מדליות זהב לשירה ראשוני ותמנע נלסון לוי בגרנד פרי ת"א

שירה ראשוני, תמנע נלסון לוי, גילי כהן
שירה ראשוני, תמנע נלסון לוי, גילי כהן | עדי אבישי

הג'ודאיות הישראליות ניצחו בשתי קרבות הגמר עד 48 ק"ג ו-57 ק"ג וזכו במקומות הראשונים בתחרות הראשונה של 2019, גילי כהן העפילה לגמר אך הסתפקה במדליית כסף. גפן פרימו הפסידה בקרב על הארד

(גודל טקסט)

גרנד פרי תל אביב יצא הבוקר (חמישי) לדרך מהיכל שלמה בתל אביב, כאשר היום התחרו 18 ישראלים מתוך 43 שרשומים לשלושת ימי התחרות. היום נפתח בצורה מוצלחת במיוחד עבור משלחת הנשים, שסיימה אותו עם שתי מדליות זהב ומדליית כסף. אצל הגברים לא הצליח אף אחד מהישראלים להעפיל לקרב על מדליה.

במשקל של עד 48 ק"ג, תמר מלכה הצעירה ניצחה בסיבוב הראשון מתחרה מבלגיה והעפילה לשלב הבא אך בסיבוב השני הפסידה באיפון לסטאנגר המדורגת 11 בעולם והודחה. נועה מינצקר התחרתה בבית הניחומים מול יריבה מברזיל שרשמה על הישראלית ווזארי שהפך בהמשך לאיפון והדיחה אותה מהתחרות. מיצנקר סיימה במקום השביעי. שירה ראשוני פגשה את סטאנגר, שהדיחה מוקדם יותר את תמר מלכה. היא ניצחה באיפון אחרי פחות מ-40 שניות, עלתה לגמר. בגמר: ווזארי מהיר של ראשוני אחרי עשרים שניות נגד צ'ארניאק האוקריאנית. העידוד לא נפסק מהצד הקהל. למרות הבדלי הגובה בין השתיים ושני עונשים שצברה לחובתה, ראשוני הראתה נחישות לאורך כל ארבע דקות הקרב שהספיקו לה כדי לעלות לראש הפודיום. 

שירה ראשוני אמרה אחרי הזכייה בזהב: "הקרבות שלי עם צ'רניאק הם תמיד חזקים. אמרתי לעצמי שזו מלחמה ואין מצב שאני מפסידה. אני עובדת גם על לנצח גבוהות ממני. מדהים בשבילי לפתוח את 2019 עם הניצחון הזה. לקחתי את 2018, חשבתי מה היה טוב ומה אני צריכה לתקן ופשוט אני שמחה שזה בא לידי ביטוי. אני חושבת שזה הג'ודו הכי טוב שלי אי פעם. באתי בראש הכי חזק וניסיתי לחשוב שאני בתחרות כמו בכל תחרות. הקהל הרים אותי, נתן לי הרבה אנרגיה. שמעתי את הקהל בקרבות. אני חסרת מילים. זה היה מדהים, למרות שעדיין לא הבנתי את זה. אולי מחר אבין."

ראשוני.
ראשוני. "זה היה הג'ודו הטוב ביותר שלי" (עדי אבישי)

במשקל של עד 57 ק"ג, הפסידה אריאל בצלאל בווזארי למתחרה מרומניה בסיבוב הראשון. שקד עמיחי הפסידה באיפון למתחרה אזרית, מעיין גרינברגהפסידה בסיבוב הראשון באיפון למתחרה מאוקריאנה. תמנע נלסון לוי התקשתה מאוד לרשום ניקוד מול יריבתה מצרפת. הקרב נכנס לניקוד זהב ורק מעל שתי דקות בתוכו הצליחה הישראלית לזכות בווזארי ולעלות לגמר. הישראלית, מדליסטית הארד מאליפות אירופה 2016 לבוגרים, עלתה ליתרון ווזארי מהיר פחות מדקה בתוך הקרב. כמה דקות לאחר מכן, נפצעה יריבתה הרוסייה והקרב נפסק כשזו יצאה לקבל טיפול. נלסון לוי ניסתה לשמור על המומנטום כשהקרב חזר וכמעט ספגה ווזארי, אך בסופו של דבר הצליחה לשמור על היתרון ועלתה על ראש הפודיום עם מדליית זהב שנייה לישראל בפתיחת הגרנד פרי.

"היה לי יום מאוד מוצלח. זה לא פשוט להתעלות על כל הרעש מסביב ועל הקהל המדהים שלנו", אמרה נלסון לוי, "הצלחתי להתפקס ולעשות את מה שאני צריכה לעשות. זאת התחרות השלישית שלי בארץ ובאמת רק הפעם הצלחתי בה. יום אסל יום באסל. אני חושבת שלקחתי את זה למקום הכי טוב שיכול להיות וסיימתי עם המדליה בצבע הכי טוב וטעם מתוק. לא פשוט להתחרות בארץ. צריך לקחת את זה למקום חיובי. אחרי הזכייה זה כיף כי הקהל מרים, אבל לפני צריך להיות יום מרוכז."

תמנע נלסון לוי.
תמנע נלסון לוי. "לקחתי את זה למקום הכי טוב שיכול להיות" (עדי אבישי)

במשחק עד 52 ק"ג, גילי כהן פגשה מתחרה מספרד ברבע הגמר, רשמה ווזארי מהיר ושמרה עליו לאורך כל הקרב. היא העפילה לחצי הגמר. יריבתה הייתה גפן פרימו שהתחרתה מול יריבה רוסייה והקרב נמשך כמעט שש דקות במהלכו צברה לחובתה הרוסייה שלושה עונשים שהעלו את פרימו לחצי הגמר. קודם לכן פז כפרי הפסידה באיפון למתחרה מגיאורגיה.

הדרבי הישראלי של גפן נגד גילי: הקרב הפיקנטי בין שתי הישראלות שמתחרות ראש בראש על הכרטיס לטוקיו הפך בתחרות הביתית לקרב של ממש. כהן הוותיקה, לה יש ברזומה את המשחקים האולימפיים בריו 2016, הובילה בווזארי על פרימו הכוכבת העולה של הענף. פחות מדקה לאחר מכן הצליחה כהן לרשום ווזארי נוסף שהעלה אותה לגמר. הישראלית הוותיקה פגשה את האלופה האולימפית מריו 2016, מילינדה קלמנדי. הג'ודוקא רשמה היסטוריה אז כשהפכה להיות המדליסטית האולימפית הראשונה של קוסבו. 16 שניות בתוך הקרב הצליחה קלמנדי להטיל את כהן בווזארי הראשון וכעבור כמה שניות הוסיפה את השני שגמר את הסיפור. כהן זכתה במדליית הכסף.

"מאכזב לסיים ככה את הקרב", אמרה כהן לאחר ההפסד, "באתי בגישה של 'הכל או כלום' ולצערי זה לא הספיק הפעם. אני אמשיך ככה. בחצי הגמר הפגישה עם גפן, שהיא חברה לנבחרת וספורטאית מצוינת, הייתה חשובה, אבל צריך לשמור על עקביות בכל תחרות. זה מוסיף ביטחון לנצח. הדרך עוד ארוכה. התחרות עם גפן תשפר אותי, אבל אני מסתכלת על עצמי, על היכולות והתוצאות שלי. לקח לי זמן לחזור אחרי הפציעה, וזה היה קשה. איך מנצחים את קלמנדי? לא צריך להתייחס אליה כרמה אחת מעל כולן. היא ספורטאית ובן אדם כמו כולנו. הפעם לא הייתי מספיק מדויקת, אבל גם את קלמנדי צריך לנצח. מחר כבר יום חדש, תחרויות חדשות, שום דבר לא מובטח".

בקרב על הארד, פרימו תקפה לאורך כל הקרב ואף הוציאה שני עונשים מיריבתה השוויצרית, אך דקה לסיום הצליחה קוצ'ר השוויצרית להטילה בווזארי. פרימו, שהצהירה בראיון ל"מעריב" שהיא נלחמת גם בשניות האחרונות של הקרב, ניסתה להשוות ותקפה מהקרקע כשברקע הקהל הישראלי קורא בשמה. בסופו של דבר הדקות החוקיות של הקרב הסתיימו ללא ניקוד נוסף והיא סיימה במקום החמישי.


גפן פרימו. לא תהיה מדליה הפעם (עדי אבישי)

"אני מסיימת בתחושת אכזבה", אמרה פרימו, "רציתי לסיים על הפודיום ולנצח את הקרב האחרון, להתחיל את השנה קצת יותר טוב, אבל זה מה שיש וממשיכים. התחרות שלי ושל גילי היא לא בהכרח אחת נגד השנייה, זה יותר מול היריבות האחרות ובדרוג שלנו, אז זה קרב כמו נגד כל היריבות האחרות בינתיים. אנחנו רגילות לקרבות בינינו, אנחנו עושות גם קרבות בנבחרת ואנחנו מכירות אחת את השנייה מאוד טוב – זה לא פעם ראשונה שזה קורה, זה לא חדש".

"בקרב האחרון היתה שנייה של חוסר ריכוז, של חוסר תשומת לב אני חושבת, הייתי מרוכזת יותר בלהתקיף ופחות שמרתי בהגנה לממש חלקיק שנייה, ושילמתי על זה. כמו שהפסדתי עכשיו, או שהייתי מנצחת, זה לא בזכות או בגלל התקשורת. זה אני עם עצמי ועם מה שקורה מסביב, ההפסד נבע מחוסר תשומת לב ומכמה דברים שאני אראה עכשיו כשאני אחזור למלון ואני אעבוד עליהם עם שני. זה היה יום ארוך ולא כיף לסיים יום כזה עם הפסד, אבל נמשיך קדימה – אין מה לעשות".


ירדן ג'רבי (עדי אבישי) 

אצל הגברים, פתחו ארבעה ישראלים במשקל של עד 60 ק"ג את הבוקר, אך רק אחד ניצח. דניאל בן דוד, שחזר מפציעה ארוכה, התחרה מול יריב בולגרי ובמשך ארבע הדקות החוקיות של הקרב לא הצליח לרשום ניקוד. כעבור 4:44 דקות בניקוד הזהב (סך הכל 8:44 דקות כל הקרב) הצליח הישראלי להטיל את יריבו בווזארי ולעלות לשלב הבא. בסיבוב השני בן דוד התחרה מול יריב מארה"ב והפסיד בווזארי שתי דקות בתוך ניקוד הזהב. יתר הישראלים: יאיר אלקינד, אלון אהרון ומתן קוקולייב הודחו בקרב הראשון שלהם. 


חזר אחרי פציעה ארוכה. דניאל בן דוד (עדי אבישי)

במשקל עד 66 ק"ג ברוך שמאילוב התחרה בשמינית הגמר ורשם ווזארי מהר תוך פחות מ-45 שניות. לצערו של הישראלי, יריבו האוקראיני השווה ווזארי ושלח את הקרב לניקוד הזהב על אף העידוד הבלתי פוסק של הקהל המקומי לשמאילוב. מעל שתי דקות בתוך "תוספת הזמן" הצליח האוקראיני לרשום ווזארי נוסף ולהדיח את הישראלי. מדובר בהפתעה גדולה שכן גם הוא, כמו טל פליקר, שמדורג מקום אחריו, והודח באופן מפתיע אחרי שבע דקות של קרב, היה מועמד כמעט וודאי לעליה על הפודיום.

אמיר דנטה נותר המתחרה הישראלי היחיד במשקל הודח גם הוא לאחר שהפסיד באיפון ליריב מספרד. הוא התעלף הסוף הקרב ונזקק לליווי רפואי כשיצא מהמזרן.


אכזבה. ברוך שמאילוב הודח בשלב מוקדם (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי