הליגה הסדירה הסתיימה, ההפתעה: באר שבע בפלייאוף העליון

שניר נציה, מכבי ראשל"צ
שניר נציה, מכבי ראשל"צ | חן קלדרון, מכבי ראשל"צ

העולה החדשה הצליחה להתברג בין שמונה הגדולות ובסדרת רבע הגמר היא תפגוש את המוליכה מכבי ראשון לציון. האלופה הפועל ראשון לציון תשחק בסדרת הטוב משלושה מול בני הרצליה

(גודל טקסט)
ליגת העל הסדירה בכדוריד, נחתמה היום (שישי) אחרי 22 מחזורים, והחל מיום שישי הבא יחלו שלבי ההכרעה בפליאוף העליון ומשחקי הבית התחתון על ההישרדות. סדרות רבע הגמר שנקבעו על פי דירוג הקבוצות 8-1 (בשיטת הטוב מ-3 משחקים): מכבי ראשל"צ – מ.כ באר שבע, הפועל ראשל"צ – בני הרצליה, הפועל אשדוד – מכבי קריית מוצקין, א.ס רמה"ש – א.כ נס ציונה. בבית התחתון יתמודדו עירוני רחובות, מ.כ חולון, הפועל קריית אונו והפועל ר"ג.


ההישג הגדול שייך למ.כ באר שבע, שבעונתה ההיסטורית בליגת העל, הצליחה להתברג לפליאוף העליון אחרי ניצחון על בני הרצליה 22:29. העלייה של באר שבע לפליאוף שלחה את עירוני רחובות אל משחקי הבית התחתון, למרות ניצחון על קריית אונו 26:34. באר שבע עשתה את הבלתי ייאמן אחרי פתיחת עונה שכללה חמישה הפסדים רצופים. מחמאות רבות על ההישג למאמן אבנר דרורי וליו"ר רוני טסלר ולשחקניהם. היום, היו אלו מילוש בואישיץ' עם 12 שערים וסטפן צ'יריץ' עם 9, וגל הרשקוביץ שהצטיין בשער, שהובילו אותה אל ההישג והחגיגות.


בצמרת, האלופה הפועל ראשל"צ העפילה אל המקום השני, על חשבונה של הפועל אשדוד, אחרי ניצחון חוץ מולה 30:26. מדובר בהישג מבחינת הפועל, במיוחד אחרי פתיחת עונה לא טובה והטרגדיה שבה כוכבה נובאק בוסקוביץ' שם קץ לחייו. לאורך כל הדרך, האלופה השכילה לשלב את צעירי העתיד שלה (אחד מהם, איתי סורקיס, כבש היום 8 שערים).


אשדוד (הפסד חמישי ברציפות) מסיימת במקום השלישי, עם אותו מספר נקודות כמו של א.ס רמה"ש הרביעית (גברה על קריית מוצקין 33:29). אשדוד מקדימה את רמה"ש על חודו של שער, במפגשים הישירים ביניהן (אשדוד ניצחה ברמה"ש 24:27, ונוצחה במפגש השני 32:30). אשדוד עם סיבוב שני מאכזב מאוד, לעומת הראשון המוצלח שלה. רמה"ש עם סיבוב שני נפלא שכלל 10 ניצחונות ב-11 משחקים.



שחקני באר שבע. הפתעת העונה (איגוד הכדוריד)


מכבי ראשל"צ סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, והיום השיגה את הניצחון ה-20 שלה (יחד עם תיקו והפסד). מחזיקת גביע המדינה שזוכה ביתרון ביתיות לאורך סדרות הפליאוף, הביסה את א.כ נס ציונה 25:39, ששיתפה שוב את שחקניה הצעירים והמוכשרים. מכבי ראשל"צ גילתה עליונות כאמור לאורך העונה כולה, והקדימה את הפועל ראשל"צ שבמקום השני ב-10 נקודות. מחמאות גם למכבי קריית מוצקין, ששבה אחרי ארבע שנים לשלב הפליאוף העליון, וסיפקה עונה טובה מאוד שאותה היא מסיימת במקום ה-6.


במבט למטה, לעבר הבית התחתון, מ.כ חולון, פינאליסטית הגביע, השיגה ניצחון 32:37 על הפועל ר"ג סוגרת הטבלה, ועירוני רחובות כאמור גברה על הפועל קריית אונו 26:34. הקבוצות סוחבות את הניקוד מהליגה הסדירה, כך שלרחובות שסיימה במקום ה-9 – 17 נקודות, למ.כ חולון שסיימה במקום ה-10 – 16 נקודות', להפועל קריית אונו שסיימה במקום ה-11 – 12 נקודות, ולהפועל ר"ג שבמקום ה-12  9 נקודות.


שלושת מחזורי ההישרדות: עירוני רחובות – הפועל קריית אונו, מ.כ חולון – הפועל ר"ג. מחזור 2: עירוני רחובות – מ.כ חולון, הפועל קריית אונו – הפועל ר"ג. מחזור 3: הפועל ר"ג – עירוני רחובות. מ.כ חולון – הפועל קריית אונו. האחרונה (מקום 12) תנשור לליגה הלאומית. הקבוצות שיסיימו במקומות 11-10 יתמודדו במשחקי המבחן מול הקבוצות שיסיימו במקומות 3-2 בליגה הלאומית.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי