האיראנים פרשו מאליפות העולם מחשש שיפגשו בישראלים

שגיא מוקי
שגיא מוקי | דני מרון

רגע לפני פתיחת תחרויות הג'ודו ביפן. אלוף העולם סעיד מולאי (81 ק"ג) ומוחמד מחמודי (73 ק"ג) הודיעו על פרישה מהתחרות החשובה. לפי גורמים בענף, משפחותיהם ספגו איומים

(גודל טקסט)

דרמה לילית התרחשה היום (חמישי) רגע לפני פתיחת אליפות העולם בג'ודו שביפן. אלוף העולם סעיד מולאי (81 ק"ג) ומוחמד מוחמדי (73 ק"ג), שניהם מאיראן, הודיעו על פרישה מהתחרות החשובה. מחמודי הודיע קודם לכן היום על פרישתו בטענה שהויזה שלו ליפן לא התקבלה, אך אתר Judo Inside טוען שהסיבה להיעדרות נעוצה בכך שיש סבירות גבוהה כי מחמודי ייפגש עם המתחרה הישראלי במשקל, טוהר בוטבול.

כזכור, במאי האחרון הוציא איגוד הג'ודו העולמי הודעה לפיה המתחרים האיראנים חייבים לעלות מול המתחרים הישראלים, אם כי שמה של ישראל לא הוזכר במפורשות. איגוד הג'ודו העולמי כתב ששם לב להחרמות שבאות לידי ביטוי כבימוי פציעות מצד מדינות. כמו כן, רמז על איראן והודיע כי לא יעבור על כך לסדר היום. 

אלא שהדרמה לא מסתיימת כאן. סעיד מולאי, אלוף העולם המכהן, לא יגן על תארו. מולאי היה אמור להיפגש עם שגיא מוקי רק בקרב על המדליה משום ששניהם מדורגים בטופ 8 העולמי, אך מולאי החליט לא להופיע מלכתחילה. לפי גורמים באתר העולמי, הסיבה היא איומים על משפחתו של מולאי מצד המשטר האיראני במידה שיעלה נגד הישראלי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי