איראן: יו"ר איגוד הג'ודו העולמי פעל להברחתו של סעיד מולאי

סעיד מולאי
סעיד מולאי | Kiyoshi Ota/Getty Images

הג'ודאי שביקש מקלט מדיני בגרמניה מחשש שהמשטר האיראני יפגע בו, עשוי להתחרות בטוקיו 2020 בנבחרת הפליטים. משרד הספורט האיראני: "נעשו צעדים מפוקפקים מצד האיגוד הבינלאומי"

(גודל טקסט)

הג'ודאי האיראני סעיד מולאי שלא חזר לארצו בתום התחרויות באליפות העולם וביקש מקלט מדיני בגרמניה, תפס את הכותרות בתקשורת באיראן. מולאי שחשש כי המשטר האיראני יפגע בו, לא יחזור להתחרות תחת דגל איראן בעקבות ההחלטה שקיבל. גורמים בארצו מפנים אצבע מאשימה כלפי יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר שאחראי לדבריהם למהלך. הם אף מתכוונים לפנות בתלונה רשמית בנושא לוועד האולימפי הבינלאומי.

לדברי הגורמים, ויזר קנה למולאי כרטיס טיסה לגרמניה, על מנת שיוכל להשיג שם מקלט. מאמנו מאג'ד זריאן טען בפני סוכנויות ידיעות באיראן כי אנשי ביטחון של איגוד הג'ודו הבינלאומי הפרידו בינו לבין מולאי במהלך האליפות. על פי הערכות, מולאי קיבל הוראה להפסיד בחצי הגמר כדי לא לפגוש בגמר את הישראלי שגיא מוקי ובהמשך אולץ להפסיד בקרב על הארד כדי לא לעמוד על הפודיום לצידו של מוקי. למרות שעשה זאת, הוא חשש לשוב לארצו.

משרד הספורט האיראני הודיע: "ברור לנו שנעשו צעדים מפוקפקים מצד איגוד הג'ודו הבינלאומי, שניסה לייצר בעיות. עקבנו אחרי העניין ומחינו על כך. הוועד האולימפי האיראני ישלח מכתב לוועד האולימפי הבינלאומי, יסביר את העניין ויבקש את התערבותו בנושא". אתמול (שישי) דווח כי ויזר אמר שיפעל כדי שמולאי יוכל ליטול חלק במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, כחלק מנבחרת הפליטים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי