הערבה מארחת את מרוץ השליחים החדש של ישראל

מירוץ הערבה
מירוץ הערבה | רונן טופלברג

מרוץ השליחים הראשון במדבר שיערך ביום שישי הקרוב כולל 12 מקטעים באורך 100 ק"מ במסלולי שמורות הטבע של המועצה האזורית הערבה התיכונה

(גודל טקסט)

ביום שישי הקרוב (24.1) יערך מרוץ השליחים הראשון במדבר. המרוץ שנקרא הערבה צ'אלנג', יוזנק בשעה 5:00 בבוקר ויסתיים מספר שעות לאחר מכן.

מסלול מרוץ בהפקת חברת כפיים אקטיב שמחולק ל-12 מקטעים, ייצא לדרך בפארק ספיר ויתפרס על פני 100 ק"מ בין ישובי המועצה ובשמורות הטבע של המועצה האזורית הערבה התיכונה כמו מכתשים, עין יהב, נחל שחק, הנחלים שחק, משור וחצבה, שמורת נחל שיזף, שמורת מצוק הצינים ושמורת עשוש.

לאחר מכן, החל מהשעה 8:30, יתקיימו שלושה מקצים נוספים של 10 ק"מ, 5 ק"מ ומקצה עממי של 2 ק"מ שיוזנקו מפארק ספיר. מרוצי הערבה נוסדו על ידי מחלקת הספורט של המועצה האזורית הערבה התיכונה לזכרו של יוני פרידמן ז"ל, יליד הערבה, שנפטר בשנת 2007 בגיל 22 ממחלת הסרטן.

הערבה מארחת את מרוץ השליחים החדש של ישראל (רונן טופלברג)
 

פרידמן ז"ל נולד בשנת 1985 במושב צופר שבערבה התיכונה, הוא היה ילד זריז ושובב שאהב לרוץ במרחבים ובנופיה הקסומים של הערבה. לאחר שנפטר ממחלת הסרטן, ידע אביו יהודה שהדרך הטובה והנכונה ביותר להנציח אותו היא להקים מרוץ לזכרו, שינציח את יוני בדרך מלאת חיים וחופש. בשנים הראשונות המרוץ היה מצומצם והשתתפו בו רק משפחה וחברים קרובים של יוני מהצבא ומהלימודים, אך עם השנים המרוץ גדל וכיום, כאמור, יארח לראשונה את מרוץ השליחים החדש של ישראל.

בנקודות הזינוק של המרוץ יתקיים הפנינג גדול שיציע מגוון הפעלות ספורטיביות לכל המשפחה, דוכנים ושוק איכרים עם תוצרת מקומית של חקלאי הערבה. בנוסף, המשפחות הרצות או המלוות יוכלו ליהנות משלל האטרקציות והפעילויות שיש לערבה התיכונה להציע ביניהן סדנאות יוגה, טיולים רכובים ומסעדות מקומיות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי