שגיא מוקי: "החלטתי לא להסתכן ולכן לא הופעתי לגמר"

שגיא מוקי
שגיא מוקי | Kiyoshi Ota / Stringer

הג'ודוקא הישראלי קיווה לחגוג הגעה לגמר שביעי ברציפות השנה, בטורניר המאסטרס היוקרתי בין, אך פציעה בחצי הגמר מנעה זאת ממנו. מאזנו השנה נותר על ארבע מדליות זהב ושתיים מכסף

(גודל טקסט)

פחות מ-24 שעות לאחור, שגיא מוקי היה אמור לחגוג הגעה לגמר שביעי ברציפות, הפעם בטורניר המאסטרס היוקרתי בסין. המדורג ראשון בעולם למשקל של עד 81 ק"ג, יכול היה להשלים זהב חמישי ולנעול את 2019 הנהדרת שלו בצורה הכי מתוקה שיש, אולם פציעה בחצי הגמר מנעה ממנו לעלות לגמר והשאירה את המאזן לשנה הזאת עם ארבע מדליות זהב, כשהבולטת והחשובה מכולן היא כמובן מאליפות העולם ושתי מדליות כסף.

היום של אלוף העולם המכהן נפתח עם הבשורה שחליפת התחרות שלו לא תקנית, ולכן עליו היה להחליפה. "זה היה יום ארוך עם התחלה לא כל כך טובה. התחריתי נגד יריב מקומי שאני אמור לעבור, אבל קרו כל מיני דברים כמו פסילת החליפה שהשפיעו. הביאו לי חליפה מאוד גדולה, מה שהביא לכך שפתחתי את היום לא כמו שקיוויתי" (הקרב נכנס לניקוד זהב, מה שהג'ודוקא הישראלי לא צפה שיקרה), סיפר מוקי לספורט1. "אני שמח שהצלחתי להוכיח לעצמי שאני יכול להתגבר על כל מיני אתגרים וגם על יום, יותר נכון קרב, שהתחיל לא בצורה שציפיתי".

את הקרבות שלאחר מכן, ניצח מוקי בשיטה האהובה עליו – האיפונים. "הבאתי את הג'ודו שלי לידי ביטוי בדרך שאני יודע ורוצה. באמת בהמשך הקרבות הכל היה נראה אחרת. עד הגמר ניצחתי את כל היריבים שלי באיפונים".

לגמר, כזכור, מוקי לא הופיע בשל פציעה בחצי הגמר. כעת הוא מרחיב על מה שקרה מאחורי הקלעים: "יחד עם צוות האימון החלטתי לא להסתכן. לא רצינו להחמיר את המצב משום שהתועלת שאקבל מהניצחון, במידה שהייתי זוכה במדליית הזהב, לא שווה את הסיכון הגבוה. לא רציתי להחמיר את הפציעה". הג'ודוקא הישראלי ישוב לארץ כשהמטרה היא שחזור מדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב (23-25/1/2020 בדרייב אין) מול הקהל הביתי. "אחזור, קודם אטפל בעצמי ואני מאמין שיהיה בסדר", מסכם מוקי, כשהוא יודע שאת מקומו במשחקים האולימפיים בטוקיו בעוד שבעה חודשים וחצי הוא הבטיח סופית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי