מדליית זהב למוקי, כסף לבוטבול בגרנד סלאם באקו

שגיא מוקי
שגיא מוקי | עדי אבישי

התקווה באזרבייג'אן: שגיא מוקי ניצח בגמר הטורניר עד 81 ק"ג את איבאילו איבאנוב הבולגרי, טוהר בוטבול נוצח בגמר עד 73 ק"ג על ידי חידאייט חיידארוב האזרי

(גודל טקסט)
אחרי מדליית הארד שבה זכתה אתמול (שישי) גפן פרימו בגרנד סלאם באקו, המשיכו המתחרים הישראלים לרשום גם היום (שבת) הצלחות וזכו בעוד שתי מדליות בעקבות עלייתם של טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) ושגיא מוקי (עד 81 ק"ג) לקרבות הגמר. מוקי זכה בזהב אחרי שניצח בגמר עד 81 בניקוד זהב את הבולגרי איבאילו איבאנוב, בוטבול נוצח בגמר בניקוד זהב כשספג עונש שלישי מול שניים של יריבו האזרי חידאייט חיידארוב וזכה בכסף.  אצל הנשים, גילי שריר וירדן מאירסון הודחו כבר בשלבים המוקדמים. 


טוהר בוטבול, (עד 73 ק"ג), שזכה במדליית ארד בגרנד פרי בתל אביב לפני כארבעה חודשים, הבטיח לעצמו מדליה בזכות יום מוצלח שכלל ארבעה קרבות בהם השיג ארבעה ניצחונות, שלושה מהם בניקוד זהב, על רופאט ממאדוב האזרי בסיבוב השני, על אקיל גיאקובה מקוסובו ברבע הגמר ועל טלמן ולאייב האזרי בחצי הגמר. בסיבוב השלישי הוא ניצל שלושה עונשים של סאיאן אונדאר הרוסי. בגמר ציפה לו מפגש עם אזרי נוסף, חידאייט חיידארוב, והוא נוצח כאמור בניקוד זהב אחרי שספג שלושה עונשים, בדרך למדליית הכסף. 


שגיא מוקי, (עד 81 ק"ג), עלה לגמר בעזרת ווזארי בניקוד זהב מול מתיאס קאסה הבלגי. הוא ניצח בקרב שנמשך כמעט שש דקות ובגמר ציפה לו איבאילו איבאנוב הבולגרי, בשחזור הגמר מגרנד פרי תל אביב בחודש ינואר. מוקי גבר עליו בניקוד זהב, והבטיח לעצמו את מדליית הזהב ואת שמיעת ההמנון התקווה על הפודיום. לפני כן ניצח מוקי באיפונים את חסיל ג'פארוב האזרי ואת אלכסיוס נטנאצידיס היווני, ובניקוד זהב את נוגזארי טטלשווילי הגאורגי. 



טוהר בוטבול. הישג נהדר בבאקו (עדי אבישי)


בין הנשים, גילי שריר (עד 63 ק"ג), התחילה את התחרות עם ניצחון בניקוד זהב על איימי לייבסי הבריטית, ונכנעה בסיבוב השני באיפון לגרמנייה מרטינה טראידוס. ירדן מאירסון (עד 70 ק"ג), הפסידה כבר בסיבוב הראשון לבלגית גבריאלה וילמס, שהשיגה איפון אחרי קצת יותר מדקה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי