שערוריה בטנריף: שופט סורי ושופט טוניסאי סירבו לשפוט ישראלי והורחקו

קראטה
קראטה | אתר רשמי

הדבר קרה באליפות העולם האחרונה בקראטה עד גיל 21, שעה שניקולא רוגוז'רסקי עלה לקרב בזירה שלו והשניים נטשו בהפגנתיות: "הם קיבלו הוראה מהפדרציות במדינות שלהם שלא לשפוט ישראלים"

(גודל טקסט)

תקרית חמורה באליפות העולם עד גיל 21 בקארטה. שני שופטים, אחד טוניסאי ואחד סורי, נטשו בהפגנתיות זירת קרב בה היה אמור להתחרות ניקולא רוגוז'רסקי בן ה-14 מקיבוץ מגן. בתום בירור, הושעו השניים מהאליפות.

"ראינו מהצד מה קרה כשניקולא עלה לזירה, וששני השופטים הללו פשוט קמו בצורה חריגה", סיפר שופט הקראטה הבינלאומי גדעון שובה שנכח במקום, "מדובר בשופט מתחיל מסוריה ושופט יותר בכיר מטוניסיה. כמובן דרשנו מאחראי הזירה לעשות בירור, שבמסגרתו עלה כי הם קיבלו הוראה מהפדרציות במדינות שלהם שלא לשפוט ישראלים".

יש לציין כי שיבוץ השופטים לכל קרב נעשה באופן ממוחשב ורנדומלי, על פי קריטריונים שימנעו העדפות או הטיות על בסיס מדינה או יבשת. במסגרת התחרות שהתקיימה בספרד, ובה השתתפה נבחרת ישראלית של תעשה לוחמים ושלוש לוחמות, פועלות במקביל שש זירות קרב שבכל אחת מהן יושבים חמישה שופטים. בסגל השופטים של התחרות נמצאים גם שני שופטים ישראלים.

הנבחרת הישראלית
הנבחרת הישראלית. אירוע לא נעים ("אילת")

נשיא התאחדות "אילת" אריק קפלן: "שוב אנו עדים לפוליטיקה שנכנסת לזירה ופועלת בניגוד גמור למה שספורט אמור לייצג. אני שמח שהישראלים הם תמיד אלו שנוהגים בספורטיביות, מכבדים את היריב באשר הוא, ובעיקר מכבדים את ישראל בהתנהגותם ובערכים שהם מייצגים."

ענף הקארטה שישתלב במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, פועל כיום בישראל במסגרת התאחדות "אילת" המסייעת לספורטאים במימון טיסות, מחנות אימונים, ציוד ועוד. באליפות בטנריף הגיעה הספורטאית הצעירה ניקול פייז בת ה-14 ממועדון דימונה, למקום השביעי מתוך למעלה מ-60 מתחרים. בפברואר האחרון היא מוקמה במקום החמישי באליפות אירופה, ונחשבת לתקווה אולימפית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי