איגוד הג'ודו אישר: האלוף האולימפי טדי רינר יתחרה בגרנד פרי ת"א

טדי רינר
טדי רינר | EVARISTO SA/AFP via Getty Images

הצרפתי הבלתי מנוצח, זוכה מדליות הזהב בלונדון ובריו ומי שזכור בישראל בעיקר מחצי הגמר נגד אורי ששון בברזיל ב-2016, אישר את השתתפותו בתחרות

(גודל טקסט)

עוד לא חלפה יממה מאז ההודעה על הגעתו של ג'ודוקא סורי לגרנד פרי ת"א, והיום (רביעי) הודיע איגוד הג'ודו על הגעתו של הכוכב הגדול ביותר שידע הענף – האלוף האולימפי הבלתי מנוצח, טדי רינר.

הצרפתי (+100 ק"ג), זוכה מדליות הזהב מלונדון 2012 וריו 2016, בוחר את התחרויות שלו בקפידה, ולכן הגעתו היא בגדר הפתעה. כך, למשל, לא התחרה הג'ודוקא בן ה-30 בגרנד סלאם פריז המקומי בשנה שעברה, ולכן הדירוג שלו נמוך בהשוואה לאחרים במשקל (33 בעולם), אולם אין המיקום משקף את הישגיו של רינר, שכן כל תחרות אליה מגיע נגמרת במקום הראשון בפודיום. למעשה, מלבד המשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 בהם זכה רינר במדליית ארד, הנתונים שלו הם מדליית זהב בכל תחרות בה לקח חלק (מלבד המשקל פתוח ב-2010, בה זכה במדליית כסף, אך זו תחרות נפרדת מהסבב העולמי), כאשר האחרונה הייתה לפני כחודשיים בגרנד סלאם ברזיל.

לישראלים זכורה בעיקר הפעם בה נפגש רינר עם אורי ששון הישראלי בחצי הגמר בריו, אז החזיק הישראלי קרב שלם מול האלוף האולימפי, אבל מספר שניות לסוף הגיע האיפון ששלח את ששון לקרב על מדליית הארד, כאשר רינר כאמור זכה בזהב. גם באליפות העולם בשנת 2017 מצא את עצמו רינר מסתבך מול גראם טושישווילי הגיאורגי בחצי הגמר, אבל הצרפתי עדיין מצא את הדרך לנצח את הקרב ולעלות לגמר. עוד נתון על רינר, שרק מראה את גדולתו: מהשנים 2007 ועד 2017 הוא זכה בשמונה מדליות זהב באליפויות עולם. בשתי אליפויות העולם האחרונות בבאקו 2018 ובטוקיו 2019 הוא לא לקח חלק, אך לא הסתיר שכוונתו להתחרות במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 ולהמשיך את מסורת הזכיות שלו.


ששון ורינר במשחקים האולימפיים בריו (Elsa/Getty Images)

מלבד רינר לגרנד פרי צפויה להגיע נבחרת יפן, זו שמכילה בתוכה את הכי הרבה אלופים אולימפיים. יפן, המדינה ממנה הגיעה הג'ודו, צפויה להציג ג'ודו אטרקטיבי ואיכותי לקהל הישראלי וכעת נותר לראות מי מהשמות הגדולים בארץ השמש העולה יגיעו גם כן. אף על פי שלגרנד פרי ת"א יש ניקוד נמוך לעומת צמד הגרנד סלאמים שיגיעו לאחר מכן בפריז ודיסלדורף, ההתעניינות וההרשמה בתחרות גדולה משום שמדובר ב-100% ניקוד לדירוג העולמי משום שמדובר בשנה אולימפית.

גרנד פרי ת"א יפתח ביום חמישי 23.01.2020 ויימשך עד שבת בהיכל קבוצת שלמה. הנבחרת הישראלית תפרסם את הרשמתה ההתחלתית בימים הקרובים, שכן בשל היותה המארחת רשאית ישראל לרשום כארבעה ג'ודאים למרבית קטגוריות המשקל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי