הישג היסטורי: יובל פרייליך זכה באליפות אירופה

יובל פרייליך
יובל פרייליך | איגוד הסיוף בישראל

הסייף בן ה-24 הפך לישראלי הראשון שזוכה במדליה במעמד היוקרתי, אחרי שניצח בגמר 9:15 את סנטרלי האיטלקי. יזכה למענק מיוחד בסך 50 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי ולמשרד התרבות והספורט

(גודל טקסט)

הישג אדיר ליובל פרייליך ולסייף הישראלי: באליפות אירופה שנערכת בימים אלה בדיסלדורף, גרמניה, זכה פרייליך במדליית הזהב ולמעשה רשם הישג היסטורי כשהפך לישראלי הראשון שזוכה בזהב באליפות אירופה בסייף.

פרייליך, שמדורג במקום ה-40 בעולם, ניצח בקרב על הזהב 9:15 את אנדראה סנטרלי האיטלקי, בזכות העברת הילוך בסבבים השני והשלישי: אחרי 3:3 בפתיחה, הישראלי זינק ליתרון 7:10 בתום הסיבוב השני ורק הלך והגדיל את הפער בדרך למדליה ההיסטורית של סייף ישראלי.

הסייף הישראלי החל את התחרות עם ארבעה ניצחונות והפסד בדרך לשלב 64 האחרונים, שם גבר תחילה על הבריטי פיליפ מארש 11:15 ולאחר מכן ניצח 12:15 את גבריאל סמיני האיטלקי. בשמינית הגמר ניצח את האוקראיני ולדמיר סטנקביץ' 14:15 דרמטי במיוחד וברבע הגמר הוא הכניע אוקראיני נוסף, בוגדן ניקישין עליו גבר 12:15 – הישג שכבר הבטיח מדליה היסטורית, השאלה רק באיזה צבע. בחצי הגמר גבר פרייליך גם על הצ'כי יירי בראן 8:15 חד צדדי.

כידוע, בעברו פרייליך בן ה-24 זכה באליפות אירופה לנוער וכעת הוא רשם הישג אדיר לקראת טוקיו 2020. הזכייה במדליה למעשה משמעותה גם שהוא השיג את הקריטריון הישראלי וכעת הוא ינסה לעמוד גם בקריטריון העולמי כדי להבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים. על זכייתו בזהב יקבל מענק מיוחד בסך 50 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל ומשרד התרבות והספורט. מאמנו אוהד בלוה יזכה למחצית מהסכום.


מדליית זהב באליפות אירופה. פרייליך (באדיבות איגוד הסיוף בישראל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי