פיטר פלצ'יק: "החלום של כל ספורטאי להילחם אצלו בבית"

פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק | דני מרון

לקראת גנרד פרי ת"א, הג'ודוקא דיבר על התחרות שהחמיץ אשתקד בגלל מחלה: "הבית שלי סטרילי כמו בית חולים. ברוך השם, כולם היו חולים חוץ ממני" והוסיף: "זה יהיה מדהים, השיא הזה מטורף"

(גודל טקסט)

בשנה שעברה פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) כבר היה בהכנות לקראת היום שלו בגרנד פרי תל אביב, אליו הגיע כמדליסט ארד מאליפות אירופה שנערכה לפני פחות מאותה שנה גם כן בארץ. במסיבת העיתונאים שהתקיימה ערב התחרות, סיפר הג'ודוקא על ההתרגשות החוזרת להתחרות מול הקהל הביתי, אלא שאז, בדקה התשעים, הוא חלה והחמיץ את התחרות.

את יום הראיונות שנערך לתקשורת הערב (ראשון) רגע לפני פתיחת גרנד פרי ת"א השני, פותח פלצ'יק בהומור בנושא הבריאות. "הבית שלי סטרילי כמו בית חולים כרגע. כולם כרגע הולכים בבית עם מסכות אחרי שכולם היו חולים. ברוך השם, כולם היו חולים חוץ ממני. חמותי הולכת עם מסכה כמו של היפנים כזו, משהו הזוי".

הג'ודוקא התייחס לכך שהגרנד פרי יהיה הגדול ביותר בתולדות הסבב העולמי בג'ודו: "זה יהיה מדהים. השיא הזה מטורף. עבורי בכלל זה יהיה מרגש כי כאמור לא הייתי בשנה שעברה. אני זוכר שאז ראיתי מי התחרה והקהל היה בטירוף. היו שתי מדליות זהב לנבחרת הגברים. זה החלום של כל ספורטאי להילחם אצלו בבית. להתחרות בבית, כמו שהיה לי אז באליפות אירופה, זה משהו שאתה לא יודע איך יהיה. אני שמח שאז בסופו של דבר הצלחתי לתעל את העידוד של הקהל ככוח למוטיבציה. זאת אהבה מאוד גדולה שדחפה את זה קדימה, ואני מקווה שביום שבת אצליח לעשות את זה שוב. אני מצפה לכך".


"עבורי בכלל זה יהיה מרגש כי כאמור לא הייתי בשנה שעברה". פיטר פלצ'יק כבר לא יכול לחכות (דני מרון)

פלצ'יק התייחס לתקופה האחרונה, שכללה בין היתר הדחה בסיבוב הראשון באליפות העולם: "שנת 2019 התחילה טוב בשבילי, סימנתי וי על תחרויות חשובות. אחר כך החלק השני שלה היה מבאס. לא הצלחתי לעמוד בציפיות. לא הבאתי את עצמי ליכולות שרציתי באליפות עולם. זאת פעם ראשונה שגם הגעתי כפייבוריט. היה הרבה מאוד רעש תקשורתי, לא רק ישראלי. הרשתות החברתיות שלי היו מלאות בציפיות ממני. ישבתי עם הצוות שעות, ניתחנו כל דבר, עד הדברים הכי קטנים: איך הלכתי לישון, איך קמתי בבוקר ומה אכלתי. המטרה סביב זה היא לא לחזור על אותן הטעויות באולימפיאדה. בעזרת השם, כשהמשחקים האולימפיים בטוקיו יגיעו ואני אצליח לבוא לידי ביטוי ואעשה את מה שאני יודע ומדליה- זה ישתלם בסוף, וזה המחיר שאני מוכן לשלם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי