פוקר: כיצד נלקח מדניאל נגראנו תואר "שחקן השנה" בו זכה?

דניאל נגראנו
דניאל נגראנו | Courtesy of King's Resort

הקנדי, אולי השחקן האהוב בעולם, רדף אחרי התואר של WSOP במשך חצי שנה וכבר הוכרז כמנצח - אלא שטעות באחד הטורנירים נחשפה והתואר הלך לרוברט קמפבל האוסטרלי

(גודל טקסט)

עולם הפוקר סוער בימים האחרונים סביב אחד הכוכבים הגדולים ביותר שהוא הצמיח אי פעם: דניאל נגראנו והמירוץ שלו לתואר שחקן השנה של ה-World Series Of Poker, אחד התארים הנחשבים ביותר בתחום. נגראנו היה אמור לזכות בתואר, אלא שאחרי שכבר הוכרז כמנצח התגלתה טעות בחישוב והתואר נלקח ממנו.

"שחקן השנה" היא תחרות בין כל שחקני הסדרה שמשחקים לאורך הקיץ בווגאס או בחלק האירופי של הסבב בצ'כיה, בה הם מדורגים על פי צבירת נקודות. נגראנו, אולי השחקן הפופולרי בעולם בעשורים האחרונים, הכריז בתחילת הקיץ כי בכוונתו לזכות השנה בתואר בפעם השלישית, זאת לאחר שבשנים קודמות מתח ביקורת על שיטת הניקוד. הוא הגיע למקומות גבוהים בלא מעט טורנירים לאורך הסדרה השנה, אך למרות זאת לא הצליח לבסס את מעמדו בפסגה והיה צמוד לשני שחקנים אחרים: שון דיב, שזכה בתואר "שחקן השנה" ב-2018, ורוברט קמבפל האוסטרלי, שהיה היחיד שזכה בשני צמידים הקיץ.

השלושה הגיעו בחודש האחרון לרוזבדוב שבצ'כיה במטרה לגבור על יריביהם במירוץ, ושיחקו כל טורניר שנתן להם מעט יתרון. לטורניר האחרון, ה"קולוסוס", הגיע נגראנו כשהוא מוביל, קמפבל אחריו ודיב שלישי, אך כשהשניים הודחו דיב עוד נשאר בפנים. היה עליו לסיים במקום החמישי על מנת לעקוף אותם, אך הוא הודח במקום ה-11 (למקום השני, אגב, הגיע ישראלי בשם אברהם דיין שזכה ה-117 אלף יורו) ונגראנו הוכתר ל"שחקן השנה".

רוברט קמפבל. שחקן השנה הרשמי של WSOP 2019 (Courtesy of King's Resort)
רוברט קמפבל. שחקן השנה הרשמי של WSOP 2019 (Courtesy of King's Resort)

אלא שכאן לא הסתיימה הסאגה – בסוף השבוע האחרון חשף בלוגר רוסי בשם אלכס אלנסקי טעות בניקוד באחד הטורנירים, בה קיבל נגראנו יותר ניקוד משהגיע לו על פי המקום בו סיים. הדבר נתן לו יתרון קטן על פני דיב וקמפבל, ולאחר שתוקנה הטעות התברר כי שחקן הסדרה הוא לא נגראנו אלא קמפבל.

נגראנו עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שמח מכל הלב בשביל קמפבל, כי אני יודע עד כמה זה חשוב לו ולכל אוסטרליה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי