טוהר בוטבול, גפן פרימו ולי קוכמן זכו באליפות ישראל בג'ודו

טוהר בוטבול
טוהר בוטבול | עדי אבישי

הג'ודאים הבכירים במדינה לא הפתיעו עם מקומות ראשונים בהיכל שלמה, גם פיטר פלצ'יק, שירה ראשוני וירדן מאירסון זכו. בוטבול: "החזרתי את התואר אחרי שנתיים, תענוג גדול". קוכמן: "רוצה להגיע לטוקיו כמדורג"

(גודל טקסט)

אליפות ישראל בג'ודו, הנועלת את שנת 2019, נערכה הערב (חמישי) בהיכל קבוצת שלמה. אלוף העולם שגיא מוקי לא לקח חלק באליפות המקומית, וכמוהו גם המדליסט האולימפי אורי ששון, אבל שמות מוכרים אחרים בנבחרת כן.

הקרב הראשון אצל הנשים במשקל 48 ק"ג סיפק רגעים מעניינים, כאשר שירה ראשוני ונועה מינצקר, שמתחרות זו מול זו על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, נפגשו. כמו בדירוג העולמי, ידה של ראשוני הייתה על העליונה ובתום קרב שכלל ניקוד זהב היא ניצחה בווזארי וזכתה בתואר אלופת ישראל. גם גפן פרימו (52 ק"ג) לא התקשתה בקרב הגמר שלה נגד פז כפרי. פרימו בת ה-19 העלתה על לוח הניקוד ווזארי מהיר ו-44 שניות לסיום הקרב הוסיפה עוד אחד. ענבל שמש, מדלסטית הכסף מגרנד פרי ת"א, הפסידה לעדי גרוסמן בגמר של קטגוריית המשקל של עד 63 ק"ג אחרי קרב שנערך מעל 7:30 דקות.

ספורטאי נבחרת הגברים שכן לקחו חלק בתחרות, עשו זאת בקטוגריית המשקל הבאה. כך למשל, טוהר בוטבול התחרה בגמר עד 81 ק"ג וגם בו ניצח בקלילות את גל אלייב. בוטבול העלה ווזארי על לוח הניקוד תוך פחות מדקה וסיים באיפון לפני שהקרב הגיע למחצית מהזמן החוקי שלו. גם לי קוכמן, סגן אלוף אירופה שהתחרה במשקל של עד 100 ק"ג, ניצח באיפון תוך 14 שניות את מתן חזן. פיטר פלצ'יק נעל את התחרות בקטגוריית המשקל הפתוח (+100 ק"ג) והעלה ווזארי על לוח הניקוד תוך 8 שניות. 18 שניות לסיום הקרב רשם פלצ'יק איפון על סרפים קומפייניץ וזכה בתואר אלוף ישראל.

גפן פרימו. גם אחותה זכתה בתואר (דני מרון)
גפן פרימו. גם אחותה זכתה בתואר (דני מרון)

"אחרי שנתיים החזרתי לעצמי את התואר אלוף ישראל," אמר טוהר בוטבול לספורט1. "בשנה שעברה לא התחריתי ואני שמח לזכות מול הקהל הביתי. זה תענוג גדול. השנה האחרונה הייתה טובה ואני מקווה להמשיך את מגמת השיפור שלי. אני רוצה שהשנה שתגיע תהיה טובה כמו זו (כללה בין היתר מקום שביעי באליפות עולם ומדליית זהב ראשונה בקריירה בסבב העולמי, ס.א.) ואפילו יותר טובה".

גם לי קוכמן סיפר לספורט1 על זכייתו: "אני שמח מאוד עם הזכייה שלי בתואר. השנה הזו, 2019, הייתה השנה בה עשיתי את קפיצת המדרגה שלי. הוכתרתי כסגן אלוף אירופה. יש לי מאז אוויר בריאות וגם שקט כלכלי. עכשיו מסתכלים עלי אחרת. אני שמח שסיימתי את היום שלי ככה. זאת הייתה סימולציה טובה ויש ממני ציפייה. זאת הכנה טובה לתחרות הבאה: גרנד סלאם אבו דאבי. טוקיו? אני כרגע מעל הקו האדום, אבל המטרה להיכנס למשחקים האולימפיים מהדלת הראשית כמדורג".

בתחרות זו קיבלנו גם הצצה לדור העתיד שאמור לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז 2024. ירין מנגד (66 ק"ג) ניצל היטב את היעדרם של ברוך שמאילוב וטל פליקר וזכה בתואר אלוף ישראל בפעם הרביעית ברציפות. מנגד ניצח בווזארי את גיא גוטמן. גם אחות של גפן פרימו, כרם (57 ק"ג) בת ה-14 הוכתרה כאלופת ישראל כשניצחה בשני ווזארים את טופז שמש, מה שאומר שלמשפחת פרימו יש שתי אלופות ישראל השנה.

לי קוכמן.
לי קוכמן: "השנה עשיתי את קפיצת המדרגה שלי" (איגוד הג'ודו)

אלופי ישראל נוספים
עד 60 ק"ג: אלון אהרון, ניצח את מתן שני.
עד 73 ק"ג: אורון גינר, ניצח את יהונתן אלבז
עד 90 ק"ג: אסף חן (בפעם השישית ברציפות), ניצח את אורי כבשנה.

אלופות ישראל נוספות
עד 70 ק"ג: ירדן מאירסון, ניצחה את מאיה גושן.
+78 ק"ג: רז הרשקו, ניצחה את עומרי קניון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי