מולאי התחרה כפליט והודה למוקי: "החבר הכי טוב שלי"

סעיד מולאי
סעיד מולאי | CHARLY TRIBALLEAU/AFP/Getty Images

הג'ודאי התחרה לראשונה שלא תחת דגל איראן בגרנד סלאם ביפן, זכה לברכות מאלוף העולם הישראלי ("ניצחון הספורט על הפוליטיקה") והשיב במילים חמות

(גודל טקסט)
קשה לשכוח את אירועי הקיץ האחרון בג'ודו. הם הגיעו לשיאם עם זכייתו של שגיא מוקי במדליית הזהב ובתואר אלוף העולם, אבל בדרך לשם הוא אמור היה לפגוש את הג'ודאי האיראני, סעיד מולאי שכידוע לכולנו לא הורשה להתחרות, פרץ בבכי ועורר סערה גדולה שהסתיימה במעברו לגרמניה, שם קיבל מעמד של פליט.


כעת, לאחר המאבק הממושך, הגיבור האיראני, שמאז ומתמיד לא הסתיר את הקשר החברי שלו עם מוקי, למרות המשטר האיראני שעל פיו איים על חייו ועל חיי משפחתו כשאיים לעלות לקרבות מול ספורטאים ישראלים, הוא השתתף לראשונה במעמד של פליט בתחרות ביפן וזכה לפרגון משיא מוקי, שכתב באינסטגרם: "אני רוצה לברך את סעיד מולאי שהתמודד היום בגרנד סלאם אוסקה בנבחרת הפליטים. זה ניצחון הספורט על הפוליטיקה".


מוקי, שצירף תמונה משותפת של שניהם, זכה לא רק לתגובה מחברו האיראני, שכינה אותו "החבר הכי טוב שלי", אלא גם ראה את סעיד מולאי מעלה את הפוסט של מוקי לסטורי שלו וגם שם כתב האיראני:  "תודה לך החבר הכי טוב שלי".


בתחרות, מולאי (81 ק"ג) נכנע ברבע הגמר לפוג'יווארה היפני ולאחר מכן הפסיד גם בבית הניחומים לפרנק דה ויט ההולנדי.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I would like to congratulate Saeid Mollaei who competed today as part of the Grand Slam Osaka Refugee Team. This is a triumph of sports over politics. Thank you to the Israeli Judo, World and Olympics Association for their support.

A post shared by Sagi muki (@sagi_muki) on




מולאי ומוקי מראים אהבה זה לזה באינסטגרם




חברות אמיצה (אינסטגרם)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי