לפני יוון: ישראל ניצחה 32:33 את פינלנד במוקדמות גביע העולם

דניאל שקלים
דניאל שקלים | הדר ואן קולא באדיבות איגוד הכדוריד

נבחרתו של אולג בוטנקו הציגה מחצית ראשונה נהדרת, אך בדקות הסיום הורידה את הקצב ורק במזל יצאה עם ידה על העליונה. המאמן אמר בסיום: "יש הרבה דברים שאנחנו צריכים לשפר"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדוריד פתחה הערב (רביעי) עם ניצחון על פינלנד 32:33 (15:21), את השלב הראשון בקמפיין מוקדמות אליפות העולם בכדוריד. המשימה הבאה היא המפגש מול נבחרת יוון, ביום ראשון, בקוזאני (לאחריו ייערכו ארבעה משחקים נוספים בחודש ינואר, מפגש כפול מול קפריסין, ומפגשים מול פינלנד ויוון – שיחתמו את השלב הראשון. הראשונה בבית תעפיל לשלב השני בהצלבה מול אחת מהנבחרות שיופיעו באליפות אירופה הקרובה).

הפתיחה הייתה מצוינת – שערים של אדיר כהן, יואב למברוזו, יוסי אפו ועמית סטלמן העלו את הנבחרת ליתרון 0:4 כבר אחרי שתיים וחצי דקות. דן טפר נעל את השער, ודניאל שקלים, לצד צמדים של אפו (מצוין גם בצד ההגנתי) וסטלמן העלו ל-3:9 (10'). אדיר כהן כבש ממגרש שלם, אפו מסר אסיסט נהדר לשקלים והנבחרת ברחה ל-3:11. למברוזו קבע 5:12 אבל הפינים נכנסו למשחק והקטינו למינוס 5. אדיר כהן, רם טורקניץ ולמברוזו הובילו ל-9:15. טמו טאמינן, מקוקס שמשחקת בצ'מפיונס ליג, צימק ל-15:11 ואולג בוטנקו זימן פסק זמן. גיל פומרנץ דייק מהפינה, סטלמן, למברוזו וטל הרשקוביץ החזירו את ישראל ליתרון 6 שערים. הפינים צימצמו אבל ניבו לוי ועדן גינגי קבעו 15:21 במחצית.

הפינים פתחו טוב יותר המחצית השנייה וצימקו ל-22:19. עמית גל ועמית סטלמן עצרו את הריצה של האורחת, ושקלים קבע 20:25 (37'). טורקניץ והרשקוביץ העלו ל-21:27. אפו סיפק מהלכי הגנה טובים, טפר הוסיף עצירות וטורקניץ ולמברוזו העלו שוב את היתרון ל-7. הלאנדר הפיני צימק כשכבש שני פנדלים רצופים. טורקניץ ולמברוזו קבעו 25:31, עשר דקות לסיום.


ניצחון דחוק לנבחרת ישראל (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

הפינים לא ויתרו, והעלו מהלך. הם הורידו את הפיגור ל-31:28. טורקניץ כבש אבל הפינים סירבו להיכנע והקטינו ל-32:30. טפר מנע את הקטנת ההפרש עם עצירה טובה, ולמברוזו הנהדר (בהופעה שנייה בסה"כ בנבחרת) קבע 30:33. גמור? הפינים הגיבו עם שני שערים בדקת הסיום, אבל בפינאלה 32:33 לישראל. במשחק המקביל, נבחרת יוון ניצחה בניקוסיה את קפריסין 18:31.

המאמן אולג בוטנקו: "אני יכול להיות מרוצה מהניצחון. יכולנו להשיג אותו בצורה קלה יותר, וביתרון גבוה יותר, אבל סיבכנו את עצמנו בדקות הסיום ואני לא מרוצה מהדקות שבהם הפסקנו להיות אגרסיביים ונתנו להם לשחק בקצב שלהם. יש הרבה דברים שאנחנו צריכים לשפר, לשמור על יותר יציבות לאורך דקות, בטח כשאנחנו יוצאים עכשיו למשחק השני ביוון שצפוי להיות קשה מאוד. אנחנו נעבוד עליהם וננסה לשפר את התיאום".

כבשו לישראל: למברוזו 7, טורקניץ וסטלמן 5, אדיר כהן, אפו ושקלים 3, הרשקוביץ, עמית גל 2, ניבו לוי, עדן ג'ינג'י ופומרנץ 1 כ"א. עצירות שוערים: דן טפר 12 עצירות מ-41 -29 אחוז. מושיקו אלימלך 0 מ-2. הרבו לכבוש לפינלנד: מקס גרונלונד 8, ניקו רונברג 7, בנג'מין הלנדר 5

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי