נבחרת ישראל סיימה ב-26:26 עם פינלנד, זקוקה לניצחון ביתי נגד יוון

נבחרת ישראל נגד פינלנד
נבחרת ישראל נגד פינלנד | דורון בן עטיה, איגוד הכדוריד

קאמבק ענק של השחקנים בכחול לבן במחצית השנייה מחק פיגור של שמונה שערים וחילק את הנקודות במוקדמות אליפות העולם. בשבת: מוליכת הבית מגיעה לתל אביב. בוטנקו: "שאפו גדול לשחקנים על הלחימה"

(גודל טקסט)

מוקדמות אליפות העולם בכדוריד מתקרבות לשלבי הסיום, ונבחרת ישראל שמה את עצמה הערב (רביעי) במצב טוב להעפלה לשלב הבא כשסיימה בתיקו 26:26 עם פינלנד. בשבת תארח הנבחרת את יוון, וניצחון יעניק לה את הכרטיס.

הפינים עלו בפתיחה ליתרון 0:2. עמית סטלמן כבש את הראשון לישראל בפנדל, אבל ההמשך היה איום מבחינת ישראל. היריבה אטמה את השער וברחה בריצת 0:7 ליתרון משמעותי של 1:9, כשהנבחרת עם שער בודד מ-10 ניסיונות הבקעה. הנבחרת התעשתה, סטלמן, יואב למברוזו ושניר נציה הבקיעו שלושה שערים רצופים וצימקו ל-9:4, כאשר נציה שתרם הגנתית גם הורחק פעמיים לשתי דקות. חממי עם צמד שערים קבע 11:6, ושקלים עדכן ל-12:7 שהיתה תוצאת המחצית.

המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי מבחינת ישראל. היא נפתחה בשער של ניבו לוי (12:8). שערים של שקלים, חממי, למברוזו והרשקוביץ הקטינו ל-14:12. הפינים הגדילו להפרש ארבעה שערים, למברוזו וחממי הקטינו וצמד שערים של ניבו לוי קבע 18:16. ירמי סידי בפנדל שמר את הנבחרת קרוב, 19:17, וסדרת החטאות מנעה אפשרות להתקרב עוד יותר.

ניבו לוי. צמד שלו עזר להקטין את הפער (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
ניבו לוי. צמד שלו עזר להקטין את הפער (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

הפינים הבקיעו שלושה שערים רצופים בדרך ל-17:22. סידי שוב צימק בפנדל, ואחריו הרשקוביץ כבש, והפינים נכנסו לעשר הדקות האחרונות ביתרון 20:24. סידי הוסיף עוד שניים בדרך ל-24:22. שקלים היה נהדר בדקות האחרונות, ויחד עם סידי הם הורידו את הפיגור לכדי שער ב-26:25. דן טפר, מצטיין המשחק, סיפק עצירה חשובה לפני שנפגע בשפה ופונה בסיום לטיפול רפואי. למברוזו סחט הרחקה מהפינים שנותרו בחמישה שחקנים, ותשע שניות לסיום בוטנקו לקח פסק זמן. הוא ויתר על שוער, עלה להתקפה האחרונה עם שבע שחקני שדה – ולוי השווה שתי שניות לסיום, קובע 26:26 שמעניק תקווה גדולה לקראת המשחק האחרון והקובע מול יוון. לא פחות מכך, התיקו הראה על אופי גדול וחזרה מפיגור של שמונה שערים במהלך המחצית הראשונה.

מצב הבית כעת, לאחר שיוון ניצחה הערב את קפריסין 16:30 הוא שיוון ראשונה עם 8 נקודות, ישראל שנייה עם 7 נק', פינלנד שלישית עם 5 נק' וקפריסין אחרונה ללא נקודות. כזכור, המשחק הראשון בין ישראל ליוון הסתיים ב-26:25 לטובת היוונים.

הבקיעו לנבחרת ישראל: ניבו לוי וירמי סידי 5 כל אחד, עוז חממי ודניאל שקלים 4 כל אחד, יואב למברוזו 3, עמית סטלמן וטל הרשקוביץ 2 כל אחד, שניר נציה 1. דן טפר – 16 עצירות מתוך 42 זריקות (38%). מושיקו אלימלך 0 מ-1.

דניאל שקלים. ממצטייני המשחק (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
דניאל שקלים. ממצטייני המשחק (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

המאמן אולג בוטנקו אמר לאחר המשחק: "נכנסנו רע מאוד למשחק. לא שיחקנו בסגנון שאנחנו רוצים, למרות שתירגלנו הגנה שרצינו, אבל לשמחתי החבר'ה לא הרימו ידיים, ולקראת סוף המחצית הרגשנו שאפשר לחזור. המחצית השנייה מבחינתי היא שאפו גדול לשחקנים, על הלחימה, האמונה, ואני יכול לומר שבכל רגע הרגשנו שאפשר לעשות את זה. נכון, החטאנו לא מעט זריקות, אבל הסיומת הזו היא תוצאה של מחויבות ואופי עד השנייה האחרונה, ועשינו תוצאה טובה מאוד במקום לא קל. אנחנו נעשה את ההתאוששות, לפני המסע שמצפה לנו חזרה לארץ. היום השקענו הרבה אנרגיות, אבל אנחנו יודעים מה מצפה לנו בשבת. היוונים מאוד דומים לנו מבחינת הלחימה, כך שזה הולך להיות משחק קשה מאוד. אני מקווה שהאופי וכמובן הדחיפה של הקהל יעזרו לנו לנצח. אנחנו חושבים כמובן רק על ניצחון".

הנבחרת תנחת בארץ ביום שישי בבוקר, ותערוך כבר בערב את האימון המסכם לקראת המפגש נגד יוון. לאחריו, המאמנים יקבעו את הסגל הסופי למשחק הקובע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי