שגיא מוקי לספורט1: "אני בשל למדליה באליפות העולם"

שגיא מוקי
שגיא מוקי | עדי אבישי

הישראלי מגיע לתחרויות בטוקיו אחרי שבשנה האחרונה עלה על הפודיום כמעט בכל תחרות בה השתתף. הוא זכה בארבע מדליות זהב בשנה האחרונה בתחרויות בסבב העולמי, והציפיות ממנו גבוהות מתמיד

(גודל טקסט)

אליפות העולם בג'ודו הנערכת ביפן יצאה לדרך, ושגיא מוקי הגיע אליה בתקופה הטובה ביותר בקריירה שלו. מוקי, שצלח את המעבר מקטגוריית המשקל של עד 73 ק"ג למשקל של עד 81 ק"ג והתבסס גם שם בטופ העולמי, הגיע לטוקיו אחרי שבשנה האחרונה עלה על הפודיום כמעט בכל תחרות בה השתתף. יותר מכך, הוא זכה בארבע מדליות זהב בשנה האחרונה בתחרויות בסבב העולמי, ואין פלא שהציפיות ממנו גבוהות מתמיד.

"זאת תקופה מאוד טובה. אני מרגיש בשל", התייחס מוקי רגע לפני הטיסה לאליפות לשנה האחרונה. "מדליה באליפות עולם היא מה שחסרה לי וזה באמת משהו שאני רוצה להגשים. זאת מטרה שהיא בהישג יד. היא מאוד חשובה בשבילי. אני רוצה לסיים את הקריירה שלי עם מדליה באליפות העולם שהיא תחרות מאוד חשובה. כל האירועים שלי מתמקדים נטו בג'ודו ובאימונים".

מוקי הסביר מהי לדעתו הסיבה לשנה האחרונה הטובה שלו: "כשחזרתי מהפציעה אחרי המשחקים האולימפיים בריו לקטגוריית המשקל של עד 81 ק"ג, לא הייתי מספיק חזק. מתחרות לתחרות הרגשתי שאני מתחזק ואני יותר מוכן פיזית ומנטאלית. אני חושב שמה שבעיקר השתנה אצלי אחרי ריו 2016 הוא הרעב. אני כל הזמן מצליח לייצר עוד ועוד מטרות, הרעב לא נפסק. המוטיבציה שלי וגם הרצון להוכיח לעצמי שכן, אני יכול לזכות בעוד תחרויות. מה שקרה בריו, כשסיימתי במקום החמישי והפסדתי את המדליה, היה ביש מזל. נפצעתי גם חודש לפני. בקלות זה יכול היה להוריד אותי, ובאמת כל התקופה הזו מאחוריי. אני כרגע נמצא במעמד של ספורטאי שמועמד להיות הכי גבוה באליפות העולם ואעשה הכל כדי להביא לידי ביטוי את היכולות שלי בתחרות".


שגיא מוקי. ציפיות גבוהות (עדי אבישי)

על כך שהתחרות נערכת באולם בו ייערכו תחרויות הג'ודו בטוקיו 2020 אמר אלוף אירופה לשעבר: "זאת סימולציה טובה. זה משהו שאני לוקח בחשבון. בעצם מה שיהיה עכשיו: הטיסות, הלו"ז, מתי שנגיע, הג'ט לג וכמה זמן צריך מנוחה, הכל יהיה כמו שיהיה בשנה הבאה כשנגיע למשחקים האולימפיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי