שמאילוב הוא הנציג הישראלי בטוקיו: "קיבלתי מטל את ברכת הדרך"

ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב | דני מרון

הג'ודוקא נוצח בקרב הראשון בדיסלדורף, אך גם פליקר, יריבו על הכרטיס, הודח בקרב הראשון שלו ולא סגר את הפער ביניהם: "התחבקנו בסיום התחרות". אצל הנשים, גילי כהן ונלסון-לוי סיימו במקום החמישי

(גודל טקסט)

גרנד סלאם דיסלדורף נפתח הבוקר (שישי) בטון מאכזב עבור נבחרת הגברים הישראלית כאשר גם טל פליקר וגם ברוך שמאילוב (66 ק"ג) הודחו כבר בקרב הראשון שלהם.

שמאילוב, שמוביל על פליקר בדירוג האולימפי, הפסיד באיפון ליריב מפורטוגל. למרות ההפסד המאכזב, שמאילוב נמצא כרגע במקום הרביעי בדירוג האולימפי בעוד פליקר נותר במקום ה-15, לפני עדכון התוצאות מגרמניה, אך גם הן לא יעזרו שכן הקריטריון עומד על הפרש של שלושה מקומות בלבד.

בקרב של פליקר, צבר הישראלי שלושה עונשים לחובתו בקרב נגד יריב גיאורגי. אף על פי שפליקר נמצא בטווח בו מקבלים כרטיס למשחקים האולימפיים, לכל מדינה מותר לשלוח נציג אחד בלבד בכל קטגוריית משקל. זו הפעם השנייה שפליקר בן ה-27 מפסיד את הכרטיס למשחקים אולימפיים כאשר לפני ריו 2016 היה זה גולן פולק שגבר עליו.

שמאילוב הנרגש סיפר: "חשוב לי להתייחס לזה שהקריטריון שהכריע היה הוגן ומקצועי ברמה הכי גבוה. אני וטל קיבלנו את כל ההזדמנויות לקריטריון הזה שנעשה בצורה מקצועית מאוד. טל פליקר הוא אחד הספורטאים המוערכים בעולם עם הישגים מאליפויות עולם ואירופה מקום ששמור רק לספורטאים בטופ העולמי. המאבק על הכרטיס היה קשה מאוד מבחינה פיזית ובעיקר מנטלית. אני שמח שהעבודה הקשה והמחויבות הביאה אותי להשגת הקריטריון והשתתפות באולימפיאדה.

בעוד מספר ימים אני ממשיך למחנה אימונים ביפן להמשך ההכנות האולימפיות. זוהי סיטואציה מאוד מורכבת וכל הצוות היה הכי מקצועי לאורך כל הדרך. אעשה הכל בכדי שהדרך הקשה שעברנו תהיה שווה את זה. התחבקנו בסיום התחרות וקבלתי את ברכת הדרך מטל", סיכם שמאילוב.


לא יתחרה בטוקיו. טל פליקר (עדי אבישי)

גם אצל גילי כהן וגפן פרימו קיים דו-קרב זהה לשל הגברים על הכרטיס לטוקיו בקטגוריית המשקל של עד 52 ק"ג. פרימו מדורגת תשיעית בדירוג האולימפי ומובילה בעוד כהן, שחזרה מפציעה, מדורגת במקום ה-19. לעומת הגברים, פרימו הודחה במוקדמות וכהן הגיעה לחצי הגמר, מה שאומר שסיכוי גדול שהמאבק בניהן יימשך עד לסוף מרץ ולא ייסגר היום. תמנע נלסון-לוי תתחרה בבית הניחומים.

פרימו, שלא השתתפה בגרנד סלאם פריז בשל שפעת, פתחה את היום שלה בניצחון על יריבה מפורטוגל, לאחר שזו צברה שלושה עונשים לחובתה. בשמינית הגמר התחרתה פרימו נגד יריבה ממונגוליה, הפסידה והודחה בתחרות שכן הזדמנות להתחרות על הארד דרך בית הניחומים מגיעה מרבע הגמר בלבד.

כהן, שבפריז הודחה במוקדמות, פתח את היום שלה בניצחון מוחץ. היא ריתקה מתחרה מפרו עד שהגיע הקונג המסמן איפון ועברה לשלב הבא, בו ניצחה יריבה ממרוקו לאחר שזו צברה שלושה עונשים לחובתה. ברבע הגמר כהן נקלעה לפיגור ווזארי נגד יריבה מספרד, אולם התעשתה על עצמה, ניצחה באיפון ועלתה לחצי הגמר. בחצי הגמר פגשה כהן את אוטה אבה היפנית, אלופת העולם המכהנת שנתיים ברציפות.


 גילי כהן (דני מרון)

כהן נקלעה לפיגור ווזארי 47 שניות לפתיחת הקרב וכעבור 13, כלומר דקה אחת בלבד, הגיע האיפון שסיים את הקרב ושלח את הישראלית לקרב על מדליית הארד. היא התחרתה על המדלייה נגד אנג'ליקה דלגאדו האמריקנית בידיעה שעלייה על הפודיום תקרב אותה אל פרימו בדירוג העולמי והאולימפי. על אף ניסיונות תקיפה של כהן, דלגאדו העלתה ניקוד ראשונה על הלוח – ווזארי. 2:35 דקות לסיום הקרב הגיע הווזארי השני שגמר את ההתמודדות וכהן סיימה במקום החמישי.

תמנע נלסון לוי (57 ק"ג), שמחפשת להתברג בשמינייה הראשונה בטוקיו ובכך להבטיח הגרלה נוחה יותר בסיבוב הראשון באירוע הגדול בעולם, פתחה גם כן את היום שלה בניצחון מוחץ. זה התחיל בווזארי על יריבה מגרמניה ונמשך באיפון כל הדרך לשמינית הגמר, שם ניצחה באיפון מתחרה מאנגולה. ברבע הגמר הפסידה הישראלית למתחרה מצרפת באיפון ונשרה לבית הניחומים, שם גברה הישראלית באיפון על מתחרה מרוסיה והתחרתה על מדליית הארד בהצגת הגמרים.

בקרב על מדליית הארד חיכתה לנלסון-לוי משוכה לא קלה בדמות סומיה דורסוריין המונגולית, מדליסטית הכסף מריו 2016 ואלופת העולם לשנת 2017. שתי הספורטאיות הגיעו אל מחצית הזמן החוקי של הקרב כאשר לכל אחת עונש לחובתה. נלסון-לוי ידועה כאחת שעובדת נהדר בקרקע, ואכן הישראלית ניסתה להוציא ניקוד מהמונגולית בצורה הזו. הקרב נכנס לניקוד הזהב כשנלסון-לוי בפיגור של עונש, אך במהלך הדקה הראשונה של תוספת הזמן גם המונגולית קיבלה את עונשה השני. בתום קרב של 5:28 הצליחה המונגולית לזרוק איפון חלק ולזכות במדליית הארד. נלסון-לוי סיימה חמישית.
 


תמנע נלסון לוי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי