פוקר: אסי משה זכה בצמיד אליפות העולם הרביעי בקריירה

אסי משה
אסי משה | Courtesy of King's Resort

המקצוען הישראלי ניצח בטורניר ה"מיקסד אומהה/הולדם" וזכה בכמעט מאה אלף יורו, פחות מחצי שנה בלבד אחרי הצמיד הקודם שלו בלאס וגאס. בנוסף, הפך לראשון אי פעם לזכות בשלושה צמידים תוך שנה

(גודל טקסט)

אחרי הקיץ המטורף שעבר על שחקני הפוקר הישראלים בלאס וגאס, אף אחד כבר לא מופתע שההצלחה ממשיכה איתם גם לאירופה. ברוזבדוב שבצ'כיה מתקיים בימים אלה פסטיבל ה-World Series Of Poker Europe, ואסי משה זכה הלילה (בין שני לשלישי) בצמיד אליפות העולם הרביעי שלו כשניצח בטורניר ה-1,650 מיקסד אומהה/הולדם, גורף לכיסו 97,465 יורו.

טורניר ה"מיקסד" הוא סגנון מיוחד של טורניר שמשלב שתיים מהגרסאות הפופולריות ביותר של פוקר, נו-לימיט הולדם (הווריאציה הפופולרית בארץ ובעולם) ופוט-לימיט אומהה (וריאציה הצוברת פופולריות בה השחקנים מקבלים ארבעה קלפים במקום שניים), כך שבכל סיבוב הסגנון משתנה ורק שחקנים המסוגלים להתמודד עם השינויים מצליחים להגיע רחוק.

לטורניר הזה נכנסו 279 שחקנים, ואסי התחיל את יום הגמר כשהוא שישי בצ'יפים מתוך 56 שחקנים. מהר מאוד הוא עלה לראש הטבלה ומשם לא הביט לאחור. הוא דרס את שאר המתחרים, כשבין השאר הוא מדיח בעצמו את פיל הלמות' ודניאל נגראנו – שניים מהשחקנים המעוטרים ביותר בהיסטוריה של המשחק. כשנותרו שלושה בלבד בטורניר הוא נקלע לקשיים, אבל גם אז שמר על קור רוח והיטה שוב את הכף לטובתו בדרך לזכייה בצמיד היוקרתי ובכמעט מאה אלף יורו.

אסי משה. זכה בצמיד אליפות העולם הרביעי בקריירה (Courtesy of King's Resort)
אסי משה. זכה בצמיד אליפות העולם הרביעי בקריירה (Courtesy of King's Resort)

"זה מטורף, במיוחד כשמסתכלים על העובדה שאני לא משחק הרבה אומהה", אמר משה לאחר הזכייה, "אני משחק רק קצת אונליין, אפילו הדרך שבה אני מרים את הקלפים מרגישה מוזר. אבל טורניר פוקר זה טורניר פוקר, וזה עבד לי".

משה בן ה-35 נמצא בתקופה הטובה בקריירה, וזהו הצמיד השלישי תוך שנה בו הוא זוכה. באותו מקום בדיוק לפני שנה הוא "הדביק" את טורניר ה-6MAX, ובקיץ האחרון בלאס וגאס הוא זכה בטורניר הבאונטי.

משה הוא הראשון אי פעם בהיסטוריה של ה-WSOP לזכות בצמיד באירופה, בווגאס ושוב באירופה תוך שנה, ויחד עם הצמיד שלו מ-2014 הוא מצטרף לרשימה מכובדת של 24 שחקנים בלבד שזכו בארבעה צמידים.

משה עם שאר המשתתפים באליפות העולם (Courtesy of King's Resort)
משה עם שאר המשתתפים באליפות העולם (Courtesy of King's Resort)

כאמור, הצמיד מצטרף לשורה של הישגים באליפות העולם הנוכחית בצ'כיה, כשבדיוק יממה לפני הזכייה של משה הגיעו שני ישראלים לתוצאות מרשימות. שחר לוי הגיע למקום השני בטורניר ה"מיני מיין איוונט" וזכה ב-103,216 יורו, ואילו נתי עמדי (שבשנה שעברה סיים שלישי בטורניר המיקסד בו ניצח משה השנה) סיים רביעי בטורניר ה"שורט דק היי רולר" וגרף לכיסו לא פחות מ-230,807 יורו.

ההישגים הללו מצטרפים למספר שולחנות גמר בימים שקדמו להם, וכאמור לקיץ בלתי נתפס בווגאס, והשחקנים הישראלים ממשיכים לשים את ישראל על מפת הפוקר העולמית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי