סיום מושלם: אורי ששון זכה במדליית הזהב בגמר מעל 100 ק"ג

אורי ששון
אורי ששון | עדי אבישי

המדליסט האולימפי התחרה בקרב האחרון של גרנד פרי ת"א וניצח את יאקיב חאמו האוקראיני שספג שלושה עונשים בניקוד הזהב. קודם לכן ניצח ששון בשני איפונים יריבים מאוקראינה ואזרבייג'אן ואמר: רציתי לשמוח עם הקהל

(גודל טקסט)
היום השלישי והאחרון של גרנד פרי ת"א הסתיים (שבת) בהיכל קבוצת שלמה עם שבע מדליות לנבחרות הישראליות, גברים ונשים – ארבע מזהב, שתיים מכסף ואחת מארד. הטורניר הביתי הסתיים בטעם טוב, כשאורי ששון זכה בקרב האחרון של הטורניר במדליית הזהב מעל 100 ק"ג, אחרי שניצח בגמר את האוקראיני יאקיב חאמו. הקרב נגרר לניקוד זהב, האוקראיני ספג שלושה עונשים. ששון הוכתר כמנצח והעניק לישראל עוד מדליית זהב.


מדליסט הארד האולימפי מריו 2016 שעדיין לא מצא את דרכו חזרה אל הטופ העולמי עד הערב, עשה זאת בגדול מול הקהל המקומי. כבר בבוקר, ששון עלה אל המזרן כשהקהל המקומי לא מפסיק לשאוג ולקרוא בשמו. מי שהפך בין לילה לכוכב לא רק בג'ודו הישראלי אלא בכל הארץ מאז שעלה על הפודיום האולימפי, נשאר הישראלי היחיד בתחרות והוא התמודד בגמר על מדליית הזהב וזכה בה.


קודם לכן הוא ניצח באיפון את יריבו האזרי בתום 1:57 דקות מתחילת הקרב. גם בחצי הגמר ניצח ששון באיפון, הפעם הרבה יותר מהיר כשגבר על יריב אוקראיני תוך 23 שניות בלבד. דווקא בקרב הראשון שלו, 
שארך שבע דקות שלמות, התקשה ששון נגד מתחרה רוסי וניצח בגלל שלושה עונשים שצבר יריבו כאשר לישראלי עצמו היו כבר שניים.



אורי ששון לאחר הזכייה בזהב (עדי אבישי)


לאחר זכייתו במדליית הזהב, אמר ששון: "מבחינתי זה תהליך שהתחיל מיד אחרי אליפות אירופה בארץ. להתרגל לחיים חדשים, להיות במקום נוח מוכר וטוב ואז לקבל בראש מול כל המדינה. זה היה רגע מאוד קשה וחיכיתי להזדמנות החדשה הזו שאוכל לתקן את מה שקרה איתי. רציתי לשמוח עם הקהל. זה עניין של גישה והכל בראש. זה בסך הכל זהב בגרנד פרי. אני יכול לעשות הישגים גבוהים וגדולים יותר כמו שהצלחתי בעבר. יש אצלי מכשול כזה בקרב הראשון. כשאני עולה אליו, יש הרבה חששות וספקות. כשאני מצליח לנצח את עצמי בלחימה העקבית אני מרגיש הרבה יותר בטוח בקרבות הבאים. אני צריך להמשיך ככה. השנה נפתחה טוב, אבל אני לא יכול להבטיח כלום. יש קרבות שאני מאכזב גם את עצמי. אני עסוק בדרך שלי. לפעמים בספורט מקצועני אתה מסכן את הגוף, והיה לי ביש מזל. אני שמח שהכל התחבר".



ששון בקרב על הזהב (עדי אבישי)


סיפור נוסף היום היה היעדרותו של מדליסט הארד מאליפות אירופה בישראל, פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג), בשל מחלה. במשקל זה ניסה סרפים קומפנייז לנצח לאחר שפיגר בווזארי מול יריבו והשווה, אך בסופו של דבר ההונגרי ניצח כשהטיל אותו בווזארי נוסף שסיים את הסיפור. בנוסף נאור איטח הצעיר (100+ ק"ג) התחרה מול ג'ודוקא קנדי והפסיד בריתוק ולי קוכמן (90 ק"ג) הפסיד בשמינית הגמר באיפון ליריב צרפתי, כשמוקדם יותר גבר על יריב אוזבקי ועלה על לוח הניקוד עם ווזארי אליו הוסיף ריתוק דקה לסיום. 




ששון. יתחרה על מדליית הזהב (עדי אבישי)


נדב זורט (90 ק"ג) הודח בווזארי בקרב שנמשך 7 דקות. אסף חן (90 ק"ג) הוביל בווזארי על מתחרה פולני, אך איבד את היתרון כשזה השווה. דקה לסיום הקרב הפולני הוסיף איפון שהדיח את הישראלי. באותו המשקל התחרה גם איתי גולן ונכנס לפיגור של ווזארי מהיר מיריבו הקנדי. בהמשך הוסיף הקנדי ווזארי נוסף שגמר את הסיפור.


אצל הנשים, עומרי קניון (78 ק"ג) הובילה בווזארי ולאחר מכן חנקה את יריבתה האמריקנית וגרמה לה להיכנע, אך בשמינית הגמר היא הפסידה באיפון למתחרה מרוסיה וסיימה את דרכה בתחרות. קודם לכן, באותו המשקל, ענבל לניר הודחה באיפון. רז הרשקו (+78 ק"ג), ששני הרשקו מאמן נבחרת הנשים הצהיר שהמטרה שהג'ודאית תגיע לטוקיו 2020 במסגרת התחרות הקבוצתית המעורבת, ניצחה בקלות את הסיבוב הראשון. היא הטילה את יריבתה הספרדייה בווזארי והוסיפה איפון שניות לסיום שהעלה אותה לשמינית הגמר, אך הפסידה ליריבה מקרואטיה אחרי שצברה שלושה עונשים, כשאת האחרון קיבלה לאחר שיצאה מהמזרן כשתי שניות לסיום הקרב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי