אף ישראלי לא ייצא לגרנד סלאם יקטרינבורג

לי קוכמן
לי קוכמן | דני מרון

לי קוכמן ורז הרשקו היו צריכים לטוס לתחרות ברוסיה, אך באיגוד הג'ודו העדיפו למנוע סיכון מיותר: "הנסיעה בוטלה בגלל סיכון הצורך לחזור לבידוד. לי גם ככה היה גם עכשיו בבידוד"

(גודל טקסט)

נגיף הקורונה המתפשט בעולם ממשיך לפגוע בהכנות הספורטאים הישראלים לטוקיו 2020. אם בעבר מחנה האימונים של נבחרת הגברים בוטל וכמו כן גרנד פרי מרקש שבשל הנגיף לא נערך בסוף השבוע האחרון, גם גרנד סלאם יקטרינבורג שרוסיה יהיה במתכונת שונה. רק הבוקר (ראשון) פרסמנו על כך שרק לי קוכמן ורז הרשקו יטוסו לגרנד סלאם ברוסיה, וכבר הערב חל שינוי בתוכנית. נכון לכתיבת שורות אלה, אף ישראלי לא יצא לתחרות ביקטרינברוג.

"הנסיעה בוטלה בגלל סיכון הצורך לחזור לבידוד. לי גם ככה היה גם עכשיו בבידוד והשלים מספר ימים לאחר שחזר מגרמניה", מספרים בנבחרת הגברים. "אנחנו מוטרדים מכך שלא נשארו הרבה תחרויות קריטריון כדי שלי יוכל לקבע את מקומו. המאבק קשה כי מדובר על נקודות בודדות שיכולות להכריע כשעוד ועוד טורנירים מתבטלים. עדיף להיכנס ברגל ימין ולא לבנות הקוואטה היבשתי". כפי שציינו, קוכמן המתחרה בקטגוריית המשקל של עד 90 ק"ג נמצא על התפר ועדיין לא הבטיח סופית את השתתפותו בטוקיו 2020.

כזכור, נבחרת הגברים למשל תכננה להגיע אל התחרות שתיערך בסוף השבוע הקרוב בהרכב מלא אחרי מחנה האימונים ביפן. משום שזה בוטל וישנם אף ספורטאים שיחזרו מדיסלדורף, גרמניה, ובהנחיית משרד הבריאות בבידוד דוגמת אורי ששון וברוך שמאילוב – התוכניות משתנות שוב.


הרשקו. (JACK GUEZ/AFP/Getty Images)

בנבחרת הגברים מודאגים יותר מהעובדה שבתקופה קריטית כזו, פחות מחמישה חודשים לפתיחת המשחקים האולימפיים, אין כרגע אופק לקיום מחנה אימונים הדרוש לפני היציאה לאירוע השיא. ברוך שמאילוב (66 ק"ג), טוהר בוטבול (73 ק"ג), שגיא מוקי (81 ק"ג), פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) ואורי ששון (+100 ק"ג) כבר העפילו למשחקים האולימפיים, כאשר מלבד ששון כולם אף מדורגים בתוך השמינייה הראשונה, מה שמקנה הגרלה "נוחה" יותר בסיבוב הראשון.

אצל הנשים – גפן פרימו (52 ק"ג) ותמנע נלסון לוי (57 ק"ג) השתתפו בתחרות בגרמניה לפני פחות משבועיים, ולכן עדיין לא יכולות לשוב לשגרת אימונים. הרשקו עצמה נמצאת גם היא על התפר של הכניסה למשחקים האולימפיים והבטחתה לשם היא הכרחית לנבחרת, שכן המטרה היא בסופו של דבר להשתתף בתחרות הקבוצתית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי