בוטבול נכנע בבית הניחומים וסיים שביעי באליפות העולם

טוהר בוטבול
טוהר בוטבול | עדי אבישי

הישראלי (73 ק"ג) גבר תחילה על סמאגולוב, לאחר מכן אמור היה לפגוש יריב אלג'יראי שסירב להתמודד מולו ובשמינית הכניע את האלוף האולימפי באזילה, אך לאחר מכן הפסיד לאורוז'וב וסיים את דרכו בבית הניחומים

(גודל טקסט)

היום השלישי של אליפות העולם בג'ודו מטוקיו, יפן, מצליח בינתיים לעמוד בציפיות המשלחת הישראלית – אחרי שאתמול נעצרו טל פליקר וברוך שמאילוב בשמינית הגמר, הבוקר (שלישי) הגיע טוהר בוטבול והיה לנציג הראשון של המשלחת שהצליח לעבור לרבע הגמר, אך הוא הפסיד בבית לרוסטאם אורוז'וב ונשר לבית הניחומים.

בוטבול (73 ק"ג) שרק לפני כחודש זכה בגרנד פרי זאגרב, מדליית הזהב הראשונה בקריירה שלו, פתח את יום התחרות שלו מול ז'נסאי סמאגולוב הקזחי והקרב נכנס לניקוד זהב, לאחר שאף מתחרה לא העלה תרגיל שזיכה אותו בניקוד על הלוח. 17 שניות בתוך "ההארכה", הצליח בוטבול להשיג את הניצחון כשהטיל את יריבו בווזארי.

בסיבוב שלאחר כן, אמור היה בוטבול לפגוש פתחי נורין האלג'יראי, אלא שהאחרון לא הופיע לקרב ונתן לישראלי את הכרטיס לשמינית הגמר – שם חיכתה לו משוכה לא קלה בדמות האלוף האולימפי פאביו באזילה (שעלה מעד 66 ק"ג לעד 73 ק"ג), אך גם אותה עבר בוטבול שניצח בתום 7:40 דקות, אחרי שהאיטלקי ספג שלושה עונשים. המאזן ביניהם כעת הוא 2:2 והישראלי הפך לנציג הראשון של המשלחת שעובר את שמינית הגמר בתחרות.


טוהר בוטבול (דני מרון)

בשלב רבע הגמר התחרה מול רוסטאם אורוז'וב, מדליסט הכסף מריו 2016 והפסיד לו בווזארי 11 שניות לסיום הקרב ונושר לבית הניחומים. ינסה לזכות בארד דרכו. זו פעם ראשונה שהשניים נפגשים בקמפיין טוקיו 2020, אבל אורוז'וב ניצח אותו באליפות אירופה של 2016. כעת הסטטיסטיקה היא שני ניצחונות לאזרי. בבית הניחומים פגש בוטבול את חרוזי חוג'אזודה מטג'יקיסטן – בגרנד פרי בת"א נכנע הישראלי בשנייה האחרונה ברבע הגמר, היום הוא הפסיד את הקרב תוך 51 שניות והודח מהתחרות, סים במקום השביעי. 

עוד קודם לכן התחרתה תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) שהראתה למה הדירוג שלה – שמינית בעולם – מצדיק את העובדה שדילגה על הסיבוב הראשון ופתחה בשני. הישראלית ניצחה תוך פחות מדקה בריתוק את מייתה מוחמד מאיחוד האמירויות ועלתה לשמינית הגמר, שם כבר הפסידה ליוליה קובאלצ'יק מפולין בווזארי והודחה. 

מחר יגיע תורו של שגיא מוקי (81 ק"ג) ואצל הנשים במשקל של עד 63 קג יתחרו ענבל שמש, גילי שריר ואליס שלזינגר (האחרונה תחת דגל בריטניה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי