מוקי: "זו המדליה הראשונה שלי באליפות העולם, והיא מזהב!"

שגיא מוקי
שגיא מוקי | CHARLY TRIBALLEAU/AFP/Getty Images

אלוף העולם הטרי התרגש לאחר הישג השיא בקריירה שלו: "ישראלים מטוקיו הגיעו כדי לעודד אותי וזה אומר הרבה בשבילי. המצרי? שמח שהראיתי את הפנים של ישראל". מאמנו אורן סמדג'ה: "עשינו היסטוריה, מכוונים גבוה"

(גודל טקסט)
"כל מדליה עושה רעש, לא משנה באיזו תחרות. ישראלים מטוקיו הגיעו כדי לעודד אותי וזה אומר הרבה בשבילי", כך סיפר הערב (רביעי) אלוף העולם הטרי, שגיא מוקי, שזכה בזהב בטוקיו לאחר שניצח באיפון את מתיאס קאסה הבלגי בגמר.


מוקי הוסיף וסיפר על התחושות: "זאת המדליה הראשונה שלי באליפות העולם, והיא מזהב!. יש לי הרבה רגשות כרגע. זה היה יום קשה עם הרבה ספורטאים טובים. כל המדליסטים שכאן שווים את זה ואני מאוד שמח בשבילם. היה יום לא פשוט. אולי הוא הלך חלק בקרבות, אבל כל הכנה לכל קרב היא מתישה גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית. אני שמח שהצלחתי לסיים את היום הזה בצורה הכי מתוקה שאפשר.


"אין לי מדליה מאליפות העולם עד היום. הקרבתי הרבה בשביל האליפות הזו, למשל לא השתתפתי באליפות אירופה, אחרי שנה מדהימה. אליפות אירופה היא תחרות מטרה והחלטתי יחד עם הצוות המקצועי לא להתחרות שם כדי להגיע יותר מוכן לאליפות העולם. ההקרבה הזאת השתלמה. אני מאושר ושמח שהצלחתי לסיים את היום הזה בצורה הזו". 


על התקרית עם היריב המצרי:
 "צר לי שהמצרי לא לחץ לי את היד. אני בכל זאת שמח שהראיתי את הפנים של ישראל ואת הדרך שלי. לא משנה מי עולה מולי, צריך לכבד כשהקרב מסתיים בין אם מדובר בהפסד או ניצחון. ערכי הג'ודו מושתתים על כך ועליהם גדלתי וחונכתי. אמשיך בדרך הזו. לגבי המשחקים האולימפיים כאן, בטוקיו? אני אכין את הגוף, אכין את הראש ואצא לדרך לשם. יש לי שנה שלמה להתאמן ולעשות הכל בשביל להגשים את החלום שנותר לי", סיכם מוקי.



מוקי הנרגש לאחר רגע השיא בקריירה (Gettyimages)


המאמן אורן סמדג'ה היה נרגש והוסיף: "יש לנו אלוף עולם כחול-לבן, שלנו. שגיא נתן יום מטורף. כל קרב בצורה מאוד בוגרת ונחושה. זה לא חדש שבנבחרת הגברים אנחנו מצליחים לייצר מדליסטים גם באליפות העולם, אבל זו פעם ראשונה בהיסטוריה של הג'ודו שיש לנו מדליית זהב. אנחנו כמובן מכוונים כמה שיותר גבוה. אמרתי שנעשה הכל כדי לשבור את הישגי העבר ולעשות יותר. מ2014 עמדנו בכך: טומי ארשנסקי סיים מקום חמישי, שנה אחר כך גולן פולק סיים עם מדליית ארד, המדליה האולימפית של אורי בריו 2016 וכמובן גם שגיא הגיע למעמד חצי הגמר וסיים חמישי, טל פליקר סיים עם מדליית ארד לפני שנתיים ובשנה שעברה סיים חמישי".



סמדג'ה, מוקי והצוות לאחר הזכייה באליפות העולם (איגוד הג'ודו)


עוד אמר סמדג'ה: "זה יום שהתחבר בצורה מושלמת. בתחרויות מהסוג הזה, אנחנו כמעט לא מדברים. באים לעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב אחרי שעשינו הכנה מאוד שקטה בארץ. אני התחריתי ב1995 באליפות העולם על מדליית הזהב ביפן והפסדתי. עכשיו אני סוגר מעגל עם שגיא ומדליית הזהב. אנחנו עם הפנים קדימה לימים של לי קוכמן, פיטר פלצ'יק ואורי ששון. זה הזמן להגיד תודה לכל צוות איגוד הג'ודו הגדול ולכל הספונסרים שאיתנו. גם לאנשים שתומכים בנו, שעוטפים אותנו באהבה ולא עוזבים לרגע. זאת היסטוריה גדולה למדינת ישראל. אני גאה, וחושב שזה אחד מההישגים הגדולים ביותר בספורט הישראלי בכלל. אנחנו נזכור אותו לעוד הרבה מאוד זמן. הניצחון הזה הושג בצורה מאוד מדויקת, חדה ונחושה, מה שמעיד על האופי של הספורטאי. "אני אוהב את המדינה וכיף לי לעמוד עם כל הצוות הגדול הזה ולעשות את המקסימום בשבילה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי