אכזבה לנבחרת הג'ודו: פיטר פלצ'יק הודח בסיבוב הראשון

פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק | דני מרון

אחד המועמדים הבכירים למדליה במשלחת הישראלית לאליפות העולם הפסיד לקורמוב האוזבקי וסיים את התחרות לאחר קרב אחד בלבד. סמדג'ה: "פיטר לא הצליח לתפקד כמצופה, ננתח מה קרה כאן. עומד מאחוריו גם בהפסדים"

(גודל טקסט)

יומיים לאחר ששגיא מוקי הפך לאלוף העולם הראשון של ישראל, הבוקר (שישי) הגיע תורו של פייבוריט נוסף לעלות על המזרן – פיטר פלצ'יק. הג'ודוקא, שזכה השנה במדליות בכל טורניר אפשרי, היה מועמד לעלות על הפודיום אבל הודח כבר בסיבוב הראשון.

פלצ'יק בן ה-27 (100 ק"ג), מדליסט הארד מאליפות אירופה, התחרה בסיבוב הראשון שלו באליפות העולם מול מוחמדקארים קורמוב האוזבקי. קורמוב תקף יותר ובסופו של דבר עלה ליתרון עם וואזרי דקה וחצי לתוך הקרב. מכאן כבר נכנס ה-VAR והתערב לטובת שני המתחרים. קורמוב חשב שההפלה שלו השנייה שלו בקרב הייתה איפון, רק ששופטי הוידאו פסלו אותו והקרב נמשך. עשרים שניות לסיום הזמן החוקי, היה נדמה לרגע שהקרב ייכנס לניקוד זהב אחרי שפלצ'יק הצליח להשוות עם ווזארי משלו, אלא ששופטי הוידאו פסלו את גם המהלך הזה. בכך, היתרון נשאר בידיו של קורמוב ופלצ'יק, למרבה האכזבה, סיים את דרכו בתחרות כבר אחרי הקרב הראשון שלו.

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה הספיק לתת את תגובתו להדחה המהירה לספורט1: "פיטר לא הצליח לתפקד כמצופה. אני אדאג יחד עם הצוות לנתח את מה שקרה כאן בקרב ולהבין יותר. זה קשה כשהספורטאי הוא אחד מהטובים בעולם והוא מודח כבר בקרב הראשון". סמדג'ה דאג גם להביע תמיכה: "אני עומד מאחורי כל הספורטאים שלי גם בהפסדים ואיתם עד הסוף לאורך כל המסע, עד לאולימפיאדת טוקיו".


"לא הצליח לתפקד כמצופה". פיטר פלצ'יק. (דני מרון)

מחר תינעל התחרות כשהמדליסט האולימפי אורי ששון (+100 ק"ג) ינסה להסיר מעליו את סימני השאלה. כזכור, לששון אין עדיין מדליה באליפות העולם ובראיון לפני התחרות הצהיר כי זו המטרה שלו לשנה הזו, בדרך למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. אצל הנשים תתחרה רז הרשקו (+78 ק"ג). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי