לי קוכמן הודח בשמינית הגמר באליפות העולם בטוקיו

לי קוכמן
לי קוכמן | AFP

הישראלי (90 ק"ג) עבר שני יריבים בווזארי ובסיבוב השלישי חלף על פני טאו מרקונצ'יני האיטלקי בריתוק, אך סיים את דרכו בתחרות לאחר שנוצח על ידי נמניה מאיידוב הסרבי

(גודל טקסט)

אחרי מדליית הזהב של שגיא מוקי אתמול (רביעי) באליפות העולם בג'ודו מיפן, והטוב ביותר של הנבחרת, רצה לי קוכמן להמשיך את קו הניצחונות, אבל נעצר בשלב שמינית הגמר והודח מהתחרות.

קוכמן (90 ק"ג), סגן אלוף אירופה הטרי ממשחקי מינסק, פתח את היום שלו, בווזארי והמשיך בריתוק שהוביל לווזארי שני, איפון, על האנטרטין קיטיפונג התאילנדי. בסיבוב השלישי נכנסה כבר הטכנולוגיה. קוכמן הוביל בווזארי על טאו מרקונצ'יני האיטלקי ולאחר מכן ביצע אחד נוסף שהיה אמור לסיים את הקרב. אלא ששופטי הVAR- הסתכלו בהילוכים החוזרים ולא אישרו את הניקוד. הקרב נמשך, האיטלקי העלה ווזארי משלו, אבל קוכמן ענה בריתוק שסיים את הקרב.

בשמינית הגמר פגש קוכמן את נמניה מאיידוב הסרבי, והוביל בווזארי. הישראלי היה קרוב לסיים את הקרב בריתוק, אלא שהמהלך בוטל. הקרב נמשך, הסרבי העלה ווזארי על הניקוד והיה קרוב אף הוא לרתק, אבל גם כאן השופטים התערבו שהריתוק אינו חוקי.

הקרב נכנס אל הניקוד הזהב במטרה לחפש הכרעה שיכלה להגיע גם באמצעות ענישה, משום שלכל מתחרה היו שני עונשים לחובתו (כזכור, שלושה מובילים להדחה). קוכמן דימם, יצא לקבל טיפול מידי וחזר עם כוחות מחודשים. הוא תקף בשניות הראשונות וכמעט השיג ווזארי, אבל מאיידוב היה זה שהשיג את האיפון ועלה לרבע הגמר. קוכמן סיים את חלקו בתחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי