יעל טאוב סיימה את אליפות אירופה בבולדרינג במקום החמישי

יעל טאוב
יעל טאוב | The Circuit Climbing

המטפסת הצליחה לעשות היסטוריה כשהפכה לישראלית הראשונה שמעפילה לגמר מעמד כה יוקרתי, גם בגברים נרשמו תוצאות מרשימות כאשר נמרוד מרקוס ואלכס חזנוב סיימו במקומות 11 ו-14 בהתאמה

(גודל טקסט)

במהלך אליפות אירופה בבולדרינג, שהתקיימה בסוף השבוע בפולין, התברגה יעל טאוב למקום החמישי ביבשת. כבר במהלך המוקדמות הפגינה טאוב יכולת מרשימה, שזיכתה אותה בכרטיס לחצי הגמר. את חצי הגמר סיימה במקום השלישי, עם שלושה טופים וזון, והפכה לאישה הישראלית הראשונה אי פעם בגמר אליפות אירופה בבולדרינג. מקצה הגמר, שהפגיש את המטפסות הטובות ביותר ביבשת היה קשה השנה במיוחד, כאשר אף אחת מהמשתתפות לא הצליחה לסיים את כל המסלולים.

איתי פרידמן, המאמן המלווה את המשלחת- "זה יום היסטורי לטיפוס הישראלי, עם העפלה ראשונה אי פעם של מטפסת ישראלית לגמר אליפות אירופה בבולדרינג. קפיצת המדרגה ביכולת של המטפסים הישראלים השנה היא ניכרת, עם העפלות לחצאי גמרים וגמרים בחלק גדול מהתחרויות הבין לאומיות. השיפור מגיע על רקע המשחקים האולימפיים בשנה הבאה והודות להשקעה ניכרת של איגוד הטיפוס הישראלי והגופים התומכים בספורט".

גם בגברים הושגו תוצאות מרשימות, כאשר נמרוד מרקוס התברג למקום ה-11 באירופה ואלכס חזנוב למקום ה-14. בסך הכל את ישראל ייצגו באליפות ארבעה ספורטאים – כרמל רז רומיאו, אלכס חזנוב, נמרוד מרקוס ויעל טאוב. האליפות הבאה בה יתחרו המטפסים תהיה כבר ביום שישי הקרוב, על תארי אלוף ואלופת ישראל בטיפוס הובלה. אליפות ישראל מהווה את אירוע השיא של הטיפוס בארץ והיא תיערך בקיר הטיפוס החדש, רוקיז, בפארק פרס חולון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי