ניסני הוצג בוויליאמס: "שמח שבפורמולה 1 יזכו להכיר את ישראל דרך המסלול"

רוי ניסני
רוי ניסני | אודי ציטיאט

הנהג הישראלי בן ה-25, שעשה היסטוריה והפך לישראלי השני בסבב המרוצים היוקרתי, אמר עם הצטרפותו לקבוצה הבריטית: "השגתי את המטרה שהצבתי לעצמי במהלך השנים". נשיאת הקבוצה: "התרשמנו ממנו מאוד"

(גודל טקסט)

נהג המירוצים הישראלי רוי ניסני עשה היום (רביעי) היסטוריה כשהוצג רשמית בקבוצת וויליאמס הבריטית והפך לישראלי השני אי פעם בסבב הפורמולה 1, אחרי אביו חנוך ששימש כנהג מחליף של קבוצת מינארדי ב-2005. וויליאמס הכריזה על הצטרפותו של ניסני בן ה-25 במסיבת עיתונאים שהתקיימה במרכז פרס לשלום וחדשנות, בנוכחות נשיאת הקבוצה קלייר וויליאמס ונשיא קבוצת הניהול "רוי ניסני פורמולה 1", סילבן אדאמס.

"היום השגתי את המטרה שהצבתי לעצמי במהלך השנים – להיות נהג פורמולה 1", אמר ניסני בהצגה שלו, "זהו רגע מאוד מרגש עבורי ועבור כל מי שמלווה אותי במשך השנים. פורמולה 1 ממקדת אליה מאות מליוני אוהדים ואני שמח שמהיום הם יזכו להכיר את ישראל דרך המסלול".

הנשיאה בירכה על הצטרפותו של הנהג הישראלי: "תענוג לקבל את פני רוי ניסני לקבוצת רוקיט וויליאמס כנהג המבחן הרשמי שלנו. רוי הדגים את יכולות הנהיגה שלו בשני ימי המבדקים שקיימנו בסיום העונה שעברה באבו דאבי והתרשמנו מאוד ממה שהוא יכול לעשות בזמן קצר. הוא אדם שעובד קשה ואנחנו נרגשים לעבוד איתו השנה".


"השגתי את המטרה שהצבתי לעצמי". רוי ניסני בהצגה (אודי ציטיאט)
קפיצת מדרגה בקריירה (אודי ציטיאט)
קפיצת מדרגה בקריירה (אודי ציטיאט)

אדאמס, שעמד מאחורי צירופו של ניסני לוויליאמס, אמר: "מאות מיליוני חובבי ספורט מוטורי בעולם יזכו להיחשף לצד היפה של ישראל. אין לי ספק שרוי יעשה עבודה טובה בייצוג המדינה שלנו בכבוד. אני מצפה לרגע בו נראה את דגל הכחול לבן על מכונית הפורמולה 1".

הנהג הצליח להרשים את ראשי וויליאמס כשזומן למבחנים בחודש נובמבר האחרון. הוא צפוי להיות הנהג השלישי של הקבוצה, אותה יובילו ג'ורג' ראסל הבריטי וניקולס לאטיפי הקנדי, מה שאומר שהוא יקח חלק באחד מ-21 המירוצים השנתיים רק במקרה שאחד מהשניים הנ"ל לא יהיה כשיר.


"נרגשים לעבוד איתו". ניסני לצד הנשיאה קלייר וויליאמס וסילבן אדאמס (אודי ציטיאט)

מדובר בהישג ובהתקדמות משמעותיים בקריירה של ניסני, שנהג לאחרונה בפורמולה 2 ב-2018. את העונה האחרונה הוא החמיץ בגלל פציעה בידו. הנהג הישראלי הגיעו לשיאו בשתי עונות מוצלחות באליפות העולם בפורמולה 3.5 V.8 ליטר, במהלכן עמד 13 פעמים על הפודיום וזינק שבע פעמים מעמדת הפול פוזישן. את דרכו במרוצי הפורמולה הוא החל בגיל 14 וכבר ב-2014 עבר טסט מוצלח בפורמולה 1 עם קבוצת סאובר השווייצרית.

קבוצת וויליאמס הוקמה ב-1977 על ידי סר פרנק וויליאמס, והמהנדס סר פטריק ראש. מדובר באחת הקבוצות הבכירות ביותר בהיסטוריה של פורמולה 1 עם תשע אליפויות יצרנים ושבע אליפויות נהגים. עם זאת, שתי העונות האחרונות שלה לא היו מוצלחות וב-2019 היא סיימה אחרונה באליפות היצרנית, כאשר המיקום הכי טוב של נהג שלה היה 10, של רוברט קוביצה בגרנד-פרי גרמניה.


"התרשמנו ממנו מאוד". וויליאמס (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי