמתמודדים חולקו לשתי קטגוריות: איש עסקים ("חובבן") או שחקן פוקר ("מקצוען"). כל מקצוען היה חייב לקבל הזמנה מחובבן מקביל שנרשם לטורניר על מנת להיכנס לרשימה, כך ש-27 חובבנים ו-27 מקצוענים הרכיבו את רשימת השחקנים. הם גם התחילו את הטורניר בשולחנות נפרדים, והתערבבו רק בשלבים המאוחרים.

זאנג, שלמרות שמשחק כבר שנים במשחקי הקאש הגדולים ביותר בעולם, נחשב לחובבן מכיוון שפוקר אינה ההכנסה העיקרית שלו. הוא הגיע לשולחן הגמר לצד שחקנים מהטובים בעולם כמו טים אדאמס הקנדי, סטיבן צ'ידוויק הבריטי ודן סמית' וברין קני האמריקאים, לצד שני אנשי עסקים נוספים – ביל פרקינס ואלפרד "ביג אל" דה-קארוליס. הוא שרד את שדה המוקשים הקשוח הזה ואחרי שעות של משחק נותר לקרב ראש בראש מול קני, שהוביל בפער עצום. השניים סגרו עסקה, בה זאנג קיבל 13 מיליון ליש"ט וקני 16 מיליון, והמשיכו לשחק על התואר. למרות הפיגור המשמעותי, זאנג הצליח להכפיל ולקחת קופות משמעותיות מיריבו ותוך ידיים בודדות ניצח בדו-קרב והניף את הגביע היוקרתי בעולם.

קני, אגב, שזכה במעל 20 מיליון דולר בעקבות העסקה, עלה עם הסכום המטורף הזה למקום הראשון בטבלת הרווחים בכל הזמנים בפוקר כשהוא משאיר מאחור את ג'סטין בונומו ודניאל נגראנו, עם סך זכיות בקריירה של 55.5 מיליון דולר. המקצוען מלונג ביץ' נמצא בתקופה הטובה בקריירה שלו ומאז תחילת 2019 בלבד הוא זכה ב-28 מיליון דולר.


ברין קני. עשה היסטוריה (Joe Giron/PokerPhotoArchive)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי