חלוקים במעמדם: שגיא מוקי הוא התקווה הגדולה, אך מה עם השאר?

אורן סמדג'ה, שגיא מוקי
אורן סמדג'ה, שגיא מוקי | איגוד הג'ודו

את אליפות העולם בג'ודו אפשר לחלק לשלושה חלקים: שגיא מוקי שזכה במדליית הזהב, שאר נבחרת הגברים שאכזבה אך ממשיכה לייצר תקוות לקראת האולימפיאדה בשנה הבאה ונבחרת הנשים, שם כבר חושבים על פריז 2024

(גודל טקסט)

עבור מוקי (81 ק"ג), אלוף העולם החדש, הזכייה במדליית הזהב והתואר היוקרתי הייתה הפינאלה המתבקש לשנה שנפתחה טוב, נמשכה עם זכייה במדליית זהב או כסף בכל תחרות והגיעה לשיא עם הזכייה המרגשת בטוקיו. למעשה, מוקי הוא הפנים של הקמפיין האולימפי לטוקיו 2020 והתקווה הגדולה מכולם למדליה. זו אגב המציאות כבר מהרגע שפספס את מדליית הארד לפני כשלוש שנים בריו ויצא לקמפיין אולימפי נוסף.

ערב היציאה לאליפות העולם שוחח מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה עם התקשורת והתעקש שתשומת הלב לא תהיה מרוכזת רק כלפי מוקי. "הספורטאים מסוגלים להגיע לשלב רבע הגמר ומשם להתרומם ולהגיע לשלב המדליות. כולם מגיעים במה שנקרא 'מצב אש'. שישה ספורטאים אצלנו מדורגים בטופ שמונה העולמי".

מלבד דניאל בן דוד (60 ק"ג), שביכולת הזו יתקשה להגיע למשחקים האולימפיים בטוקיו, יתר חברי הנבחרת זכו ב-18 מדליות בסבב העולמי בין אליפות העולם אשתקד לנוכחית: טל פליקר זכה בזהב אחד, ברוך שמאילוב פעמיים מכסף ושלוש פעמים בארד ושניהם מתחרים על הכרטיס הבודד בקטגוריה עד 66 ק"ג. טוהר בוטבול (73 ק"ג) זכה בזהב, כסף וארד, לי קוכמן (90 ק"ג) אסף מדליית כסף, פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) התקשט פעמיים בזהב ושלוש פעמים בארד ואורי ששון (+100 ק"ג) זכה בשתי מדליות זהב ואחת מכסף.


התקווה הגדולה. שגיא מוקי (AFP)

מלבד טוהר בוטבול, שסיים במקום השביעי ולראשונה בחייו העפיל לרבע גמר אליפות העולם, ולי קוכמן שהראה המשך מגמתי למדליית הכסף שלו מאליפות אירופה ביוני על אף ההדחה המוקדמת, שאר חברי הנבחרת אכזבו כשהודחו בשמינית הגמר במקרה הטוב. במקרה הרע, כמו של פלצ'יק וששון, הם סיימו כבר בקרב הראשון. יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, אמר שהוא מעדיף שתרחיש כזה יקרה כעת ולא בעוד שנה במשחקים האולימפיים. כעת נותר לראות איך יתקנו בנבחרת הגברים את שקרה רגע לפני הדבר הגדול האמיתי.

נבחרת הנשים לא הייתה אמורה לזכות במדליה מלכתחילה. "הסיכויים לא גבוהים. זה לא סוד שכרגע אין בנבחרת מישהי דומיננטית כמו שירדן ג'רבי הייתה", סיפר מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, לפני הטיסה ליפן. למרות שאף ישראלית לא עברה את שלב שמינית הגמר, גילי שריר בת ה-19 (63 ק"ג) מראה סימנים לכך שאולי הפריצה שלה לא תגיע בקמפיין הזה, אבל יש סיכוי לא קטן שהיא תעשה זאת עד המשחקים האולימפיים בפריז 2024. גפן פרימו בת ה-19 (52 ק"ג) הגיעה אשתקד הכי רחוק בנבחרת הנשים כשסיימה שביעית והפעם הודחה כבר בקרב הראשון ונראה שיש לה עוד פערים להשלים כדי להיות חלק מהטופ העולמי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי